Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Startskott för röda temaveckan!

Publicerad 2010-05-01 08:10:14 i ,


1:a maj och första dagen på en röd temavecka här hos Sminkan och Emma! En temavecka vi planerat att ha rätt länge faktiskt. Emma fick idén en dag och jag tyckte den var lysande. Eftersom så mycket annat var på gång just då beslöt vi att köra igång med veckan i maj.

Många tycker rött är en svårburen färg, både på läppar och ögon. Naglar är väl mer vanligt att man målar röda. Både Emma och jag gillar ju rött och har massor av röda ögonskuggor och vi tänkte frossa i dem den här veckan. Vi får väl se om vi lyckas inspirera andra till att bära rött och om vi lyckas göra färgen bärbar.

Det kommer bli många inlägg ett tag framöver. Ni får träna på att scrolla alltså. Häng gärna på om ni vill! Vi ser gärna att andra också förenar sig med oss i en röd sminkvecka!

Kommentarer

Postat av: Susanne
Publicerad 2010-05-01 09:32:56

Ni är fantastiska! Så mycket inspiration, fiffiga idéer, konstnärlighet och färgsprakande skönhet här på bloggen hela tiden, bara att dyka in och varje dag något nytt. Det är så härligt! Tack för att ni delar med er så frikostigt. Kramar från en frekvent bloggläsare som inte är en lika frekvent kommentatör :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-05-01 12:19:48

Ska bli jättekul att se :) Jag är definitivt inte med haha, gillar inte rött på mig själv. Men det är väldigt snyggt på andra :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-01 13:43:55

Susanne! Tack så mycket! Vilken underbar kommentar! Vad glada vi blir!



CC! Ja, rött är inte den lättaste färgen. Men läcker!

Postat av: adk
Publicerad 2010-05-01 17:26:58

rött alltid bäst! ska bli en spännande vecka… :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-01 18:32:08

adk! Bäst vet jag inte, men det är fint.

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-05-01 18:59:00

Hurra, vilket roligt tema, för lat med bloggen för att göra ngt där, men kommer nog köra på tema "privat" i veckan för att pigga upp och glädja mig själv lite.:)

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-05-01 22:39:20

Oh, rött tema! Älskar't!



Jag skall försöka bidra med något rött då.. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-02 11:42:26

Basteth! Låter som en bra idé! Man blir mer energisk och glad av rött!



Marybeth! Ja! Vi ser fram emot att se dig i rött!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-03 14:40:14

Va roligt!! :D

Postat av: Anki
Publicerad 2010-05-07 12:52:20

Sen reaktion från mig, men hurra! Rött är den sminkfärg som ligger mig närmast hjärtat - läppstift, skuggor, naglar, rubbet!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela