Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Make Up Store Wonder Blush

Publicerad 2010-01-05 11:46:32 i Emmas guide till mineralrouge,

Som Sminkan påpekade härom dagen så har min guide till mineralrouge stannat av lite. Sanningen är att jag har varit lite kluven vilket märke jag ska skriva om, ja och sen har ju tiden så klart lyst med sin frånvaro. Nu har jag dock haft lite julledighet och har därmed haft lite tid och ork att sparka igång serien igen. Dessutom vore det jättekul om ni vill hjälpa mig, såtillvida att ni väl kan önska vilka mineralrouge jag ska skriva om?  Sen kan jag ju såklart inte skriva om alla eftersom jag inte äger alla märken, men om jag har rougen och har använt dem tillräckligt för att kunna göra ett utlåtande ska jag gladeligen skriva om det. Så, vad tror ni, det kan väl funka, ni önskar och jag skriver:) Jag tycker att vi börjar direkt, Sminkan har nämligen önskat att jag ska skriva om Make Up Stores Wonder Blush, ni vet det rouget jag visade i november månads favoritinlägg, så jag tänkte börja min omstart där.

 

Jag äger bara ett enda Wonder Blush från Make Up Store, således så får ni ta mina iakttagelser med en nypa salt, då jag endast har kännedom om färgen Goddess, och jag har ingen aning om huruvida alla färger håller samma kvalitet. Vi kan väl börja med att prata om färgurvalet, det är nämligen det jag betraktar som den allra största nackdelen. Wonder Blush finns i 4 färger om man får tro på MUS hemsida. Nu gör jag i och för sig inte det, jag inbillar mig nämligen att jag har sett dem i fler färger, och MUS hemsida har ju tyvärr en tendens att vara ganska inaktuell. I alla fall, oavsett om rougen finns i 4 eller 6 färger så tycker jag att färgutbudet är ruskigt klent. Det hade väl varit okej om alla färgerna var superfina, men sanningen är att jag tycker de är rätt trista, alldeles för bruna och varmtonade för min smak. Goddess står helt klart ut från de övriga färgerna i sortimentet då den är en ljus, kall, klar, nästan lite isig rosa men fantastiskt skimmer. Det var just skimret som fick mig att köpa Goddess från början. Jag hade tittat på det flera gånger tidigare men avfärdade det som en random rosa. På en klubbkväll i september så tog jag mig dock tid att testa Wonder Blush på handen, och herregud vilken skönhet! Skimret är perfekt, helt enkelt gudomligt, eller gudinnelikt borde det väl vara i och för sig. I alla fall, Goddess har supervackert finmalt skimmer som egentligen uppfattas som glow på kinderna, min absoluta favorittyp av skimmer alltså.

 

Wonder Blush är dessutom väl lämpat för oss med pipplig hud, jag har inte haft några som helst problem med det och jag har använt mitt ganska mycket. Det här rouget är inte så pigmenterat dock, man kan ta lite mer utan att se ut som en påskkäring alltså. Det gör mig inte så mycket egentligen, en normalstor mängd rouge och jag får vackert rosa kinder. Jag har dock sett att många använder detta rouge som topping ovanpå andra rouge, just för skimrets skull antar jag. Det fungerar alla gånger utmärkt som en skimmergivande produkt, men jag orkar sällan dutta med flera olika sorter. Det går dock alldeles utmärkt att använda detta rouge ensamt också, man får vara beredd på att applicera lite mer bara. Som med så mycket annat så är dock lagom bäst även här, jag har upplevt att skimret kan bli lite för påfallande om man tar för mycket av produkten, eller är det kanske om man buffar runt det för mycket? Ja ni som har använt Bare Escentuals förstår nog hur jag menar, detta rouge kan ge samma lite metalliska känsla som I.d. om man överjobbar det, men för det allra mesta upplever jag inte detta som något som helst problem då det endast har inträffat vid något tillfälle.

 

 Jag gillar det här rouget riktigt mycket, men det har ni nog fattat redan eftersom jag hade det med bland mina favoriter. Färgen är ljuvlig, det känns bra på huden och det har en underbar finish! Nackdelen är att det finns i få färger som inte passar mig så bra, förutom Goddess. En annan nackdel är priset. 185 kronor kostade det och för den summan får man bara 1,5 gram, det är en väldigt platt burk. Höga priser på snålt tilltagna produkter kan reta mig något kopiöst, och ja, jag tjurar alltså lite över priset. Sen kan jag inte påstå att jag betraktar det som något direkt problem, jag har så många rouge att jag aldrig kommer behöva köpa nya om jag inte vill, men för er som kanske bara har ett eller två rouge så kan det ju i alla fall vara värt att känna till. Sammanfattningsvis så gillar jag det här rouget, men jag tycker att färgutbudet är lite klent och att det kunde vara lite mer i burken. Jag efterlyser ett persikorosa Wonder Blush i en neutral nyans med samma gudomliga skimmer som i denna, det tycker jag att MUS kunde fixa, det skulle jag absolut köpa!

 

4/5

Kommentarer

Postat av: Liz
Publicerad 2010-01-05 12:47:39

Svar:

Den var skön att applicera och väldigt fin burk. Täckte bra, men ska bli kul att se ikväll hur bra den har hållt under dagen.

Men om NW är den ljusaste kalla så måste hon ha tagit fel, för när vi provade consealers så var den ljusaste varma den som funkade bäst på min hud! Oh no! :( Va trist med en sån miss :(

Postat av: Liz
Publicerad 2010-01-05 12:50:12

Svar:

Åh va gulligt sagt! Vad glad jag blir :D

Jag är under upplärande vad gäller att sminka ögonen, så det kan bara bli bättre och bättre ;)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-05 12:58:24

Jag älskar verkligen dina inlägg om rouge. Det är nästan så jag blir sugen på Goddess (och det säger inte lite när det kommer från en rougenovis som mig;))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-05 13:20:50

Jag älskar också dina rougeinlägg, som du ju vet Emma. Precis som Sminkjante säger så blir jag sugen på att använda och skaffa rouge och det är ovanligt för mig. Jag använder ju rouge högst ett par gånger i månaden. Nu vill jag störta iväg och köpa Goddess på en gång. Kan du inte jämföra Goddess med den isga, skimriga rosa från Everyday Minerals. Jag vet att den finns någonstans i kartongen med mineraler från EM som jag dumpade på dig. Den minns jag att jag gillade nämligen.

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2010-01-05 14:38:46

Jag har Luxor som är lite brunaprikost, härlig fräsch färg på sommaren när man är liite brunare än jag är nu, hihi :P Goddess är jag lite sugen på nu :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-05 15:05:14

Liz: Ja, jag tycker också att den täcker bra och känns behaglig på, det är egentligen bara hållbarheten jag opponerar mig mot. Ah okej, ja det är ju trist i så fall. Men om du ska ha den till att täcka mörka ringar kanske det inte gör så mycket? Jag har NW20 under ögonen och jag är rätt neutral med varma undertoner i huden. På mig funkar den färgen utmärkt.



Jag tycker dina ögonsminkningar var jättefina! Och såklart extra fint med lösögonfransarna, jag är svag för fakefransar:)



sminkjante: Åh vad kul, tack! Rougeinläggen behöver massa pepp, det är så bistert om man skriver jättelånga texter och sen orkar ingen kommentera... Om både du och Sminkan är sugna på Goddess så ser jag det som ett bra betyg:)



Jag vet ju att du vill läsa om hur jag kombinerar rouge med olika sminkningar, ska försöka göra ett sånt inlägg framöver. har du några mer idéer vad du vill läsa om för rouge?



Sminkan: Tack söta du, det känns bra att höra! haha, ja vill du ha rouge av att läsa mina inlägg så är det ett superbra betyg:)

Mmm, jag vet vilken du menar. Ska kika på den. Exakt vad är det du vill att jag ska göra? räcker en muntlig jämförelse eller vill du ha ett helt inlägg?



Makeuponista: Det låter fint och är det säkert på dig, men jag tycker nog att den är för varm för mig, jag känner mig liksom lätt smutsig i såna färger, tyvärr. Goddess är superfin iaf, den är jag mycket nöjd med:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-05 17:44:30

Jag skulle gärna se olika färger på rougen och hur de kombineras med ögonmakeup. Exempelvis vid blåögonmake, hur du väljer du då rouge? Det spelar inte så stor roll vilka märken det är på rougen.

Postat av: Marie
Publicerad 2010-01-05 19:23:33

Tycker också produkten i sig verkar fin som snus, men just priset och mängden avskräcker utan återvändo.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-05 19:46:00

Får jag önska? En liten swatch i så fall på dem båda om de är lika. Då kan man ju jämföra pris och mängd. Kanske kan hamna i budget vs lyx! Åh, vad roligt det vore!!

Postat av: CC
Publicerad 2010-01-05 19:59:27

Det är en mkt vacker färg o låter vackert med skimret...men priset nope. Tycker överlag att MUS är för dyrt...el ja jag tycker ju allt smink är för dyrt i Sverige ;) köper helst när jag reser.

Jag använder rouge varje dag, skulle inte kunna leva utan det..

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-06 13:03:51

Det rouget blev bortglömt ett tag men är nu återupptäckt som mycket annat sen jag började läsa bloggar. :) Jag använder Goddess väldigt ofta nu för tiden. Älskar den kalla, rosa färgen. Utan rouge ser jag mer död än levande ut.

Håller med om att MUS är dyrt men jag är dum och lägger pengar där ändå men jag ångrar mig aldrig.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-06 19:53:41

Jag håller med dig. Detta är ett gudinneaktigt rouge som det inte går att låta bli att älska. Jag föll pladask för det på en klubbkväll i höstas och det är nu en given favorit bland mina rouge. Jag kan dock inte för mitt liv komma ihåg hur många Wonder blush MUS har i sitt sortiment, men det är nog fler än fyra. Kan det vara sex som du antyder? Får ta en titt nästa gång jag är inne i en butik. Jag har ju flera runt hörnet så det borde ju vara snabbt gjort. Ska bara komma ihåg det också :)

Ok nu äger jag ju inte så jättemånga, men bland mina fem så är det en juvel helt klart. Jag håller med dig om att priset är lite dyrt, men å andra sidan är det ju vansinnigt drygt och faktum är att om en produkt är väldigt bra så är jag nog trots allt beredd att betala lite extra. Färgen är verkligen ljuvlig och passar extra bra nu när man är lite vinterblek. Precis som du tycker jag att det är värt 4/5

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-12 09:53:36

Det låter ju inte dumt alls! Jag följer dina mineralrougeinlägg med spänning, ännu har äger jag inte själv något mineralrouge, men jag känner att det snart är dags =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-12 21:21:05

Sminkjante: Din önskan är noterad, ska försöka fixa det framöver:)



Marie: Usch ja, det är synd att den är så dyr. Men bra att köpa det på klubbkväll!



Sminkan: Klart att du får önska. Jag ska försöka fixa, men det hänger ju på att jag får vettiga bilder som jag kan använda. jag kan dock säga att så lika är de inte, den jag fick av dig är ljusare och har större skimmer. Båda är fina dock.



CC: Du har väldigt rätt, smink är löjligt dyrt i Sverige! Sen tycker jag att MUS priser är rätt hyfsade om man jämför med andra märken iofs. bra att kunna köpa när man reser dock. önskar att jag kunde göra det i större utsträckning men jag reser för lite för det:(



Pamsan: Vad bra att du har återupptäckt det, det är verkligen kalasfint ju! Älskar med den kalla rosa färgen, för att inte tala om skimret:) jag tycker inte att MUS är så dyra egentligen, tyckte mest att det var ett saftigt pris för det här rouget, men jag ångrar verkligen inte att jag köpte det:)



Fru Choklad: Vad kul, då var det precis som för mig då!ja, jag tror på sex, definitivt fler än 4 iaf. Deras hemsida är bara för kass, den har man knappt nån nytta av. Jag har bra mkt längre till MUS, typ 4 mil. På så sätt var det kul att vara i Jkpg, då hade jag också nära:)Kul att höra att vi är överens om rouget:)



Kerstin: Det är väldigt fint faktiskt! Vad roligt att höra. Och ja Kerstin, då är det helt klart på tiden;)Det finns så många fina mineralrouge, jag använder knappt nåt annat nu för tiden...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela