Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Sara

Publicerad 2010-12-18 13:24:00 i Naglar i rött,


Zoya Sara är ett av världens vackraste röda. Det här är ett bildspam men ingen bild gör henne rättvisa. Zoya lyckades fantastiskt bra med både Sara och Lisa från höstens Flames-kollektion!


Sara, eller Sarah, är det mörkare röda ur kollektionen. Kall grundton och massor av skimmer. Som en glitterfoil är hon! Jag älskar finishen och det faktum att hon är så vältäckande och snabbtorkande. Två lager på bilderna och det är inga problem med lackningen över huvud taget. Kärlek!


Bildspam som sagt, men ett lack väl värt det. Skaffa det här om ni gillar rött för hon är magisk! Hela den kollektionen är magisk! Hoppas Zoya släpper ännu fler lack i den här finishen!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-12-18 13:53:42

En riktigt härlig rödfärg.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-18 15:51:03

Mycket vackert!

Postat av: Solveig
Publicerad 2010-12-18 16:24:28

Så lekkert! Jeg døøøør! :D

Postat av: Marika
Publicerad 2010-12-18 18:36:59

Ååh... det där skulle man ju ha nu till jul!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-18 19:42:40

Jättevackert rött lack, men jag brukar oftast älska röda lack när jag ser swatches på dem, men när jag väl bär lacket känns det bara "meh".

Postat av: åsa-li
Publicerad 2010-12-18 20:47:42

hej sminkan. Sara är underbart. Har just lackat min styvdotter och hennes kompis med det. Så klart en favorit hos mig som älskar röda skimmer och glitter åsa-li

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-18 22:02:17

Sminkjante! Jag är oerhört förtjust i den!



Emma! Du anar inte!



Solveig! Det är verklgen det!



Marika! Ja! Jag har inte bestämt än vilket lack jag har på juafton men den är en kandidat.



Maja! Verkligen? För mig ä det ofta tvärtom. Sällan bilder gör röda lack rättvisa. Jag blir ständigt lika överraskad över hur vackert rött är, men det är en färg som överlag klär mig.



Åsa-Li! Ja, det är v erkligen så vackert! Perfekt nu inför sista advent!



Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-18 23:08:52

Jag vet inte riktigt varför, men jag får aldrig så starka känslor för ett rött lack som jag kan få för ett grönt, lila eller ett blått. Röda lack känns alltid lite tråkigare i jämförelse och är aldrig förstahandsval när jag ska välja ett lack att lacka med. Men förhoppningsvis så ändras det med tiden, för jag vill verkligen älska röda lack så som jag kan älska gröna.

Postat av: Carina
Publicerad 2010-12-19 09:17:07

Vad vackert!



Funderar mer och mer på att själv ge mig på att kona mina naglar, eller vad det nu heter.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-19 12:42:35

kämpar emot habegäret



Sminkan, skulle du säga att detta lack är snarlikt Essie After sex?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-19 19:49:14

Maja! Rött är mitt lila. Alltså, grönt är favoritfärgen för mig med. Vinröda och kalla röda som den här är så klädsamma att jag bara måste älska dem. Jag tror att olika människor klär olika bra i rött och ibland är det svårare att hitta sin perfekta nyans, som för mig med lila. Jag gillar lila, har många lila favoriter, men av tio lila jag provar kanske två blir använda igen. Resten utrangeras till andra nagellacksälskare.;D



Carina! Men här är det ju ingen konad? Eller menar du minx? Det är ingen minx här heller och jag har aldrig provat det. Har inga planer på att prova heler då jag tror att det, precis som t.ex shellack, är till för dem som vill ha samma färg länge.



Miss Pussy! Ingen aning. Mitt Essieförråd är rätt skralt. Har typ tre röda, Swing Velvet(?), Russian Roulette och Tomboy No more. Inget av dem liknar det här ens ite. ;D

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-22 15:12:38

Vad konstigt att de lacken inte liknar detta, hihihi ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela