Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En Beauty 3:a

Publicerad 2010-11-14 16:35:19 i Veckans bloggtema,

Lipgloss Bitch har dragit igång en ny kategori på sin blogg och utmanar oss andra att hänga på. Kul, tycker jag! Ett jättebra initiativ som jag applåderar! Hon börjar med tre saker som finns på duschhyllan just nu. Självklart delar jag med mig av mina favoriter i duschen idag och hoppas många fler hakar på!

Min Beauty 3:a den här gången är följande:

1. Kings&Queens duschgel

Jag älskar, älskar, älskar Kings&Queens och har just nu två av deras duschtvålar, Queen Isabella med doft av apelsin och kanel och favoriten Queen Nefertiti som doftar honung. Självklart åtföljs det av bodylotions i samma doft, faktum är att jag normalt sett har fyra olika, alltså även den med citronblomsdoft och den som luktar socker, vad det nu är för lukt egentligen...

Tre av mina fyra bodylotions fick vara med på bild, den fjärde glömde jag plocka med, men ni fattar grejen ändå. De är suveräna och väldoftande och helt beroendeframkallande!

2. På morgonen vill man ju gärna ha en uppiggande doft i duschen, gärna citrus. Kings&Queens citronblomma är slut just nu men dessa båda finns:

Lidls gamla härliga citrondoftande duschkräm som de dessvärre gjort om så den inte längre är lika fantastisk. Dumma Lidl! Men jag har ett par kvar av den gamla sorten som jag plockar fram ibland. Som alternativ kör jag Family Fresh citrusdoftande duschkräm som inte är lika rund och fyllig i doften men som känns uppiggande och är billig så man kan slösa med den, precis som man kan med den från Lidl. Eller kunde när den fortfarande fanns.

3. Man kanske inte bara ska visa duschtvål. Schampoo och balsam är också viktigt och står definitivt på hyllan.

Här är mina absoluta favoriter. L'oreals honungsdoftande schampoo och balsam. Märker ni en trend här? Ja, jag älskar honungsdoft! Det här är dessutom en doft som sitter i länge och håret blir mjukt, lättkammat och mår bra. Kan inte tänka mig att byta bort dem mot något annat som det känns nu. De har varit favoiter i över ett år.

Kommentarer

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-11-14 16:59:33

Oh jag älskar också Kings and queens duschgeleer! Mina favoriter är den med kanel/apelsin och den med socker! Fast just nu blir det ju mer av de där jag köpt från Philosophy. Det skadar ju aldrig med lite variation ;)

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-11-14 17:15:58

Kul att se dina favoriter, jag älskade Lidl´s duschkräm men hann inte köpa någon mer innan den försvann :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-14 17:49:43

Fru Choklad! Lite variation är väldigt bra, det är därför min dusch är knökfull med olika prylar. Kings&Queens står sig dock bra i konkurrensen!



Josephine! Jag önskar de hade förvarnat lite för då hade jag köpt 20 till. Nu har jag bara den här och kankse två till, en kaffe och en choklad, kvar.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-14 20:19:58

Spännnande att se sina duschprylar:) och intressant att du är så förtjust i kings & queens, jag delar inte din kärlek...

Postat av: Eve
Publicerad 2010-11-14 20:42:21

jag har själv jättelänge vart sugen på att köpa från Kings&queens serien men tycker det e så jäkla dyrt :/

Postat av: Honi
Publicerad 2010-11-14 21:03:28

Massa fina grejer :) Familyfresh funkar alltid, själv kör jag med palmolives duschkräm som luktar honung och mjölk, mums! Har också listat mina grejer :) Kul att se vad andra gillar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-14 21:45:00

Emma! Jag är ju svag för mat-doft som du vet. Eller efterrättsdoft.



Eve! Ja, de är rätt dyra. Men dryga!



Honi! Den har jag med. Min duschhylla är rätt full...

Postat av: Feline
Publicerad 2010-11-14 23:24:21

Åh, älskar också Kings&Queens! Har några herraktiga (duschgels) också som jag tjackade på rea, och eftersom jag är som jag är tycker jag snarare de är lite mer unisex. ;) Måste tjacka den med mango.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-15 17:16:35

feline! Kings&Queens är underbara! Den med mango är jag dock inte så förtjust i. Undviker alltid mango...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela