Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosa blommor

Publicerad 2010-06-24 18:54:38 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer ytterligare en blomtolkning jag har gjort för Sminkans midsommartema. Jag hade egentligen tänk vara med betydligt mer än vad jag har varit, men jag ska börja ett nytt jobb nästa vecka i en ny stad och således måste flyttandet prioriteras framför sminkande, tråkigt men sant. Här kommer i alla fall en helrosa look som jag förberedde i god tid, innan flyttkarusellen hann rulla igång.


Hyn

Foundation: E.l.f. Mineral Foundation Light och Lucy Minerals Mineralfoundation Cream utblandad med Snow White

Concealer under ögonen: Select Cover Up

Concealer ”i ansiktet”: Everyday Minerals Fair Intensive

Puder: Everyday Minerals Finishing Dust

Rouge: MAC Mineralize Blush Pleasantry

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den ljusa skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Brite Bird Pink Lemonade, Make Up Store M/S Cheerleader och Makeupcosmetics Hollywood

Highlighter: Makeupcosmetics July

Eyeliner: Make Up Store M/S Pollution

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Face Volumizing Mascara

Lösögonfransar: Ardell Babies

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare

På en bas av Shadow Insurance ligger i inre ögonvrån Pink Lemonade, på mitten av ögonlocket Cheerleader och längst ut på ögonlocket knallrosa Hollywood. Under ögat har jag målat kajal och längs med övre fransraden har jag gjort en linje med svara Pollution. Jag tyckte det kunde vara kul att testa att använda en skugga som eyeliner istället för en gelliner, men det tog väldigt lång tid för mig att måla med den. Fransarna målade jag med mascara som vanligt och så limmade jag dit Ardell Babies, fina och diskreta lösögonfransar med en toppensnyg böj. Kinderna fick färg med mitt favoritrouge Pleasantry och läpparna målades diskreta med Bare ifrån MAC. Inte så tokigt tycker jag, rätt trevlig sminkning .




Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-24 19:49:35

Du är lika söt som en vallmo på ängen! vilken tur att jag hade just de bilderna för de passade perfekt med makeupen. Enkelt men samtidigt raffinerat, sött men inte sockrigt. Jag gillade din eyeliner med Pollution också. Himla bra gjort!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-24 20:06:03

Fantastiskt fint! Lycka till med flyttandet =)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-24 20:29:25

Fint:) Hoppas allt går bra med flytten.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-24 21:33:26

Sminkan: Tack så mkt! Ja visst gör de, de är som gjorda för varandra:) Ja, jag tycker med den blev fin, men den tog jättelång tid att göra jämfört med min vanliga eyeliner. kul att variera sig dock.



kerstin: tack så mkt!:D



Sminkjante: Tack! Oh ja, det hoppas jag med:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-06-24 22:59:23

Härligt rosa! Lycka till med både flyten och nya jobbet :o)

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-06-24 23:10:45

Tack Emma!

Vilken underbar färg du lyckats med idag! =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-24 23:21:22

Hur fint som helst! Hela du! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-25 10:32:42

Linda: Tack så mkt:)



Maria, hjärterdam: Tack Maria! Ja visst är det fina färger, jag är väldigt förtjust i dem.



Sanna: Tusen tack snälla Sanna!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-25 12:58:41

Jättesnyggt! Pluspoäng för prickig topp och snyggt halsband också ;)



Spännande med flytt och nytt jobb. Jag håller tummarna att allt går super!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-25 13:20:53

Zizzie: Tack så mkt! haha, vad rolig du är:) Jag tycker blusen är så söt:)



Ja gud, det är verkligen jättespännande. Tack igen:)

Postat av: Hanna
Publicerad 2010-06-28 23:11:01

SV: Tack Emma!. Jaa jag hade en jättebra födelsedag :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela