Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Suzi Says Feng Shui

Publicerad 2010-06-06 17:05:24 i Naglar i blått,


Det är ju nationaldag och jag har inte blå naglar, eller gula heller för den delen. Just nu är de faktiskt röda. Jag har dock en del arkivinlägg som vill ut och visa upp sig så vi kör på ett blått tycker jag. OPI Suzi says Feng Shui är ett riktigt vackert blått lack. En ljuvlig turkoston som är lite dämpad och ger ett lugnt och behagligt intryck.


Två lager krävs för full täckning och formulan är helt okej att måla med. Penseln är ju som vanligt övergrov, den är lika bred som mina pek- och ringfingersnaglar och för lillfingersnaglarna får jag försöka ha den på högkant. Den är ju samma på alla senare OPI-lack så det kan inte just den här flaskan lastas för, men det är otroligt irriterande när man målar naglarna. Ett annat minus är den långa torktiden. Över en timme även med Seche Vite. Jag tycker det är tråkigt att behöva sitta still så länge men samtidigt är färgen värd lite väntan för den är riktigt skön. Vad säger ni? Är den inte helt underbar?

Jag tycker lacket är en riktigt juvel i samlingen och färgen känns ganska unik även om jag har ett vagt minne av att något liknande kan tänkas stå i någon låda. Misa kanske? Hm... Oavsett så är jag nöjd med det här köpet och kommer använda lacket många gånger.

Kan tillägga att jag köpte lacket långt innan OPI började hota mina kollegor bland skönhetsbloggare. Det gör att jag nu publicerar det här inlägget med lite sur smak i munnen. OPI borde skämmas för sitt sätt att behandla bland annat LipGloss Bitch. Det var förövrigt hon som fick mig att köpa mitt allra första OPI-lack så det är indirekt hennes förtjänst att jag idag har mina hundratalet flaskor av det märket. Om det blir fler får vi se i framtiden. Just nu är jag inte så sugen men jag vet att även om anden är villig till olika offer är köttet oftast svagt.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-06-06 19:54:47

Färgen är underbar, synd bara att attityden hos märket är märklig.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-06-06 21:21:01

Ja, den här är verkligen ljuvlig, en favorit hos mig även om jag tror att jag faktiskt inte postat nåt inlägg om det ännu!!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-06 21:26:38

SSFS är en riktig skönhet! Precis som du skriver så känns den liksom lugn. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-06 22:28:50

Ninni! Visst är det så.



Makeupoholic! Ja, färgen är verkligen vacker!



Nailtastic! Ja, jag förstår att den fått det namnet. Väldigt harmoniskt och balanserat känns det.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-06 22:43:54

Fin färg, men som sagt, OPI beter sig mkt knepigt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela