Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture for Men " Mystery Pipe Bender"

Publicerad 2010-10-31 22:31:00 i Naglar i grönt,


Oktober är snart slut och med den försvinner både rosa band och gröna band. Vi minns ju att oktober också är månaden vi uppmärksammar depressioner. Jag tänkte avsluta månaden, inte med kavalkaden som jag också precis lagt ut, utan med ett grönt nagellack till det gröna bandets ära. Det är ett riktigt bra grönt lack som jag fotade i våras. Spana in den här skönheten! Underbara Pipe Bender från BB Couture! Läckert som bara den! Bra att lacka med också. Täckande, lätthanterligt och torkar utan problem. Ett lack jag varmt rekomenderar.


Underbart guldskimmer i en mellanmörk grön bas. En härlig färg! Den verkligen gnistrar i solen och i skugga gör den som många andra gröna i den här färgen, ser lite dammig ut, som man dragit en slöja av damm i samma färg som skimret över nageln. I flaskan kan man se en lila flash men jag upplever inte att jag kan se det på nageln.
Pipe Bender är lite likt Mariner som också är BB Couture men med silverskimmer.
Jag avslutar med tre bilder som visar Pipe Benders karaktär både i sol och skugga. 


Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-10-31 23:47:21

Va, men dina bilder ser ju så annorlunda ut jämfört med många andra bilder jag sett på detta lacket?

Flera beskriver det typ som duokromt ju, med tja.. blålila skimmer?

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-11-01 13:56:26

Underbar grön färg!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-01 16:47:49

Vackert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-01 19:58:01

Himla fin gröning! Just nu finns det en massa BB Couture som jag vill ha. Kanske ska jag lägga en beställning.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-01 20:02:41

Andrea! Vilka har beskrivit den så? Kan du länka eller ge mig bloggarnas namn? Jag blev jättenyfken!



Roxcat! Visst är det vackert!



Kerstin! Ja!



Nailtastic! Ja, de har en del små skönheter.

Postat av: Ifrith
Publicerad 2010-11-01 20:51:22

Åh så fin färg! Jag gillar ju gröna lack men av ngn ´märklig anledning så tycker jag inte att de riktigt "klär" mig så de brukar ryka efter bara en dag (ändå envisas jag med att köpa nya gröna lack... haha) Det kanske ligger ngt. i hudton/färg ändå i synnerhet på fingrarna? Vad tror ni?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-01 21:35:03

Ifrith! Mycket möjligt. Jag kan ibland få oerhört rosa ingrar mot vissa gröna men jag bryr mig inte. Grönt är skönt!



Andrea! Tack! Jag kollade på Scrangies och Vampys bilder och du har rätt, det är inte samma lack. Jag måste maila Kim och fråga vad som kan ha hänt för det står Pipe Bender på min flaska och det här är lacket som är i den. Helskumt...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-11-01 22:10:28

superfint grönt lack! Men jag tror också att det är felmärkt, det kan inte vara Pipe Bender.

Snyggt är det hur som helst:)

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-11-01 23:46:24

Okej, nej jag tyckte väl det! I rule! ;D



Men konstigt. Kommer inte ens på någon grön de har som ser ur så.. eller kanske bara så att något fattas i det?? Fast nja.

Berätta gärna vad Kim svarar och så!

Postat av: kelliegonzo
Publicerad 2010-11-02 15:51:18

LOVE this green! bb does fab greens eh :)

Postat av: Emilie
Publicerad 2010-11-02 16:10:39

Sminkan! Jag hittade en av dina fina sminkningar på tradera där du uppenbarligen använder "En underbar ögonskugga med spräcklig yta med pärlemorstänk som ger en levande och lysande skugga, passar bra till såväl vardags som fest" från MAC som är väldigt väldigt äkta... Host. Inte. Tänkte bara kommentera det :O



http://www.tradera.com/MAC-ogonskugga-med-parlemorskimmer-Hello-Kitty-auktion_341504_121404445

Postat av: Lina
Publicerad 2010-11-02 16:22:05

jag tyckte väl att lacket inte såg ut som jag mindes det....Var tvugen att titta på min Pipe Bender och den ser ut som de som Andrea länkade till. Undrar vad som kan ha hänt med din flaska och vilket lack det är, för det är ju otroligt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-02 20:46:04

Sanna! Jag har mailat Kim så vi får se vad hon säger... Det är konsitgt alla fall.



Andrea! Ja, jag lovar att berätta! Jag mailade henne idag.



Kellie! They sure do!



Emilie! Tusen tack för varningen!



Lina! Ja, vi får se vad Kim svarar. Det blir spännande!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-11-03 19:49:53

Först såg jag lacket och tänkte; "Det här var ju helt underbart, jag måste ha!" Men så läste jag kommentarerna så nu vill jag verkligen veta vad Kim svarar. Vilket mysterium det blev. Fniss

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-03 22:13:26

Pamsan! Ja, det blir spännande att se vad Kim svarar...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-04 06:53:32

Det ser helt fantastiskt snyggt ut tycker jag, vill ha!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela