Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grattis Noblezze!

Publicerad 2010-05-22 22:52:20 i Emmas FOTD 2010,

Idag fyller min fina pålle år! Och inte nog med det hon fyller jämt, närmare bestämt 20! Vi brukar inte fira hennes födelsedag så jättemycket, hon är nöjd om hon får lite godis. Men som sagt, hon fyller ju jämt så då tyckte jag att jag kunde anstränga mig lite extra. Hon har fått presenter, fruktsallad, vi har ridit hennes favorittur och så har vi varit ute och betat. Hon älskar att vara ute och beta gräs, men allra mest älskar hon faktiskt maskrosor. På grund av det tyckte jag att det kunde vara kul med en maskrosinspirerad sminkning, till Noblezzes ära då såklart.

Hyn
Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer: MAC Select Cover Up NW20

Puder: Bare Escentuals Hydrating Mineral Veil

Rouge: Benefit Dandelion
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige

Ögonskuggor: En gul skugga från min Manlypalett och Fyrinnae Elven Dagger

Highlighter: En gulvit från Manlypaletten

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: MAC Studio Fix Lash

Lösögonfransar: Ardell Demi Luvies

Läppar
Läppglans: Lancôme Juicy Tubes Pamplemousse

Inte helt oväntat går min maskrossminkning i gult och grönt. På inre halvan av ögonlocket ligger en gul skugga och på yttre halvan en grön. Som highlighter hade jag en gulvit skugga från Manly. Jag målade eyeliner, kajal mascara och lösögonfransar. När det var dags för Rouge blev det såklart Dandelion från Benefit, inget annat var ju tänkbart. Läpparna fick lite glans med Juicy Tubes med grapefruktlukt, även det rätt passade eftersom det var en sminkning för Noblezze och hon är tokig i frukt. Det står förresten My favourite på hennes grimma ifall nån är nyfiken. Jag tycker det passar henne bra, hon är ju min favorit. Och min baby, fast hon är så stor...

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-22 23:00:08

Grattis till Noblezze!

Väldigt fin maskrostolkning där, den kändes väldigt fräsch! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-22 23:12:05

Otroligt vackert! Du passar ju utmärkt i de färgerna och lyckas se ljuv ut dessutom! Noblezze är vacker som vanligt. Vilken ljuvlig färg hon har! Grimman ser fin ut också. Jag gillar att du tog med en "riktig" maskros också!

Postat av: ewe
Publicerad 2010-05-22 23:21:32

Jättefint Emma:D

Somriga och fina färger!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-05-22 23:49:11

Riktigt fin sminkning emma! ge henne en stor kram från mig på födelsedagen!

Postat av: Mirjam
Publicerad 2010-05-23 00:32:43

Jätte fin sommarsminkning!

Du är verkligen jätte duktig!

Men jag undrar om man kan få se dig med en annan ögonbrynsform någongång?

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-05-23 09:26:08

Grattis Noblezze!

Sminkningen är underbar!

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-05-23 10:37:56

Grattis Noblezze! Otroligt fin sminkning! :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-23 10:51:40

Urfin sminkning och Noblezze är hur fin som helst! Hälsa henne och gratulera =)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-23 11:09:08

Åh, vad vackra ni är båda två! :-)

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-23 11:12:54

Pretty look, it makes me think about summer time :)

The horse is awesome :)

xoxo

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-05-23 11:19:11

Härligt somrig sminkning!



Och grattis Noblezze såklart :) Ni är så fina!

Postat av: CC
Publicerad 2010-05-23 12:59:43

Somrigt o fint! Stort grattis till Noblezze :) ge henne en frukt o kram från mig

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-23 13:12:15

Zizie: Tack! Ska gratta henne från dig:)



Sminkan: Tack raring! jag tyckte inte det blev då dumt. Ja visst är den rätt söt Hon fick den i present.Så fin är hon:)



Ewe: Tack:) Ja visst är det...



Stephy: Tack, det ska jag göra!



Mirjam: Tack:) Hmm, jag vet inte. Jag har försökt, men jag tycker det är svårt. De bryn jag har förespråkar liksom en sån här form och jag är så van vid att måla dem såhär att jag knappt vet hur jag ska göra annars. Vi får väl se... Jag var lite inne på att testa en ny brynform för ett tag sen, men det var svårt att genomföra tyckte jag.



Sanna: Tack Sanna:)



Josephine (Makeuponista): Tack snälla Josephine:)



kerstin: tack så mkt:) Det ska jag göra!



Ninni: Tusen tack snälla du:)



liloo: Thank you! Oh yes, she really is:)



Sofia (nibblah): tack så mkt snälla du!



CC: Tack! Haha, ja det ska jag göra, då blir hon glad:)

Postat av: suss
Publicerad 2010-05-23 21:47:02

ooh grattis polle! ^^ Och du var snygg och vårfräch! Väldigt fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-23 22:59:53

suss: Hihi, tack. Ska vidarebefordra till Nobs:)

Postat av: sofie
Publicerad 2010-05-23 23:46:51

tänk om man var lika duktig som dig med ögonskuggan. Det hade varit najs :P

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-24 08:41:19

Visst är det roligt att ha blommor som inspiration :D Jag gjorde ju 2 sånna inlägg förra veckan..det är as bra när fantasin tar slut xD Din va jätte jätte fin!! och vilket gulligt inlägg om din häst hihi ^_^

Postat av: Syster Värst
Publicerad 2010-05-24 10:39:18

Grattis! Idag fyller min pålle 25 år! Det är lite kul att fira när de fyller jämnt, så ikväll blir det havrekakor, morötter m.m. till fyrbeningarna och fika för tvåbeningarna i hagen oavsett väder...

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2010-05-24 11:18:19

Åh så fin din häst är. Hästar skall vara konservativt bruna (som ögonskuggor då - hihihi) och ston förstås. Har själv en likadan :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-24 11:41:22

sofie: Tack så mkt. Det är bara att öva:)



Vanessa: ja det är inte så dumt... Hihi, tack så mycket:)



Syster Värst: Tack tack:)Åh det var värst, då får jag hälsa grattis till din pålle också då! Hoppas att havrekakorna smakar:)



AnnicaB: tack så mkt snälla du:) Haha, tycker du?:) Jag har inga speciella idéer om färgerna, men jag gillar ston... Sen har jag ju haft min baby ett tag och tycker såklart att hon är bäst! Du får hälsa till ditt bruna sto:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-24 15:14:49

Grattis fin fina hästen. När jag var lite och tillbringade all tid hos min häst så gjorde vi alltid "tårtor" på födelsedagen. Typ runda knäckebröd men betfor och morötter och annat gott.



Vilken underbar sminkning, jättefina färger.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-24 16:58:36

Sminkjante: Tack:) ska hälsa det till henne... ja, det är rätt många som pysslar med. jag har faktiskt aldrig gjort någon. Noblezze är nog mer glad för fruktsallad, hoppas jag iaf.



Tack så mkt:)

Postat av: Anki
Publicerad 2010-05-25 08:28:42

Fint. Noblezze ser inte alls ut att vara 20 år. Min pålla hade fullt med gråa hår i pannan när hon var i den åldern. :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-05-25 09:07:35

Vilken härlig sminkning och Grattis till pållen!!! Så fin hon är! Höll på med hästar från sex års ålder upp till tonåren, åh vad jag saknar det ibland. Minns ridläger på Gotland, heeeelt underbart skoj va det...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-25 12:14:22

Anki: Tack:) Nej hon är en välbehållen häst:) Fast det märks att hon har åldrats en del det senaste året...



Linda: Tack så mkt. Jag ska hälsa henne från dig:)Åh vad roligt! Ja, ridläger är verkligen kul! Nu åker jag ju inte på det längre, men jag åkte flera gånger när jag var yngre och det var fantastiskt roligt!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-05-25 16:58:15

Fin pålle och fin mejk! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-09 10:43:25

Kajsa Kavat: tack så mkt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela