Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Liljekonvalj

Publicerad 2010-06-20 22:56:13 i Emmas FOTD 2010,

Även jag har hakat på Sminkans blomtemavecka och kommer att visa lite blomsterinspirerade sminkningar. Först ut kommer en sminkning jag bar igår, en silvervit och grön historia, inspirerad av liljekonvalj. Liljekonvaljer är min absoluta favoritblomma, jag älskar de små vita klockorna, omgivna av de stora gröna bladen. Liljekonvaljer är så anspråkslösa, men ändå så vackra, hur kan man motstå något sådant.





Hyn

Foundation: Wet N Wild Mineral Foundation Fair

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: MAC Select Cover Up NW 20

Puder: Everyday Minerals Finishing Dust

Rouge: MAC Mineralize Blush Moon River

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige

Ögonskuggor: L’oreal Color Appeal Platinum Real Silver, Fyrinnae Elven Dagger, Make Up Store Cybershadow Green

Highlighter: Isadora Gleaming Eyeshadow Silver White

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: Face Volumizing Mascara

Lösfransar: Ardell Babies

Glitter: Face Tretton

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare

På en bas av krämskuggan Love That Beige applicerade jag i inre ögonvrån Real Silver från L’Oreal. På mitten av ögonlocket applicerade jag knallgröna Elven Dagger och i yttre ögonvrån fick mörkgröna Green ligga. Därefter applicerade jag highlighter och tryckte sedan fast grönt glitter från Face ovanpå de gröna skuggorna. Inga jättemängder, det var ju trots att en liljekonvaljtolkning jag skulle göra, men lite glitter skadar ju inte. Liljekonvaljblad är kanske inte glittriga, men de kan i alla fall vara lite blanka och då passar ju glitter ganska bra. Under ögat applicerade jag lite Love That Beige och ovanpå den tryckte jag fast lite Green. Jag målade också eyeliner, mascara och limmade fast lösögonfransar. Ja och så hade jag såklart rouge och läppglans, men sen var liljekonvaljtolkningen färdig. Bilderna blev dessvärre himla suddiga och dåliga, men det är sånt man får ta ibland, en del dagar blir bilderna helt enkelt inte ordentligt skarpa.


Kommentarer

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-06-20 22:59:29

läckert! =)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-06-20 22:59:30

Åh så vackert, blev också sugen på en make-up inspirerad av just liljekonvaljer... Den blomman påminner mig om skolavslutningarna när man va liten, vi gick alltid och plockade liljekonvaljer till fröken kvällen före...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 23:00:44

En mycket vacker liljenkovalj! Glittret blir som daggdroppar i solsken!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-20 23:05:39

Maria, Hjärterdam: Tack!



Linda: Tack! Låter som ett mysigt sommarminne. Jag förknippar också liljekonvaljer med sommarminnen från min barndom, och så luktar de ju så gott!



Sminkan: Tack! jag jag tänkte faktiskt på det:) Bra att du gjorde samma koppling...

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-06-20 23:08:30

Tack!

En glittereyeliner kan alltid liva upp! Leve glittret! =)

Postat av: suss
Publicerad 2010-06-20 23:49:25

så snyggt! Och glittret var verkligen pricken över it! När jag orkar sminka mig igen ska d bli något glittrigt! :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-21 09:49:01

Såå vackert!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-21 10:50:20

Supersnyggt! :D

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-06-21 11:09:49

Oooh Emma!! så vackert !! Liljekonvaljer är såå söta och fina tycker jag!! men din sminkning var riktigt riktigt vackert!! hela du !! :D PUss

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-21 11:20:56

Suss: tack så mkt söta du:) Det tycker jag låter som en plan;)



Nailtastic: Tack så mkt!



Zizzie: Tack så mkt snälla du:)



Vanessa: Åh tack raring, vad glad jag blir!

Kram

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2010-06-21 12:26:11

Jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-21 14:55:35

Monica Hansen: Tack så mkt:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-21 16:10:18

Superfint! Jag älskar också lijekonvaljer!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-21 16:20:36

kerstin: Tack! Åh ja, visst är de fina:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-21 19:21:04

Ah de ljuva gröna bladen på liljekonvaljerna! Jättefin makeup.

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-06-21 21:30:21

Älskar också liljekonvaljer! Man får verkligen en känsla av dem i din sminkning. Lite vårgrönt, liksom.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-22 09:57:04

Sminkjante: tack så mkt:)



Basteth: Tack! Det är underbara blommor. Bra om min make up drar tankarna ditåt:)

Postat av: Hanna
Publicerad 2010-06-22 22:03:38

Så snyggt!. Älskar liljekonvaljer, de och syrenér är det underbaraste (L)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-23 10:11:31

Hanna: Tack:) Ja det är verkligen härliga blommor...

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-06-23 11:46:04

Jättefin tolkning! Gillade det sparsmakade glittret. Dina ögonbryn är SÅ tjusiga btw!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-23 12:24:59

Sofia (nibblah): Vad roligt att höra, tusen tack! Nu blev jag riktigt glad:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela