Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Cosmic Fx och otestade lådan

Publicerad 2010-08-26 06:09:49 i Nytt till lacklådan!,


Har ju inte visat mina nya lack för er. De kom samma dag som Siri blev inlagd på Djursjukhuset, alltså i tisdags, och efter det har jag varit lite snurrig. För er som tagit del av min katts sorgliga äventyr på sista tiden så kan jag berätta att ett dygn på sjuhuset inte hjälpt. Infektionen fortsätter att bli förvärrad och om de inte får stopp på det idag innebär det sannolikt att hon blir tvungen att operera bort ögat. Så aggressiv blev infektionen plötsligt trots att hon hade både antibiotika och ögondroppar av olika slag... Jag är så oerhört ledsen. Men, det viktigaste är att hon blir frisk. Vi får se vad veterinären säger idag.

Hoppsan... Nu villade jag bort mig igen, det är ju nagellack jag ska prata om, och det är ju en sminkblogg jag har. Men jag vet ju att flera av er engagerat er och kanske undrar hur det går. Nu ska jag dock prata nagellack.
Jag fick hem hela Cosmic fx från Orly. Lacken är jättevackra i flaskorna. Det blev även tre från Orlys julkollektion, ett rött, ett vitt och ett grönt. Ni ser dem alla uppradade framför kartongen jag har oprövade lack i. Jag brukar kalla det en skokartong men det är det inte. Det är en kartong från eleven och den är betydligt mindre än en skokartong. Det är alltså inte fullt så dramatiskt som man kan tro. Fast i och för sig står inte alla lack som ska testas i lådan...

Vad känns mest intressant för er? Nubar Venetian Glass? Orly Cosmic fx? Zoya Wicked? Resten av China Glaze Vintage Vixen? Ja, det finns ju lack som inte hör till någon höstkollektion också. Borgheselacket Bella Blackberry är jag själv lite nyfiken på och även de nya BYS-lacken ska bli spännande att testa. Jag uppfattade att ni var mest nyfikna på Rosso och Verde från Venetian Glass och dem har jag redan fotat. Hann med både Rosso och Verde medan jag rastlöst väntade på att veterinären skulle ringa igår. Dem kan ni alltså få se redan idag om inget oväntat inträffar. Jag hoppas verkligen att det blir en dag utan överraskningar, alla fall av det negativa slaget. Glada överraskningar tar jag dock mer än gärna emot!

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-26 07:16:41

Klart vi vill veta hur det går med lillstackaren. Synd att infektionen blev så agressiv :(

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-26 07:49:25

Fy vad jobbigt att det inte blivit bättre. Jag tänker på er!



Det var en väldigt full låda det där! Jag skulle såklart vilja se de blå från FX som jag inte har själv och sen är jag intresserad av både Venetian Glass och Wicked. Testa som du är sugen :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-08-26 08:00:18

Hon klarar sig jättebra med bara ett öga. Huvudsaken är att hon blir bra och inte har ont!



Är väldigt sugen på Cosmic, ska bli kul att se vad du tycker. Får se om jag köper från nailmail eller från utlandet, beror nog på hur länge jag orkar vänta

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-08-26 08:11:47

Tänker på er och skickar en stor kram!



FX och wicked ser fina ut :)

Postat av: Ika
Publicerad 2010-08-26 08:36:33

Orly (särskilt jul-lacken), Borghese och BYS lacken är jag väldigt nyfiken på. Pussa Siri på nosen från mej. Hoppas hon blir bra snart!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-08-26 08:44:57

Stackars Siri. Hoppas att hon snart blir bättre! Jag skulle vilja se resten av Vintage Vixen och Zoya Wicked, och även Orlylacken. Nailmail ska ju snart ha Orly så det kanske skulle passa bra?

Postat av: Maria
Publicerad 2010-08-26 08:48:16

Orly-lacken och venetian glass är jag särskilt nyfiken på :) Speciellt det där vita från julkollektionen, ser lite ut som snökristaller i flaskan? :)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-26 08:53:15

Hur mår kissemisse, bättre hoppas jag?



Jisses, vad många nagellack som ska testas, jag skulle bli till mig om jag hade så många att beta mig igenom;)!

Postat av: feline
Publicerad 2010-08-26 09:29:32

Hoppas verkligen allt går bra med Siri! :( Tänker på er.



Jag gillar nästan allt nagellack. ;)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-26 09:39:36

Vad tråkigt att höra att infektion inte har gett med sig! Hoppas att hon blir bättre snart, är så jobbigt när ens bebisar är sjuka och när de dessutom måste ligga på sjukhus...

Jag kommer att hålla tummarna!



Orly Cosmic lacken ser underbara ut, jag beställde från Transdesign igår men misstänker att ordern kommer att bli avbokad då det nu står att de inte skickar orly utomlands. Får försöka med ebay och head2toe istället då!

Postat av: åsa-li
Publicerad 2010-08-26 10:10:18

Hej jätte tråkigt med Siri.Det var verkligen en agressiv infektion. Bakterien måste vara resistent mot antibiotikan. Jag tänker på båden Siri och dig och håller tummarna.Hoppas du kan finna avkoppling och förstöelse i dina nya orly lack. Jag vet att det kan vara svårt. Men när min Ruff låg på sjukhus i sommras blev jag lite lugnare när jag lackade naglarna. Sköt om dig hälsningar Åsa-li

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-08-26 10:15:52

Stackars stackars Siri. Håller tummarna för henne. Men oj, vilka underbara lack. Jag älskar Orly och vill gärna se dem swatchade. :-) Orly är just nu favvomärket i min bok.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-26 10:16:18

Jag håller tummarna för dig o Siri!

kram!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-08-26 11:47:54

Stackars lillkissen, hoppas infektionen ger sig snart! Usch, det är så hemskt när ens älsklingar blir sjuka! Men hon klarar sig nog med ett öga om det skulle gå så illa.



Själv är jag nyfiken på båda Orly-kollektionerna. Hade funderat på att beställa dem från Transdesign, men om det stämmer att de inte skickar Orly internationellt längre så blir det Nailmail istället. Särskilt julkollektionen vill jag gärna se fler bilder på, Cosmic fx har jag sett på rätt många ställen och vet redan att jag vill ha alla!

Postat av: CC
Publicerad 2010-08-26 12:10:02

Usch... det måste vara resistanta bakterier el dyl. Hon kommer att klara sig fint med ett öga, speciellt som hon har ett kärleksfullt hem. Man undrar ju verkligen hur det gick till, hur en kisse kan göra sig så illa hemma (blir lite mörkrädd för egen del där) Jag o Camelot tänker på er...



Vad mycket lack i lådan! Jag packade mina egna lack igår, den lådan var inte i närheten så stor

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-26 13:09:07

Hoppas att du och Siri fått ett positivt besked i dag, även fast det inte sett så ljust ut.



Alla lacken ser ljuvliga ut! Väntar själv på en TD-beställning med bl.a Cosmix och ett par lack från julkollektionen. För min del spelar det ingen roll vilka lack du swatchar, jag är lika nyfiken på alla!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-26 13:57:20

Krya på Siri, lät inget vidare det där :o( Alltså Cosmix Fx lacken är jag lite småkär i, vill ha allihop!

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-08-26 14:02:55

Skickar tankar och värme varvat med kramar. Hoppas Siri blir bättre.

Jag är lite nyfiken på det grönaktiga lacken från Nubar venetian- är det en dupe till Zoya Edyta?

Postat av: Mimmi
Publicerad 2010-08-26 14:44:52

Hej Sminkan! Jag är inte runt så mycket i beautybloggsvängen numera men har läst ikapp lite om vad som hänt och vill bara skicka en kram och säga att min vovve blev av med sitt ena öga efter att ha blivit sparkad av en häst, och han mår alldeles utmärkt. Hoppas det går bra för Siri!

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2010-08-26 15:46:13

Åh, massa kramar till er båda! Och jag håller tummarna för att katten tillfrisknar snart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-26 17:02:24

Hej alliopa! Nu gör jag det igen... Slår ihop mitt svar alltså. Jag tänker börja med att berätta om Siri för ni har alla varit så deltagande. Hon opereras idag. De kunde inte häva infektionen och då verkar det humanare att ta bort ögat istället för att fortsätta olika behandlingar när hon har ont. Det känns tungt men veterinärerna tror det är det bästa och jag får lita på dem. Tusen miljoner tack för ert stöd och era deltagande och vänliga kommentarer. Det betyder oerhört mycket och jag är glad att ha så fina läsare. TACK!



Jag har registrerat era önskemål, som var ganska spretiga. Jag ska göra mitt bästa att tillgodose alla önskemål men som sagt, det är ju spretiga önskemål så det blir lite spretiga swatcher. ;D

Jag ska försöka beta av lite i helgen så håll tummarna för fint väder. En del har jag i arkivet redan så jag ska peta ut lite av det nu ikväll.

Fortsätt gärna komma med förslag för jag är helt klart påverkbar vad gäller ordningen på lacken.



Kram på er alla ni underbara människor som gett så mycket deltagande under den här tuffa perioden. Ni är bäst!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-08-26 17:36:58

Jag är väldigt nyfiken på de tre orlylacken som står längs till vänster!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-08-26 17:39:16

... och hoppas att det gick bra med operationen!? Som andra sagt tidigare - hon kommer att klara sig fint med bara ett öga. Håller tummarna att hon repar sig snabbt efter ingreppet.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-26 18:06:52

Åh, lilla, lilla Siri som fick genomgå en OP. Hoppas innerligt att hon kryar på sig och blir bra fortare än kvickt. Men precis som du säger, är det humanare att OP-a bort ögat istället för att fortsätta olika behandlingar när hon har ont...lilla mysan!

Kram till dig Sminkan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-26 19:00:26

Makeupoholic! Visar ett av dem nu! Och ja, veterinären har nyss ringt och ingreppet har gått bra. Troligen kan hon komma hem redan imorgon. Saknar henne...



Aila! Ja, det är synd om henne, men nu ska väl allt vända till det bättre alla fall. Man får hoppas på det. Saknar henne så det blir skönt om hon kan komma hem snart. I bästa fall redan imorgon.

Postat av: CC
Publicerad 2010-08-26 20:02:41

Vad tråkigt att det gick så långt :( men nu slipper hon ha ont iaf..

Hoppas du får hem henne snart :)

Postat av: Emelie
Publicerad 2010-08-26 21:04:57

Nej men lilla stumpan.. Så mycket hon har gått igenom på så kort tid. Hon verkar vara en tuffing så jag tror säkert hon klarar sig med ett öga. Huvudsaken är ju att hon inte har ont längre. Freja och Daisy skickar pussar.



Ta något av nagellacken du blir glad av :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-26 21:30:37

Iiiihhhh så många fina!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-08-26 21:49:59

Den här kollektionen verkar det finnas mycket köpvärt i. Jag fick span på den för ett tag sedan och inser att det blir mycket shopping från Orly snart :)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-08-26 21:51:43

Klappa kissen från mig också. Stackars liten.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-27 06:19:31

CC! Ja, det är tråkigt, men samtidigt är det skönt om hon blir bra nu. Jag hoppas att det blir så.



Emelie! Tack! Ja, jag hoppas allt blir bra nu. Men visst är det sorgligt. Krama Daisy och Freja från oss.



Emma! Ja, 100 stycken räknade jag till igår.



fru Choklad! Ja, orly har hottat till sig.

Ska klappa henne så fort hon får komma hem igen.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela