Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Treasure

Publicerad 2010-02-05 06:15:39 i Naglar - holografiska lack,


Dags för mer Nubar och mer från senaste Prism kollektionen. Nubars Treasure!

Okej, det är inte exteremt holografiskt, men färgen är ljuvlig och det är tillräckligt mycket holo för att ge en svag regnbåge i lacket även i dagsljus. Det är dessutom lättlackat och klarar sig med två lager till skillnad från Essence, Spark och Gem som kräver tre.

Visst är det ganska fint ändå? Alla bilderna ovan samt den precis nedanför är tagna i dagsljus. De är väldigt rättvisande vad gäller färg och skimmer. Ofta är det svårt med lila för de vill plocka upp för mycket blått på bild, men det här är färgkorrekt återgivning. En mellanlila med aningens blåton i basen som gör att den inte slår över i rosa eller rött. Tydligt skimmer. Massor av det! 

När regnbågen inte syns ser det ut som det votre späckat med skimmer i silver och blått. Även det är ju fint så jag accepterar att det inte är som DS Original eller så.

Under lysröret i köket ser ni hur regnbåge kommer fram!

Jag önskar mina naglar och nagelband kunde göra det rättvisa, men vad ska man göra. Förhoppningsvis kan ni uppskatta det här lackets skönhet trots den trista bakgrunden.

Tre badrumsbelysningsbilder med, så ni får riktigt många varianter på ljus att begrunda. Köper ni några Prisms skulle jag rekomendera detta och Prize. De är absolut bäst av dem jag har.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-02-05 09:58:39

Hjälp vad gör du? ;) Lägger in det ena lacket efter det andra som ger såna otroliga habegär och jag har förbjudit mig själv att beställa dessa denna månaden. tålamooood, håll uuuut Har några andra lack jag måste komma till skott att beställa före, annars blir jag bara arg på mig själv. Har några China Glaze på listan som jag verkligen vill ha och så kommer det massa nytt hela tiden som jag också vill ha.

Herreguud vilka i-landsproblem jag har.

Ha en bra dag! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-05 11:07:43

Det är otroligt snyggt, typ lavendellila. Hur är konsistensen? Alltså är det grynigt och svårt att få bort?

Postat av: Hanna
Publicerad 2010-02-05 14:08:05

Emma: Tack så mycket för alla tipsen! Ska se vad jag är sugen på :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-05 14:39:33

ser jättefint ut, men jag gillar det hallonrosa mer:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-05 16:31:00

Pamsan! Nagellack som är så roligt! Inte ska du väl avstå en hel månad? ;D



Emma! Det är som Prize. Det tar ett tag att få bort det. Inte så grynigt. Hade två lager överlack på det och då var det porslinslätt.



Sanna! Jag gillar båda!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-05 18:07:06

Porslin är bra:)

Postat av: badis
Publicerad 2010-02-05 18:38:02

Nejnejnej! Vad fin! Du får inte visa såna här läckerbitar nu då jag inte riktigt har råd med lack :D Åh, vad fin, lila och holo <3

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-02-05 22:08:13

Nej nej! Inte så. Det är just dom lacken jag måste vänta med. Har några andra på listan som får gå före. Huuu, skulle nog aldrig kunna vara utan ett nagellacksinköp en hel månad. Får ångest bara jag tänker på det.

Men det har varit lite mycket det senaste. 9 BB Couture, 2 lack från Tradera och så väntar jag på 2 som jag köpt på eBay. Filar även på en beställning hos Transdesign men det beror helt på ekonomin. svälj :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-06 06:19:40

Emma! Ja, du skulle se Gem som jag har nu! :D



Badis! Bara att sluta äta resten av månaden, Badis! :D



Pamsan! Ja, då får du hålla dig en månad till då. Men vad ska du ha från ChG som är viktigare än de här? Inte de tråkiga pastellerna väl? ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela