Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Favoritlacken 2010

Publicerad 2010-12-29 21:48:00 i Allmänt,

Nailtastic utmanar oss nagellacksälskare att lista 20 favoriter från detta årets nagellacksskörd. Ha! Hahahahaha! Som att det skulle gå. Jag pratade lite med Emma och hon tyckte vi skulle göra en gemensam lista. Jag försökte förklara att det går inte. 20 lack... Det här året... Det har varit ett ovanligt bra lackår och spontant kommer jag på minst 60 som borde vara med på listan. Ge mig några minuter till så kommer jag nog på några till för just nu står det still i mitt huvud vad gäller årets kollektioner från t.ex BB Couture, L.A.Girl och Milani t.ex. Listan kan nog göras mycket, mycket längre alltså.

Jag tänkte göra så här att istället för att försöka göra en lista med favoriterna att jag skriver upp de 60 jag redan kommit på och reserverar mig för att det finns fler som jag inte kommer på nu när jag sitter tolv mil från mina Helmer och utan mitt excel-ark med lacken listade. Det här är alltså en ganska lös lista...


H&M: Moody Model, Envy Me, Blue my Mind och Being on the A-list måste väl vara med på listan! Fyra lack att älska!

Depend: Jag skiter i siffrorna här, vem minns dem? Men vi minns väl alla det Shrekgröna, det knallturkosa, det himmelsblå, det mjukgula och det läckra bruna med silverfrosten?

OPI: Ja, här har vi ju originalet i Shrek-grönt, underbara Fiercely Fiona, What's with the Cattitude? och sen kom ju julens lack och både jag och Emma har ju gillat Let me Entertain You och The Show Must Go On.

Zoya: Ett helt magiskt år! Ivanka! Charla! Mimi! Alla Flames-lacken för där kan jag inte välja en eller två för de är helt perfekta hela högen! Vem kan annat än älska Crystal, Gloria, Lisa, Sarah, Valerie och Tiffany? Och Wicked bjöd på läckra lack! Edyta! Kym! Och så var det ju Kelly och Shawn! Ja, det är så många vackra Zoya-lack som kommit i år att man nästan kan lista 20 bara härifrån.

China Glaze: Massor av läckra lack här med. Lemon fizz är den enda jag minns från vårkollektionen men jag köpte nog något mer. Hösten bjöd på mer finingar, Midnight Mission, Bogie, Foxy, Riveter Rouge, Midnight Kisses, Cheers to You, Snow, Misteltoe Kisses, Ick-A-Body, Zombie Zest...

Orly: För en gångs skull är jag tagen av ett helt gäng Orly-lack. Ja, Cosmic FX! Mina favoriter från den var It's Not Rocket Science, Halley's Comet, Space Cadet och Galaxy Girl. Jag gillade även det gröna glitterlacket från julkollektionen, Meet Me Under the Misteltoe.

Finger Paints: Tough Art to Follow och Misteltoe Mischief! Ja, det finns fler men jag minns inte vad de heter just nu trots att jag just upptäckt märket...

Nubar: Oj, här kom en massa lack som måste nämnas. Från Sparkle-kollektionen älskar jag Night, Fire, Petunia och Meadow Sparkle mest! De är supervackra! Sen kom ju Fortress med de vackra ljusgrå och Marble Tower kändes speciell att bära. Från den röda kollektionen kom två lack som borde finnas på min topp 20 alla kategorier, Enchanting Red och Fiery Red. Sen har vi ju Venetian Glass med underbara Vaso, Vino, Verde, Rosso och Oro.

Color Club: Snakeskin och Magic Elf.

Essie: Going Incognito, Playa del Platinum och Pretty Edgy!

Det här är alltså en lista över lacken som jag kände lite extra för att bära och minns tydligt. Bara en liten skvätt av dem dock. Som sagt, det är en bristfällig lista för speciellt L.A.Girl borde vara med också, och BB Couture, men vi kanske kan nöja oss innan det är över 100 lack på listan.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela