Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Pekin

Publicerad 2010-12-30 09:57:00 i Naglar i rött,


Ett lack från Finest Silks som jag blivit ombedd att swatcha är Pekin. Det är det något ljusare röda lacket från Finest Silks. Det är också bättre att lacka med än Santeen som är det mörkare och mer jellyaktiga lacket. Santeen vill gärna bli flammig medan Pekin är smidigt lättlackat och blir jämn och snygg på två lager.

Färgen är en blodröd, neutral i perfekt krämformula. Nubar är verkligen proffs på att göra utmärkta krämlack! Jag gillar verkligen båda de röda ur Finest Silks då båda har väldigt fina nyanser och är täckande på två lager. Det tredje lagret jag har haft när jag använt Santeen är bara för att få färgen jämnare och ä man skickligare än jag klarar man sig säkert utan det. Pekin är dock så enkel att måla med att det inte behövs någon skicklighet alls. ;D

Kommentarer

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-30 11:14:58

Tack Sminkan! Lacket är jättefint, jag föredrar definitivt det framför det mörka lacket. Detta är nog det enda lacket jag kommer köpa från Finest Silks, möjligtvis Marabout också.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-30 11:30:53

Ser fint ut och verkar bättre än Santeen..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-30 22:44:25

Maja! Bestäm dig inte än. Jag har swatchat dem alla nu och jag gillar flera!



Emma! Ja, lite bättre formula är det allt, men färgen är snyggare på Santeen.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela