Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Marabout

Publicerad 2010-12-25 20:27:00 i Naglar i brunt,greige,beige,


Paus i det juliga och dags att prova första lacket ur Finest Silks-kollektionen från Nubar. Det är en kollektion bestående av neutrala krämlack i färger som ska föra tankarna till sidentyger. Mycket diskreta, välfungerande även på arbetsplatser där kanske grönt eller neonrosa är "för mycket". Marabout är en elegant lerfärg som vi ju sett miljoner av på senare år, men den här är riktigt behaglig att måla med och torkar dessutom snabbt. Det ni ser är en "halvtimmesmanikyr" där allt, från borttagning av förra lacket till en nylackad och genomhärdad manikyr gått på lite mindre än 30 minuter. Två lager av lacket och ett lager Seche Vite är det.

Färgen är vackert brungrå med lite lila underton. Den växlar lite nyans beroende på ljuset. Ibland blir den mest grålila och ibland ser den ut som varm choklad. Jag gillar den i alla lägen då den är vilsam och lugn att vila ögonen på efter alla röda och gröna lack jag använt senaste tiden.

Av mina rätt många lerfärgade lack i liknande nyanser så utmärker sig Marabout mest med sina utmärkta lackegenskaper. Supersmidigt att måla med, två lager täcker och det torkar snabbt som ögat. Oerhört behagligt, som ju Nubars lack brukar vara. Som ni ser är mina naglar rätt kraftigt nedklippta. Har ju brutit båda tumnaglarna och flera andra naglar började kännas obekvämt långa så jag bestämde att klippa av allihop och låta dem växa ut igen. Vi får se hur lång tid det tar. Just nu ångrar jag lite att jag var så snabb med klipparen, men gjort är gjort. Ni vet kanske inte det men jag hatar att fila naglarna. Jag gör aldrig det. Tycker det känns obehagligt. Så antingen klipper jag av dem eller så får de växa fritt. Förr var det inget problem då de aldrig blev långa utan skivade sig så att de aldrig fick någon fri tipp. Nu har jag faktiskt fått klippa naglarna flera gånger! Jag är så oerhört glad för den nagelkvaliet jag ändå fått under de här åren och tackar OPI för att de skapade sitt NNS. Vad hade jag gjort utan den? Inte klippt naglarna alla fall...

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2010-12-25 21:39:40

Verkligen en härlig färg! Jag känner mig sugen på några av lacken i den kollektionen, men samtidigt känns det lite tråkigt att köpa den eftersom färgerna är så diskreta... Men samtidigt är det ju så skönt med lugnare färger ibland. Vilket i-lands-problem jag har... :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-26 09:48:03

Annie! Ja, det är precis som du säger. Man köper hellre mer färgstarka lack, men man behöver den här typen av färger och ska man köpa dem så kan man ju satsa på den bästa kvaliteten och det är banne mig Nubar!

Postat av: Mona
Publicerad 2010-12-26 10:57:04

Var köper du dina BB Couture? Vill ha...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-26 11:26:45

Mona! Från Overall Beauty. Det är väl BB Coutures enda återförsäljare så vitt jag vet.

Postat av: Nail Polish Junkie
Publicerad 2010-12-27 16:41:16

Håller lite med Annie där med att man hellre köper mer färgstarka lack men hela denna kollektionen känns underbar tycker jag och välbehövlig i min annars så mörka lackvärld:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-27 20:33:45

Nail Polish Junkie! Ja, det kan vara bra med lite variation i samlingen.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-28 21:18:46

Usch, jag klarar inte av nagelfilar heller .. Jag ryser i hela kroppen och skinnet knottrar sig på mig. Så har det alltid varit.



Jag hade naglar som hette duga ett tag, men jag tröttnade på att hålla efter dem (efter att ha drömt om långa naglar i alla år, konstigt egentligen) så jag klippte av dem .. och har faktiskt inte ångrat mig. Men jag håller med om att NNS är typ guds gåva till naglarna .. eller i alla fall OPI:s gåva! :D



Har du testat glasfil? Det tyckte jag var drägligt. Rös nästan inte alls.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-28 21:33:49

Miss Pussy! Ja, har flera glasfilar men använder dem bara på skador som jag måste fila på. Allt filande känns obehagligt enligt mig. Usch! Tack och lov brukar de hålla sig rätt okej även utan annan vård än lackning.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela