Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Book of Shadows möter Shady Lady

Publicerad 2010-11-14 21:39:32 i Emmas FOTD 2010,

Länge sen jag bloggade, men jag gör ett försök till uppryckning och visar lite smink. Här kommer en sminkning som är rätt ny, jag hade den faktiskt igår. Inte helt överraskande har jag använt book of shadows, som nog har varit den här höstens mest flitigt använda skuggor för mig. Som ni kanske minns köpte jag ju en palett från the Balm i somras och även den har fått vara med i denna sminkning.

Hyn
Foundation: Kanebo Sensai Cellular Performance Cream Foundation Special CF 11 med en skvätt Neutralizer Yellow från MUS
Concealer: MAC Select Covder Up Concealer NW 20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon
Ögonbryn: Clarins brynpalepp, mörkaste skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Urban Decay, kush, Radium och the Balm Bossy Bobby

Highlighter: the Balm Devlish Danielle

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Kajal: Urban Decay Zero
Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Demi Luvies

Läppar
Läppstift: Make Up Store Nude

På en bas av Shadow Insurance ligger i inre ögonvrån gröna Kush, på mitten av ögonlocket turkosblå radium och längst ut blåa Bossy Bobby. Orkar inte skriva så mycket mer, känner att jag måste komma tidigt i säng ikväll och jag tror att ni fattar hur jag använt de andra produkterna. Hoppas att ni allesammans har haft en riktigt bra helg och att ni känner er redo för den kommande veckan. Min helg ha varit bra, men ack vad snabbt den har gått. Ser fram emot nästa helg, då ska jag dessutom vara ledig tre dagar, hjälp vad underbart!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-14 21:42:17

Lösfransar till Lantmännens! Inte illa! Du är vacker som en dag, så klart! Fransarna var väldigt snygga till en lite diskretare men ändå glammig look.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-14 21:51:23

Sminkan: haha, ja jag vet, madness:D Kände mig lite som en transa som sagt, men egentligen gillade jag sminket.

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-11-14 23:20:27

vad fint ^_^ du har tonat super fin^t

vart fick du tag på Ardellen ??



Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-14 23:38:02

Nicole: Tack så mkt:) fransarna menar du? har köpt dem på ebay. Den här säljaren burkar jag köpa fransar av http://stores.ebay.com/Top-nail-shop/ARDELL-EYE-LASHES-/_i.html?_fsub=220611013&_sid=214214503&_trksid=p4634.c0.m322 . Har allti funkat bra för mig och brukar bli ungefär halva priset mot sverige. och så finns det ju så sjukt många fler sorter:)

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-11-14 23:41:00

ja jag vet jag har ju letat i butik efter de för jag har inte gett mig på ebay så mkt I know skäms på mig typ hehehe men jag ska checka in de :) där merci

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-14 23:56:35

Nicole: Ja okej, jag förstår. Jag har aldrig sett luvies i nån butik, så ebay är nog bäst om det är dem du vill ha tag på...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-15 07:20:21

Superfint, Emma! Och vad härligt det låter med en tredagarshelg att se fram emot...

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-11-15 09:32:13

alltid lika roligt att se dina fina sminkningar! me like allot!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-11-15 10:24:04

så otroligt fint!

Postat av: Millie
Publicerad 2010-11-15 11:08:52

Hur svårt är det att få dit lösfransarna? Jag har ganska okaj fransar men vore kul att göra något extra till fest.

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-11-15 17:07:06

Jättefin sminkning, jag älskar färgerna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-15 23:32:36

kerstin: Tack så mkt! Oh ja, detkänns superskönt!



Stephy: Tack så mkt raring:)



Sanna: Tack!



Millie: Tja, kanske inte så svårt, men lite pill är det. Se till att du har gott om tid på dig och öva nån gång innan det gäller. Sen är det bra att trimma dem lite på längden så de inte blir för långa, det blir lättare att fästa fransarna då...



roxcat: Tack så mkt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela