Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Party Hearty på MKS

Publicerad 2010-11-11 16:01:00 i Naglar - glitter för layering,



Många har verkligen varit förtjusta i Party Hearty, det rödgröna glittret från Tis the Season to be Naughty or Nice som är China Glaze julkollektion för 2010. Det är roligt, det är det, men så fantastiskt vet jag inte om jag tycker det är. Det blir inte helt jämnt spritt över nageln och det behöver något under, enligt mig, för som ni ser är det långt från täckande med två generösa lager över Mommy Kissing Santa, det röda skimmerlacket ur samma kollektion.

Det är annorlunda och mycket bättre på nageln än jag förväntat mig, det måste jag säga. Det är unikt vilket alltid ger pluspoäng. Hur ofta det kommer användas är en annan sak. Går det ens att ha om det inte är julafton? Jo, det måste ju gå, men det känns väldigt hårt nischat till julhelgen, vilket ju inte är fel. Priset på China Glaze om man handlar från t.ex min favorit e-tailer www.8ty8beauty.com är dessutom så pass lågt att man kan unna sig en flaska lack som bara används på julafton. ;D


Jag bildspammar så ni verkligen ska ha alla vinklar och ljus.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-11 16:55:41

Verkligen juligt o fint =)

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-11-11 17:11:21

Verkligen juligt och häftigt!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-11-11 19:12:18

Den her likte jeg ikke, ser ut som billig tysk julepynt.

Postat av: Elyria
Publicerad 2010-11-11 20:22:28

Dum fråga kanske, men skeppar www.8ty8beauty.com utan problem till Sverige? Jag har hört att det kan vara problem från USA pga att det är brandfarliga vätskor - terrordåd och sånt ni vet. Och vad brukar i sådant fall frakten ligga på?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-11 20:34:32

Kerstin! Juligt till tusen!



Josephine! Häftigt är nog ett bra ord.



Sexy Sadie! Hahaha, ja, jag håller med!



Elyria! Det är inga problem med 8ty8. Frakten är 18 dollar för sex lack.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-11-11 22:04:10

Mja, kan tänka mig lite nail art med detta lack och lite sånt, men så extremt exalterad över det som så många är, är då inte jag.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-12 08:08:50

Jag tycker det är ett roligt lack, men det kanske inte är världens finaste. Unikt, helt klart. Men jag lär bara använda mitt på julafton. :-)

Postat av: åsa-li
Publicerad 2010-11-12 10:11:18

Hej Jag tänker ha det på julafton. Jag har prövat att ha det över mistelto kisses och Zoya Tiffany. Jag gillade det bäst över det gröna. Barn tycker mycket om Party hearty har jag märkt. Åsa-li

Postat av: Linn
Publicerad 2010-11-12 11:02:09

Jag tänkte lite på jordgubbar när jag såg det iaf på första bilden, så man kan kanske ha det på sommaren med :P

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-11-12 11:04:24

Ja, jag tycker nog inte att det egentligen är snyggt, men det är roligt och gör mig glad av att titta på det i all sin knasighet! Inte heller jag kommer nog ha det mer än runt jul, men ärligt talat är det få lack jag hinner ha så himla mycket mer än en gång, så det känns inte som någon katastrof i vilket fall.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-11-12 12:36:21

Unikt men inte riktigt i min smak.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-12 14:40:50

Sanna! Precis så känner jag med.



Nailtastic! Ja, så blir det nog... Men visst, roligt är det ju.



Åsa-Li! Ja, barn faller för det, utan tvekan. Och det är ju lite glaet roligt men det blir inte min favorit av kollektionens glitterlack.



Linn! Ja, kanske. Vi får se i sommar om det kommer fram.



Nageldraken! Nej, det är sant. Och helt klart är det en kul idé från China Glaze.



Sminkjante! Samma här.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-12 16:58:44

Jag tycker det ser härligt ut! har inte testat mitt än, men ska i helgen:) Fast på tårna då som sagt. julgranstår:)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-11-13 09:17:19

Jag får erkänna att jag faktiskt bara köpte Party Hearty med sista 8ty8beställningen därför att det var slut på alla andra ställen. Då blev det liten av en "must have" pga HTF :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-13 12:06:07

Emma! Blir spännande att höra vad du tycker...



Kajalen! Ja, man blir ju lite knasig så fort man inte vet om det tar slut och man kanske ändrar sig i framtiden...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela