Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Juldagen i tealgrönt

Publicerad 2010-12-29 14:04:51 i Emmas FOTD 2010,

Nyår börjar närma sig med stormsteg så det är bäst att snabba på att få ut julsminket. Så här såg jag ut på juldagen, jag hade en grön och svart klänning som jag matchade med tealgrönt smink och vågor i håret.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Golden Fair

Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: Taylor Made Minerals Hubris

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Urban Decay Haight och Loaded

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Kajal: Urban Decay 24/7 Zero

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare

Skuggorna kommer från min Book of Shadows-palett. Ja förutom highlightern förstås som är från Brite Bird. På en bas av Shadow Insurance applicerade jag jag Haight på inre delen av ögonlocket och Loaded på yttre delen av ögonlocket. Loaded ligger även längs med undre fransraden, tillsammans med kajalpennan Zero. Ja och så är det ju eyeliner, mascara, rouge och läppstift också förstås. Ganska fint tycker jag att det blev och så känns det alltid lite extra festligt med lockigt hår tycker jag som ju har spikrakt hår av naturen.

 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-29 15:37:41

Så snyggt! Och ditt hår är som vanligt otroligt tjusigt!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-12-29 16:10:16

snygg som vanligt Emma :) .. Fixade du dit hår med trippeltång ? ..puss

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-29 18:48:59

Nailtastic: Tack så mkt, vad glad jag blir!:)



Vanessa: Åh tack snälla du Jepp, det gjorde jag. Fick en i julklapp av Erik för ett par år sen...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-29 19:17:33

Fantastistk fint! Verkligen helgfint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-29 19:23:59

kerstin: tack så mkt söta rara du!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-12-29 19:27:37

nydelig øyeskygge og håret ditt er rått!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-12-29 19:48:16

Du är ursnygg! Vilken mejk - wow!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-29 20:06:53

Sexy Sadie: tack så mkt:)



Ninni: åh tack, nu blev jag superglad!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-29 20:17:40

Jättevackert smink och hår!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-12-29 20:51:24

Galet snyggt! Du har verkligen gjort en skitsnygg blending mellan färgerna och upp på brynet. Glammigt också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-29 21:29:52

Väldigt snyggt! Håret är jättefint och din blendningsteknik är ju jättefin! Du som hävdade att du inte kunde blenda en gång i tiden. Snicksnack. Du är ett proffs på det med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-30 11:33:54

Maja: tack så mkt snälla du!



Fia: tack! Ja jag tycker också jag har blendat bra:) Och kul att det ser lite glammigt ut! Kände mig rätt oglammig denna jul, inga lösögonfransar ju. Får ta igen det till nyår:)



Sminkan: Tack raring! Ja jag tycker också jag har blendat bra. Dels upplever jag UDs skuggor som lättblendade och så har jag nog övat en del. Jag klagar inte längre på min bleningsteknik:)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-12-30 14:30:41

Ursnyggt! Skuggorna framhäver din ögonfärg! Och jag älskar ju teal/turkosa skuggor :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-30 21:22:39

Isabell: Tack så mkt snälla du:) ja jag gillar med teal och turkost, tycker det är härliga färger!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela