Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan på bal med gästöga som bonus!

Publicerad 2010-06-10 21:33:01 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Bal är kanske att ta i egentligen, men avslutningsmiddag för våra avgångsklasser. Vi har nog världens bästa ungar just i år! Så fina de var! Jag var inte lika fin, men jag hade alla fall sminkat mig lite, aftonen till ära, så här kommer min kvällens! Det blev en metallisk historia. Jag har använt Chromed in Between från Brite Bird, lite svart från min trioskugga, Sminkans Sabina, också från Brite Bird, och så February från Makeupcosmetics som highlighter.



GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige är min grund. Den är ruggigt bra! Rekomenderar den varmt! Ovanpå den Chromed in Between på hela ögonlocket och upp lite över globlinjen mot brynbenskammen. Sen är det den svarta från Sminkan-trion i det yttre v:et och in lite i globlinjen för djup. Makeupcosmetics guldskimrande February som highlighter. Svart kajal runt ögat och lösögonfransar från Red Cherry. Jag vet att bilderna inte är superbra men ni får betänka att jag och Maria, min kompis som ni får som bonus idag, hade två timmar på oss att göra en snabbvända hemma och byta om och fixa oss från att ha haft en städ- och utomhusaktivitetsdag till att vara glamourdrottningar. Det blev som det blev efter omständigheterna.

Här kommer min bästa vän och favoritkollega:

Det är även här en bas av GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige och så har jag använt skuggorna Silver, Dramatic och Luxury från Makeupcosmetics. Det är Silver längst in mot näsan och upp mot brynet, därefter Dramatic på hela ögonlocket och Luxury, som är en mörkare grön, som markör av det yttre v:et och globlinjen. Highlighter, även här är February från Makeupcosmetics. Lite svart kajal och så lösögonfransar med silverapplikationer från Elise.

Jag måste säga att båda vi var mycket snyggare än bilderna visar. Speciellt Maria gnistrade vackert och det gröna stod sig väldigt fint mot hennes röda hår.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-10 21:38:48

Jag tycker att ni båda två var superläckra och glamourösa! Fantastiskt snygga skuggor och så lite gala med lösfransarna. Och vad kul med ett gästöga! Kan tänka mig att de skuggorna passade Maria ypperligt, dessutom har hon väldigt fina ögon...

Postat av: badis
Publicerad 2010-06-10 21:59:09

Härligt ord, gästöga! :D Båda är ni så vackra och glammiga brudar!

Postat av: fia
Publicerad 2010-06-10 22:02:48

Vilken läcker make up Så fint på ögonfransarna .

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-10 22:15:19

Emma! Visst har hon! Gröna som du! ;D

Ja, vi var lite glammiga faktiskt! Kändes bra! Men du skulle sett ungarna! Wow!



Badis! JA, visst är det ett bra ord! Jag önskar jag kudne ha fler gästögon att bjuda på ibland.



Fia! Tack! Jag tyckte jag gjorde ett bra jobb! För du menade den makeupen Maria hade va?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-10 22:30:11

Jättevackra var ni! Fransar är verkligen pricken över i! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-10 22:52:33

Underbara sminkningar, båda två! Vad kul att du gillar GOSH-stiftet =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-11 06:48:42

Zizzie! Tack!



Kerstin! Tack! Och ja, jag älskar det!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-06-11 10:54:56

Så himla snyggt och glammigt!

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-06-11 12:06:43

så härligt skimrande =)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-06-11 12:54:05

Wow vilka donnor! Ni måste gjort succé!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-06-11 14:58:42

Vackert som sjutton, båda sminkningarna!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-11 18:04:50

Vackra båda två<3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-11 20:34:57

Fia! Tack!



Maria! Tack!



Ninni! Äsch, vi var fina men tro mig, flickorna var så vackra som sommarblommor så vi bleknade definitivt i jämförelse.



Linda! Tack!



Sanna! Tack!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela