Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sinful Colors Glass pink

Publicerad 2010-12-11 18:23:00 i Naglar i rosa,


Ett lack som inte kan användas ensamt om man inte vill måla sjuttiofem lager är Sinful Colors Glass Pink. Jag ser det som ett effektlack som man kan använda om man vill förnya sig utan att byta manikyr. Här är det ett beigefärgat krämlack som fått sällskap av det.


Två lager Glass Pink över den befintliga manikyren och man har en frostig, söt och ny look.  Helt okej och dessutom kan det ju varieras beroende på underlaget. Torktiden kunde vara bättre så snabbtorkande överlack är ett måste.



Kommentarer

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-11 18:44:16

Åhhh, gud så FINT! Jag letade genast upp detta på ebay och skulle beställa .. Fick dock skrämselhicka när jag gick in på mitt konto, så nu sitter jag med "bara" ena fingret på klicket .. Åhh! Studentliiiv!! :x :x :x



Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-11 18:50:28

Det ser väldigt fint ut!

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-11 18:53:03

Sminkan, skulle du säga att det är likt OPI:s You're a doll?

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-11 19:58:46

Väldigt fint!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-12-11 21:37:21

Gillar finishen såhär ovanpå nåt annat, det var väldigt sött!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-11 21:38:36

Miss Pussy! Jag skulle inte köpa det om jag var du, det är vansinnigt skirt. Enbart för layering eller franska manikyrer skulle jag säga. Och nej, det är inte likt You're a Doll. kanske det påminner här men bara för att jag har ett beigetonat lack under. I sig är det här rosa och lite likt det från China Glaze's Fight like a woman-kollektion som ser ut så här: http://sminkan.blogg.se/2010/september/china-glaze-encouragement.html

Samma skirhet också. med sju lager blir det ungefär samma rosa av den här också.



Nailtastic! Ja, som layeringlack.



Maja! Ja, det blev väl okej.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-12 11:26:42

Jo, jag tänkte mig det just för layering. Tänker till exempel över Beaches and Sands från Barielle, OPI:s Bare it in Trafalgar Square och Makes men blush eller liknande.



Jag testade att måla med You're a doll över Smokin' hot i går kväll. Det gick inte att "layera" alls, det är alldeles för täckande. Allt blev bara en gråaktig massa.



Men vet du vad som hände då? Jag saknade (!!!) Smokin' hot, så jag tog bort mitt misslyckade layeringförsök och målade om naglarna med det. Haha! ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-12 11:40:47

Miss Pussy! Okej, ja, för layering är det superbra. Köp det från cherry culture och ta feodora också när du ändå är i farten. Den är också bra för layering och fin på egen hand med. :D

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-13 11:54:26

Åh, tack för tipset! Är det från samma märke? Och är det billigare från Cherry Culture än från eBay? Där kostade det $10 med porto ..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-13 18:01:36

Miss Pussy! De kostar väl ca 2 dollar på cherry cultue och så tror jag man ser frakten beräknad på vikt. Minns inte just nu men har för mig det. De är bra alla fall!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela