Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Jingle Bells

Publicerad 2010-11-15 20:32:00 i Naglar i guld, koppar, brons,



Vi fortsätter med att pumpa ut jullacken från China Glaze. Nu är det inte så många kvar. China Glaze Jingle Bells är ett lite koppartonat guldlack, eller rödguld kanske man kan kalla det? Samtidigt stöter det i kamel. En underlig färg men snygg på sitt sätt. Det är inte en foil, som jag förväntat mig efter de silver- och guldfärgade foillack jag swatchat innan denna. Istället är det en sorts skimmer som påminner om frost om jag inte helt är ute och cyklar. En varm, ganska diskret färg som är passande till höstens färger, se bara hur väl den smälter ihop med de gulnande klematisbladen nedan. Fint skimmer men inget överdåd. Två lager är täckande och torktiden är helt okej.


Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-15 21:48:22

Fint! Undrar om det är likt OPI Golden Rules? Om inte platsar nog även JB i en framtida beställning =)

Postat av: SaintBella
Publicerad 2010-11-15 23:01:35

Åh jag har svårt för guldlack. Jag försöker verkligen tycka om dem, men på nåt sätt påminner de bara om gamla dammiga tavelramar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-16 05:49:39

Kerstin! Det är rätt likt Golden Rules så du kan nog hoppa det här.



Saint Bella! Ja, guldlack är knepiga då de kan bli för orangetonade eller för bruna för att vara snygga. Fina guldlack gillar jag dock.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-11-16 08:34:55

Som vanligt suktar jag över den fina guldiga färgen (dammiga guldiga tavelramar gav mig positiva associationer, inte negativa :-) samtidigt som jag konstaterar att den inte alls skulle passa mina färger :-/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-16 17:02:45

Makeupoholic! Jag förstår dig precis. Jag har inte heller så lätt med guldlack.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela