Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

American Nails #661

Publicerad 2010-10-05 17:47:38 i Naglar - flakes,


Här kommer ett arkivinlägg så ni inte känner er bortglömda. Jag har fått tillbaka min förkylning och har nu 39 graders feber och hosta så det blir nog bara arkivmaterial ett tag. Jag har säkert hundra nagellacksinlägg att ta av så ni märker nog ingen skillnad, men då vet ni varför sminket helt uteblir. Eller Emma kanske rycker in?

När jag skrev det här var det ett för mig nytt märke. American Nails. Spännande, eller vad tycker ni? Det är ju alltid roligt att hitta nya nagellack! Det här är ett flakelack dessutom med röda flakes i en blå skimmerbas.


Här är det ett lager av flakelacket över en befintlig manikyr med Depend #204. Jag tycker effekten blev överraskande snygg! En åskig mörkblå med silverskimmer och rödglimmande flakes. I vissa ljus kommer det, som nästan alltid med flakelack, fram en lite grönaktig ton.

Så, vad tycker ni? Är det här ett lack i er smak? Jag ska hålla utkik efter fler American Nail-lack när jag surfar världens alla webshoppar för nagellack för jag fick i alla fall mersmak! (Och efter det här inlägget har jag införskaffat en tre-fyra till som jag har testat och dem är alla fina!)

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-05 18:26:14

Tråkigt att du är sjuk, du får krya på dig och vila ordentligt. Lacket var otroligt fint, vilken fin och udda kombo!

Postat av: Feline
Publicerad 2010-10-05 20:08:42

Åhh, nu blev jag lite till mig i trasorna här. ÄLSKAR! Och krya på dig. :)

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2010-10-05 20:23:45

Nej, trist med förkylning! Hoppas du kryar på dig snabbt :)

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-10-05 20:44:32

Läckert lack! Dock, kanske dags att besöka vårdcentralen när febern hållit i sig så pass???

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-05 20:53:54

Riktigt snyggt! Blev grymt djup i det...

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-10-05 21:03:09

Riktigt snygga flakes! Eländigt med förkylningen, krya på dig!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-10-06 08:01:27

Riktigt fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-06 16:23:46

Nailtastic! Visst är det snyggt! Jag är verkligen förtjust!



Feline! Det är läckert, visst! Jag är mycket nöjd med det!



Nailspotting! Tack! Jag hoppas också men just nu ser det inte så ljust ut.



Vikab! Men jag var ju feberfri en sväng mellan mina båda förkylningar. Då är det väl ingen fara?



Emma! Ja, det är snyggt som bara den!



Isabell! Ja, det är ett av favoritlacken i flakeskategorin!



Kerstin! Ja!

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-10-06 18:51:05

Inte för att lägga mig i men det kan vara bakterier som haft tid på sig att växa till sen din förra förkylningsperiod. Eller så är det ett nytt virus så det inte är nån fara. Känner dock flera som fått lunginflammation efter förkylningar i höst så jag nojar även över sjuka bloggare ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-06 19:12:34

Vikab! Ja, jag är lite orolig själv. Många i min närhet har haft lunginflammation och jag hostar något enormt och febern är ju lite otäck. har vaga planer på att gå till VC faktiskt och be dem kolla att det inte är lunginflammation, men är det bara ett virus känner jag mig så... hypokondrisk. Hatar att gå till doktorn dessutom. men du har rätt, man borde kolla upp det.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-06 22:59:28

Urläckert lack! Stackars stackars dig - krya på dig!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-10-09 22:20:29

Ja,det faller mig definitivt i smaken,riktigt fint. Alltid kul att testa nya märken också.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela