Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Midsommarblomster (25/6)

Publicerad 2010-06-25 08:54:26 i Sminkans EotD,



Midsommaraftonens makeup inspireras i färgen av midsommarblomstret, en vildväxande blålila näva. Självklart hittade jag inte någon bild på den och har inte fotat årets blomning trots att den växte så fint i en av mina mer vilda rabatter. Nu är den såklart överblommad så det är försent... Jag visar istället en lite mer förädlad släkting, blånävan.

Makeupen är lagd på en bas av GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige som är alldeles utmärkt och jag rekomenderar den varmt. Jag har använt Manlypaletten idag igen och det är dels en lavendellila med skimmer, en mellanblå och så vitt. Jag började med att lägga den lila skuggan på hela ögonlocket och sudda uppåt. Sen lade jag den blå ovanpå den lila på själva ögonlocket. Den vita använde jag bara till att highlighta med. Det hela blev rätt bra tycker jag så jag behöll det så här enkelt. En svart geleyeliner runt ögat bara och lite av en blå skugga ovanpå den under ögat. Jag tycker det blev en utmärkt sminkning för midsommar. Sval och enkel men vackert mot mina gröna linser och med färger som just nu finns i mängd i naturen.
 

Glad Midsommar alla läsare! Hoppas ni har en härlig kväll och att ni är vackra, starka och lyckliga! Glöm inte plocka sju sorters blomster att ha under kudden i natt. Det här är den sista blomman i den här temaveckan och jag hoppas ni haft en trevlig stund med oss medan vi plockade den här buketten.

Sanna gjorde igår den här vackra sminkningen som hon kallar perenner.
Linda är ljuv i sin tolkning av gullvivan.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-25 10:33:52

Fantastiskt vackert! Du har verkligen lyckats med att göra en blålila midsommarsminkning som är både färgfull men ändå känns lugn att titta på. Wow!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-25 10:36:27

Och glad midsommar till dig med såklart:) Jag tycker att det har varit en jättebra temavecka, härliga färgkombinationer, vackra blombilder och fantastiska sminkningar! Är egentligen bara ledsen för att jag inte har kunnat vara med mer, men så är det ibland. Har haft lite mkt på mitt bord på sistone.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-25 10:59:05

Åh då vackert! Glad midsommar till er båda två =)

Postat av: CC
Publicerad 2010-06-25 12:49:54

Vilka vackra färger!! Glad midsommar till dig och Emma med!

Och kissarna förstås :)

blir inget blomplockande för mig, det är ju ingen magisk natt inatt sa du ;)

Postat av: lucke
Publicerad 2010-06-25 13:01:20

Glad midsommar på dig! :P

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-25 13:43:16

Vackert!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-06-25 20:47:28

love blue on your eyes, stunning ;)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-06-25 23:17:13

Otroligt vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-26 10:12:00

Emma! Tack! Jag var rätt nöjd själv men den gul-lila är veckans favorit!



Kerstin! Tack! Detsamma!



CC! Nej, blev inga blommor plockade för mig heller. Men en riktigt trevlig midsommar ändå! Kissemissarna hälsar och hoppas Camelot mår bättre.



Lucke! Detsamma.



Sanna! Tack!



Liloo! Thank you!



Lina! Tackar!



Postat av: EllenF
Publicerad 2010-06-26 17:39:53

Coolt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-26 17:52:44

Vilken underbart sminkning. Färgen är så vacker. Lite sent på tänkt så jag får önska en trevlig fortsättning på helgen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-26 20:49:21

Ellen! Tack.



Sminkjante! Tack! Detsamma!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela