Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ett öga blått, ett öga grönt...

Publicerad 2010-03-06 15:21:51 i Linslekskategorin,


Igår pratade jag och Emma en massa över msn och diskuterade bland annat klädsamheten i röd skugga, något vi båda gillar, och att rött är kontrastfärg till grönt och att det alltså enligt färgläran ska vara extra klädsamt till gröna ögon. Sen pratade vi om färgade linser, och ni vet ju alla att jag gärna använder mina färgade linser och sista tiden har det blivit mycket av just de gröna. Jag använder dem som en förlängning av sminket, inte med någon tanke på att det ska vara en speciell färg till en viss ögonskugga. Jag, och Emma, tror båda benhårt på att man är snygg om man känner sig snygg. Så har jag uppfattat det alla fall. Hur som helst, idag när jag kom hem från landet så tänkte jag att jag måste göra en röd sminkning och ta bilder på den med bara ena gröna linsen i. Sen blev det ju inte rött så klart, för när jag plockade bland skuggorna fick jag för mig att använda både rosa och lila och så en ceriseröd skugga för djup. Så här blev det alla fall.

Här ser ni mig med en grön lins och en ofärgad lins så min egen blågrå ögonfärg syns. Syns gör också alla födelsemärken och fräknar. Usch för vårsol... ;D

Här är några klickbara bilder på det färdiga ögat med den gröna linsen.

Och samma sak fast med den ofärgade linsen.

Ögonskuggorna ser ut så här om jag blundar. Det är en rosa längst in, en lila på mitten och den ceriseröda på yttre delen av ögonlocket. Sen är det highlighterskuggorna June från Makeupcosmetics och Fair Lady från Brite Bird, lite svart eyeliner och den ceriseröda även under ögat. Mascaran är en klumpig och kladdig volymmascara från Yves Rocher. Ögonbrynen är ifyllda med den mörkaste av skuggorna ur Wet'n'Wilds brynpalett och så har jag min vanliga foundation, Facefinity, i nyansen 01 Porceline.

Jag vet inte exakt vad jag ville visa med detta egentligen. Att man kan vara snygg i rosa både med blå och gröna ögon? Gillar ni den här typen av inlägg förresten och är det något speciellt ni skulle vilja se? Man vet ju inte om jag blir plötsligt ambitiös och gör er till viljes i så fall. Det var alla fall kul att göra det här inlägget även om den osminkade sanningen kändes lite jobbig att visa upp. ;D

Kommentarer

Postat av: bella
Publicerad 2010-03-06 16:15:42

Sv: Jag förstår precis vad du menar med high tech, jag håller med! Men den svarta space är matt och inte lika kladdig i konsistensen. Tycker den skiljer sig ganska mycket från dom andra faktiskt.

Om du vill kan vi byta med varandra. Du får en testburk space och jag en testburk dignity?:-)

kram

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-03-06 16:17:27

Läckert med cerise! Jag har aldrig testat färgade linser trots att jag har haft linser i 25 år (herregud vad länge!), ser man lite grönt i de gröna linserna eller märks det inte?

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-06 16:39:08

Åh, coolt! sminket är toppenfint och vad häftigt att du testade med olika färger på linserna så att man verkligen kan se. Båda är fina men rent spontant gillar jag verkligen det gröna ögat mot det starkt rosaröda...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-06 17:01:31

Bella! Ja, kanske det. Nu håller min Dignity på att ta slut men jag har andra av Face krämhighlighters. Vore kanske en bra idé! Jag ska se om jag har någon bra prov-burk att skicka bara. :D



Ninni! Nej, man ser inte det gröna. Vissa linser har pupill som är ofärgad. Andra är genomfärgade. Man kan alltså välja själv. Mina svarta linser utan pupill gjorde att allt blev lite tonat, men gröna och blå linser, och även vanliga bruna, har så lite färg i sig att det inte färgar ens upplevelse av färger när man bär dem. Alla fall mina, men det är också olika på olika linser. Prova ett par färgade hos optikern nästa gång. Det kostar ju inget att testa!



Emma! Tack! Jag tyckte också det blev bra med tanke på att jag bara stod och kladdade. Och ja, det gröna är ju mer effektfullt för det är ju en effektfull färg! ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-06 17:33:20

Vilken ursnygg sminkning! Det blev så fint med färgerna och jag kommer nog alltid att tycka att gröna ögon är vackrast!

Hos män är det är stort + med gröna ögon :) och jag har själv alltid önskat att jag hade den ögonfärgen istället för något obestämt grå/blå/grön som lutar mest åt blått.

Postat av: CC
Publicerad 2010-03-07 12:50:00

Jag tycker det blir snyggare till blå ögon...men blå ögon är ju min favorit av alla ögonfärger så.. :D

Postat av: Sandra
Publicerad 2010-03-07 13:15:06

Vilket kanoninlägg!



Det passade till både gröna ohc blå ögon, även om jag tycker att ögat lyser lite starkare med de gröna till just den här skuggan.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-07 13:24:41

Linda! Ja, de här gröna linserna är väldigt snyggt gröna dessutom. Jag gillar också gröna ögon. Önskar man vore född med det...



CC! Jag tycker båda funkar lika bra men eftersom grönt är mer exotiskt för mig så röstar jag på grönt. ;D



Sandra! Ja, jag håller med. Men det är fint till blått också. :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-03-07 13:36:41

Fint! Jag tycker att skuggorna funkar lika bra till båda ögonfärgerna. De gröna linserna är väldigt coola (jag har tänkt att jag också ska testa någon gång!), men din egen ögonfärg är också väldigt fin!

Postat av: Daniel
Publicerad 2010-03-07 13:37:24

Hej! :D Allt bra med dig idag :) ?

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-03-07 16:00:32

Jag som tycker blå ögon är så fint.. Själv har jag gröna.. man är väl aldrig riktigt nöjd med det man har kanske.. Jag har också testat färglinser, det är roligt! Jag har haft gulgröna, mörkgröna och lila färg.. himla kul! :D



Jag tycker det var roligt att se vilken skillnad det blir på sminket beroende på färg, olika saker framhävs i färgerna på sminket tycker jag..



Postat av: Cecilia
Publicerad 2010-03-07 16:46:11

Läckert med olika färger på ögonen!

Postat av: MyyZz
Publicerad 2010-03-07 17:23:10

Jag tycker verkligen att det är snyggare på ditt naturella blå öga. Varför vet jag inte ... men så tycker jag iallafall.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-07 18:15:24

Kerstin! Ja, testa någon gång! Det är roligt!



Daniel! Tack bra, själv?



Marybeth! Ja, så är det naturligtvis. Man vill alltid ha något man inte redan har.



Cecilia! Ja, det är det!



MyyZz! Ja, färgerna blir kallare. Men båda är ju fint!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-03-08 10:33:05

Det är sant! Känner man sig snygg så ÄR man snygg.. man måste ha den inre självkänslan för att lysa utåt :)

Jag älskade den rosa färgen på skuggorna !

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-08 20:39:03

Vanessa! Så är det. Innifrån och ut!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-03-10 17:37:35

Gah vad läckert och coolt! :D Mera såna inlägg, jee! Jag blev genast sugen på knallrosa även om jag är skit-trött för tillf. och det bara skulle framhäva ögonens sömnbrist XD

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-10 21:28:48

Badbomben! Okej, det kanske kommer mer i samma stil då, om ni läsare gillar det. Alltså olika ögonfärger mot samma skugga eller samma ögonfärg och olika skuggor.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela