Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blandat inlägg

Publicerad 2010-12-22 16:16:24 i Allmänt,


Idag kom en julklapp på posten! Söta Helén på Nail Shop har skickat mig Nubar Finest Silk-kollektionen som jag verkligen ser fram emot att prova! Flera av lacken har sett oerhört lockande ut när jag sett swatcher på andra bloggar, speciellt de mörkröda och de gråtonade. Ni vet hur jag är, kan inte få nog av de lertonade. Alla lacken utom ett är dessutom krämlack och det är ju en formula jag gillar. Okej, jag favoriserar vare sig skimmer, glitter eller kräm, allt är snyggt, men krämlack är så eleganta! Om ni hänger med efter nyår så kommer ni alltså få se de här skönheterna på mina naglar. Just nu är det dock Emerald Sparkle som hänger sig kvar. Jag piffade det lite med nageldekaler som också är från Nail Shop. Det är söta snöflingor, mitt favoritmotiv som ni snart sett till leda här på bloggen, och dessa är silverfärgade. Köpte i både silver, guld och vitt med glitter när jag var i farten. De är superbra! Rekomenderar dem varmt!


Försökte fota riktiga snöflingor när jag var ute men det är inte lätt. Jag är inget bra på att fotografera så jag körde samma inställningar på kameran som till nagellacken. Men några små stjärnor kan man ju faktiskt urskilja. Dessa kan man hitta i drivan som skottats upp bredvid min dörr. Ja, ni får en bild på stugan också. Här sitter jag alltså just nu och lyssnar på julsånger på Spotify, veden knäpper i spisen och katterna har rullat ihop sig på varsin filt. Det är, ta mig fan, helt perfekt! Hoppas det varar också, för så här bra brukar man inte få ha det långa stunder. Bäst att njuta ordentligt alltså.


Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-22 19:31:23

Emerald sparkle ser fantastisk ut med snöflingor på!!! Ska kanske köra på det jag med, fast på tårna. Kul med nya lacken för övrigt. Jag har med fått paket från nailshop, fast överlack och snöstickers...

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-22 19:50:07

Jag gillar de där nageldekorationerna, jättetjusiga! Nubar Finest Silks har jag inte alls varit sugen på hittills, har tyckt att färgerna kännts rätt trista. Men jag kanske ändrar mig efter att ha sett dina swatches. ;)

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2010-12-22 20:45:10

Det låter som du har det riktigt mysigt! Gillar bilden på snöflingorna, så fin :) Jag börjar bli lite sugen på Finest Silk , är så grymt imponerad av de Nubar jag beställde nyligen. Tycker de har haft en perfekt formula.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-22 22:28:13

Emma! Flingorna är så fina! Har flingor på allt! Älskar!!



Maja! Vi får se om jag lyckas omvända några av Silk-tvivlarna!



Nailspottng! Ja, Nubar är bäst på krämlack i hela världen. Får RBL att stå i skamvrån, menar jag.

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-12-23 08:58:28

Vilken söt stuga du har. Hmm säger du att Nubar är bättre än RBL - bara på kräm eller allt? Isf måste jag ju försöka hitta något billigt ställe som säljer N...ack mitt stackars kontokort. LOL.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-23 22:42:46

Wolfie! Ja, Nubar är ju så mycket bättre än RBL på alla sätt. Du måste prova dem! Mina tre favoriter bland lackmärken är Nubar, Zoya och china Glaze och då menar jag att Nubars lack i extremt hög grad är av väldigt bra kvalitet och har utmärkta lackegenskaper. Finns såklart undantag även bled dem, men huvuddelen är fantastiska!

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-12-27 14:04:16

Det kan inte vara svårt att vara bättre än RBL...mutter, fnys, gnäll...God Fortsättning :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-27 20:34:33

Wolfie! Hehe, ja, RBL är kraftigt överskattade.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela