Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orange glöd (22/6)

Publicerad 2010-06-22 12:04:28 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,



Orange är en härlig färg tycker jag, alla fall på smink. Den är så vital och energisk. Orange måste alltså finnas med i min midsommarbukett. Jag har, återigen, använt  GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige som bas för ögonskuggorna. Alla ögonskuggorna kommer från Manlypaletten och jag har använt en rödorange, en mörkorange, en mellanorange med skimmer, en orangegul och en gulvit.

Jag började med den mellanorangea och lade den på yttre delen av ögonlocket. Den gula innerst och sen mixade jag de olika orangea nyanseran lite hur som helst i globlinjen och uppåt. Gult och gulvitt som highlighter.
Lite svart kajal som eyeliner och inget mer. En lysande orange skapelse! ;D

Den bild jag inspirerades mest av var den här, med fjärilen. Olika nyanser av orange och gult som möter svart. Tycker det är så vackert. Nässelfjärilar är verkligen söta med sina lurviga små kroppar och vingar som eldslågor med svala blå och vita stänk på. Det blå och vita får mina ögon representera i just den här sminkningen. :D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-22 12:10:32

jag är ju inte ngt jättefan av orange, men det här var verkligen fantastiskt! Perfekt tonade färger, och vilken lyster sen! Min favorit hittills under blomsterveckan...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-22 12:48:03

Emma! Tack raring!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-06-22 15:41:50

Åh så fint! Jag skule gärna kopiera denna rakt av =)

Postat av: CC
Publicerad 2010-06-22 16:45:49

Oj...jag fastnar helt för den första bilden på insekten och blomman, den är helt fantastisk!!! Tog du den i trädgården? Vilka detaljer...

fjärilen är också mkt fin förstås.



Ok smink..haha :) jag gillar den här kombon har gjort nåt liknande vid tillfälle. Tequila sunrise färger hehe

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-22 18:21:02

Kerstin! Varsågod! Kopiera på du!



CC! Ja, jag tog den i trädgården. Jag gillar att fota insekter och blommor. Det är det jag är "bäst" på.

Postat av: liloo
Publicerad 2010-06-22 22:00:37

love it, with your bleu eyes, mmmmmmmmmmm perfect :)

xoxo

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-22 23:48:56

Så sjukt fina bilder!!!

Vacker makeup! Här kommer min (även om bilderna suger)

http://makeupmylack.blogg.se/2010/june/blomstervecka-dag-4-226.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-23 07:09:16

Liloo! Thank you!



Sanna! Tack! Ska genast spana på din sminkning. Jag tror inte att bilderna är dåliga, du har alltid vackra bilder.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-23 12:13:30

Sprakande eldigt och vackert. Jag älskar orangeröda skuggor, men det blir mest av att jag använder dem till fest.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-23 18:16:56

Nailtastic! Jag är också förtjust i dessa färger, fast jag egentligen inte klär i dem, men de kommer nog fram lite nu och då. Det är så mycket energi i färgen, man blir så glad!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-06-23 22:20:53

Av vad jag ser så bär du de här färgerna helt underbat! älsakr hur du tonat riktig härliga och varma färger i en super fin sminkning :)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-06-24 08:24:44

Eldigt och läckert. Nu måste jag ta mig ur brunträsket och använda lite färg igen. Känns rätt nu när solen skiner så fint. Började idag med att låta mig inspireras av prästkragen och har därför knallgrönt gult och vitt på ögonen! Blev bra så jag tror jag kör det på midsommarafton också :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela