Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Februarikavalkaden

Publicerad 2010-02-28 11:18:40 i Kavalkad,

Februari månad kännetecknades för mig, Sminkan, av strassiga bokteman (fem stycken)och ett månadslångt tema med ögonskuggan Tuch från Make Up Store. Man kan nästan säga att  det är antingen det ena eller andra om man tittar igenom kavalkaden, men det vore inte helt sant. Några "vanliga" eotd och några bokteman utan strass har jag faktiskt klarat att göra. Andra trender jag själv kan se är att jag har fått en plötslig ökning av den utdragna "snibbformen" som en gång var lite kännetecknande för mig. Den är ju alltid närvarande men kan vara mer eller mindre frekvent. Här är den mer tendens än extrem dessutom förutom i min rödsvarta boktematolkning med fjädern. Nej, jag räknar inte cirkusdraken, den är inget jag skulle gå ut i. Dessutom krullar sig snibben på slutet. Annars är det flera jag själv tycker är ganska fina så jag är nöjd med månaden.  

Hittar ni något ni gillar den här månaden? Alltid kul med lite positiv feedback om man lyckats med något eller är på rätt väg!
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Jag brukar ju skriva även Emmas introduktionstext. Har aldrig frågat om hon vill det eller inte, bara kör på. Du får radera detta Emma, och skriva eget om du vill.

Emma gav vika för mörkret och bjöd på sotade looker den här månaden. I boktemat fick vi se svart med fjäderfransar, arabisk look med lila och grönt på Blackground och så svart med glitter i blått. Alla väldigt olika trots att de delar en svart bas. Jag älskade den arabiska, så klart. Finns inget finare än ett par kraftigt svartmarkerade ögon!
Förutom boktemat har vi fått två snygga partysminkningar. Den gröna sotningen är min favorit där. Den är verkligen fin! Som alltid är det dessutom kul att titta på vilka smycken som plockas fram och på Emmas vackra hår. Ja, det var mina favoriter hos Emma den här månaden. Vilka är era?
1.
2.
3.
4.

Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-02-28 11:29:14

Fantastisk månad av er båda! =)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-02-28 12:11:49

Underbara februari sminkningar, så fantasifulla, snygga och koola. My appetite is satisfied☻

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-02-28 12:25:19

Ooh jag älskade den första, stenarna under brynen ihop med linern under ögat är såå perfekt! Älskar den sista också, simpelt är ofta så underskattat!

Postat av: bella
Publicerad 2010-02-28 15:04:17

Fantastiskt att se alla era sminkningar! Så fantasifullt och kreativt.

Postat av: ^^
Publicerad 2010-02-28 17:57:28

åh du som alltid har så fina sminkningar! men favoriterna måste väl ändå vara: de tre första, och de två första på 3:e raden! helt fantastiskt fina!!!



hur lyckas du variera så mycket! och alla är ju ända snygga!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-28 21:30:25

Vilken härlig månad! Jag gillar speciellt Sminkans Tuch-kombinationer och Emmas mörka varianter, och den gröna (så klart!).

Postat av: Mimmi
Publicerad 2010-02-28 21:40:43

Tycker ni båda har överträffat er själva denna månad, så otroligt inspirerande och njutbart!

Postat av: Doolallymakeup
Publicerad 2010-02-28 22:33:36

wow vilken inspirations kavalkad utav er båda två, awesomness typ ^_^ wooop woop

keep it up :D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-02-28 23:22:57

Väldigt många fina inspirerande sminkningar här. Mina favoriter är Sminkans eldiga på rad 5 och Emmas arabiska men alla är härligt varierande. Härligt tjejer! :)

Postat av: SkönhetsTezz
Publicerad 2010-03-01 09:04:31

Riktigt bra månad av bägge. Gillar sminkans första med stenarna under brynet extra mycket :)

Du har en award att hämta på min blogg :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-01 10:37:20

Din månad har verkligen varit alldeles strålande! Älskar dina ljuvliga strassminkningar, framför allt vattenhäxan och den rosalila... Sen är ju Bananach helt klart en riktig hit också...



Du får jättegärna skriva mina texter i kavalkaden, det tycker jag bara är bra:) Bra att du framhävde att det inte var jag som skriver dock, nån kan ju tro att jag pratar om mitt vackra hår etc i tredjeperson varje månad:D Är faktsikt nöjd med alla mina sminkningar denna månad även om jag tycker att jag har varit lite slö. Fast okej, man måste tillåta sig det ibland, så är det bara...

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-03-01 12:14:48

Min Sminkans favvo är den andra bilden i 3dje raden :) . den var verkligen jätte fin (:



och min Emmas favoo båda på rad 4 :D Dem var diskreta men intesiva på ett fint sätt :)



Ni är jätte duktiga båda två :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-03-01 13:37:34

Ah många vackra strass sminkningar!



Gillar Emmas kommentar om att folk kanske tror att hon skriver om sitt underbara hår. Fram för lite mer härlig och sund egenkärlek!!!!!

Postat av: cilla
Publicerad 2010-03-04 08:50:41

Ni är som vanligt så duktiga att jag inte kan välja ut någon favorit! Allihopa är kalasfina!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-05 20:26:41

Oj vad sämst vi är, har ingen svarat på kommentarerna?!

Tusen tack för alla era underbara kommentarer! jag tycker också att månaden har varit bra, även om jag har varit i slöaste laget. Ska försöka skärpa mig nu i mars, dagarna blir ju längre och därmed ökar också orken:) Det är himla peppande att ha så fina läsare i alla fall, det är inte bara vi som har varit bra denna månad...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela