Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blåglittrande i två versioner

Publicerad 2010-01-09 13:45:31 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Idag är det lördag och lördagar ska man fira på något sätt. Det här är en glittrande historia som finns i två verioner. Med och utan blå stassten. Skälet till strasstenen är oklart. Det var helt klart bättre innan det infallet...

Det är alla fall en grund av e.l.f Mineral Eyeshadow Primer. Sen har jag använt Blackstar Red från Makeupcosmetics, Conjurour och Platinum från Fyrinnae samt glitter från Grimas och eyeliner Dazzling Darkness, också från Fyrinnae. Lösögonfransarna är namnlösa och köpta på eBay.

Först är det Blackstar Red på yttre halvan av ögonlocket. Dessvärre ville den inte alls bli så mörk eller så röd som den är i burken. Det var en besvikelse. Jag fortsatte med Conjurour i askigt grålila på inre delen av ögonlocket samt längs brynbenet och sedan Platinum som highlighter. Alla nyanserna smälte alla fall ihop väldigt fint så jag var inte helt missnöjd. Det var dock ganska tydligt att när Blackstar Red blivit grå, vilket den utan tvekan är, så behövdes något annat för att det skulle bli festligt. Min plan var ju en mörk, rödlila sotning och det skulle det inte bli, det kunde jag tydligt se.

Fyrinnaes eyeliner Dazzling Darkness sveptes längs övre fransraden och under ögat målade jag en mötande linje med blått glitter från Grimas. De älskade lösögonfransarna med blått strass plockades fram, de är verkligen välanvända och räddar alla sminkningar, och där skulle jag ha stoppat. Så här fint var det då. Men nej... Eftersom jag hade franslimmet framme beslöt jag även klistra fast en blå strassten, den ni ser på de övre bilderna. Jag borde låtit bli. Men, sånt är livet, man gör misstag. Och den blev ju ganska fin ändå.



Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-01-09 15:55:00

Åh så snyggt,älskar glittret under ögat! =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-09 16:02:57

Verkligen snyggt med det bruna och blåa glittret till! För att inte tala om fransarna och stenen, de fransarna är ju bara snyggast!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-09 20:06:03

Josephine! Tack!



Emma! Ja, de är bland mina topp 3 som du vet. ;D

Postat av: Ardeth
Publicerad 2010-01-09 20:44:29

Härliga färger... Fransarna så coola! Spännande att Blackstar Red blir grå, måste testa. Sten eller icke-sten, funkar både ock får mig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-09 21:01:22

Ardeth! Ja, visst är det spännande med vad skuggor blir olika på olika baser och med olika tekniker. Smink är så kul!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-01-09 23:10:15

Jädrars va coolt! Åhh jag älskar glittret under ögonen, det verkligen popar! Tycker inte alls att den blå stenen sabbar något, tvärtom! Och fransarna skulle jag ju dö för ;-)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-10 08:35:41

Marina! Tack! Om jag hittar ett par liknande fransar på eBay lovar jag att hojta till!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-10 15:06:47

Rasande snygg blå makeup. Det är ju inte klokt så fint det blir när man lägger till lite glitter. Tror jag ska strunta i att alla helger är slut och köra på med lite glitter då och då i alla fall :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-10 20:53:50

Wow så tjusigt och glittret under ögat va toksnyggt =)

Postat av: Suss
Publicerad 2010-01-11 03:41:50

ooh vad jag gillade det där glittret! hejaheja!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-11 05:51:43

fru Choklad! Tack! Klart du ska! glitter är kul!



Linda! Tackar!



Suss! Jag med!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-12 10:11:10

Jag tycker att det var fint både med o utan =)

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-01-14 17:40:41

Snyggt med rejält med glitter! Fin kontrast till de neutrala skuggorna.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela