Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Snow

Publicerad 2010-11-08 18:33:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Snow är en av favoriterna från Tis the Season to be Naughty or Nice-kollektionen från China Glaze. Det här är verkligen snyggt för att vara vitt och till och med min mamma (som inte är ett fan av krämlack) blev förtjust i det när hon såg det på. Det kanske kräver lite längd på naglarna för att komma till sin rätt dock.


Mjukt vitt krämlack som blir jämnt och snyggt med två lager. Jag älskar det! Det är riktgit klädsamt för att vara vitt och utses härmed till favorit bland alla de vita jag äger! Bra formula, fin nyans och allmän perfektion! Det är superenkelt att måla med, inget rinn, dropp eller kladd. Det blir inte strimmigt heller, något som vanligtvis händer mig med vita lack. Glansen är jättebra dessutom, utan överlack på bilderna men ändå spegelblankt. Eftersom det här är en swatch hade jag inget underlack heller så ojämnheter i nageln kan skymta fram men det är inte lackets fel.

Kommentarer

Postat av: nailspotting
Publicerad 2010-11-08 18:40:24

Som du säger, snyggt på dina långa naglar. På mina små stumpar skulle det nog bara se ut som jag lekt med Tip-Ex ;)

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-11-08 19:25:05

Vita krämlack kan vara svårt att bära tycker jag men jag håller med om att det nog är snyggast på naglar med lite längd. Ser läckert ut på bild ialllafall. :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-11-08 19:33:57

Riktigt läckert. Beställde också det här eftersom jag inte äger något vitt krämlack sedan tidigare och nu ser jag ju att det var ett bra val. :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-11-08 20:23:35

wow vad bra det ser ur på dig!

Så mjukglassigt och fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-08 20:36:04

Ser väldigt bra ut för att vara vitt...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-08 21:07:41

Det ser superfint ut! Har varit på jakt efter ett vitt lack som blir jämnt och liksom krämigt på nageln, men nästan gett upp. Snow kanske kan vara svaret på mina böner. :-)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-08 21:42:22

Jag är inte heller så jätteförtjust i vitt, men det ser ut som ett lack med riktigt bra finish!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-09 06:00:35

Nailspotting! Den är inte tippex vit, den har en iten rosa ton i sg tycker jag. Eller beige. Men jag tror absolut att lite längd behövs för att bära upp den snyggt.



Tina! Det var himla läckert på och jag ser fram emot att bära det igen om naglarna håller.



Pamsan! Ett riktigt bra val!



Sanna! Det är faktiskt mjukglassvitt! Tack för det adjektivet!



Emma! Det gör ju det! Jag blev överraskad av att det var så snyggt!



Nailtastic! Det kan det nog vara. Det är absolut det snyggaste vita jag provat alla fall.



Kerstin! Ja, det har bra finish och det är så lätt att lacka med!

Postat av: bella
Publicerad 2010-11-09 17:24:46

Coolt faktiskt med vita naglar! Eller var det bara fint på dina naglar?!?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-09 18:34:00

Bella! nej, varför skulle det bara vara fint på mig? men kanske snyggast på långa naglar.

Postat av: Emma
Publicerad 2010-11-09 20:31:02

Det var en vacker vit färg!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-11-10 00:36:02

Enkelt och skitsnyggt!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-11-10 00:37:33

Gick in på fel inlägg... sorry, menade din gröna sminkning! Men naglarna var också snygga ;-)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-10 05:48:18

Emma! Jag håller helt med!



Marina! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela