Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guld

Publicerad 2010-06-28 09:14:32 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


Eftersom jag visar ett guldfärgat lack idag så passar jag på att visa även en guldfärgad makeup.
Det är Manlypalettens guldfärgade skuggor jag lekt med. Guld och brunt. Det glittrar så fint i solen!
Basen är GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige och skuggorna är alltså den i guld, den i koppar och en brun matt skugga från 120-paletten från Manly.

Guld på hela ögonlocket. Sen brunt i det yttre v:et och in längs halva globlinjen. Koppar i hela globlinjen och ovanför den bruna skuggan. Lite guldvitt som highlighter. Mörkbrun kajal runt hela ögat som en diskret ram. Det är en penna från Tigi. Ja, det var allt. Ganska enkelt men också ganska fint, tycker jag.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-28 10:18:06

Jag älskar guldiga skuggor, kan aldrig få för många! De här var väldigt fina till de här linserna (för det är väl linser?). :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-28 10:30:52

Perfekt! Jag tänkte faktiskt på en sminkning i dessa färger när jag såg "guldlacket" från night sky första gången. Såg att det finns bilder nedanför. Kastar mig med glädje vidare till föregående inlägg.

Postat av: bella
Publicerad 2010-06-28 11:34:58

Jättefin sminkning så här till sommaren!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-06-28 15:37:17

Oh my, det här var vackert som bara den! Otroligt tjusiga guldnyanser och vackra övergångar!

Postat av: Shamrock
Publicerad 2010-06-28 16:52:00

SNYGGT! Riktigt snyggt tycker jag

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-28 17:22:05

Det är verkligen fint! En riktig fullträff =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-28 20:42:19

Hjälp vad snyggt! fantastiska övergångar och en supersnygg färgkombination verkligen!

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-06-28 21:35:58

vilken härligt guldig färg =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-28 22:35:44

Nailtastic! Självklart är det linser. Men vacker färg, eller hur! ;D



Sminkjante! JA, man får vara lite matchad ibland. :D



Bella! Tack!



Isabell! Tack!



Shamrock! Tack!



Kerstin! Ja, det blev rätt bra.



Emma! Ja, den paletten är ju jättebra!



Maria! Tack.

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-06-28 23:29:24

Im a golddigger I love gooold! hahaha skoja

sjukt snyggt, dina bryn är jättefina :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-29 07:39:49

Nicole! Tack! Jag gjorde brynen lite mörkare än vanligt här. Var också nöjd. :D

Postat av: Amanda
Publicerad 2010-06-29 07:59:44

Wow vackert! Färgen passar väldigt bra med dina ögon =)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela