Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Cosmic Fx It's not Rocket Science

Publicerad 2010-08-29 09:59:25 i Naglar i grönt,


Vem vill se mer Orly Cosmic Fx? Jag ville alla fall prova fler av dem och valde det gröna It's not Rocket Science!


En lite speciell grön, som ormbunksblad på våren. Glitter i guld, grönt och turkos. Varmt med en liten krydda av det blå. Superläckert! Det här är verkligen en härlig grön!

Tre lager ger dessvärre inte full täckning, man behöver fyra, men jag har tre på bilderna. Man kan se att det är lite flammigt men jag bryr mig inte nu. Kommer säkert ändå byta lack innan natten om jag känner mig själv rätt. Nu har jag så många jag vill prova och på helgen har man ju dessutom tid.


Vad säger ni? Är det inte superläckert! Jag undrar hur likt China Glaze Zombie Zest det är, men har inte fått hem zombien än så jag kan inte jämföra. Någon som sett jämförelser på dem? Eller de kanske inte alls påminner om varandra, det är svårt att avgöra från en flaskbild på internet. Hur som helst, det här är ett av mina favoritlack i den varmgröna divisionen! Jag älskar känslan av ormbunksblad i glimtar av solsken som jag får av det. Jag tror nästan att det ska slå ut gullvivor mellan fingrarna på mig! Som ni förstår känns det alltså som mer vår än höst för mig men helt ärligt, ett så här vacker lack förtjänar att användas året om. :D

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-29 10:04:10

Scrangie har gjort en jämförelse mellan It's Not Rocket Science och Zombie Zest och jag tror att hon kom fram till att de var väldigt lika, men att It's Not Rocket Science täckte bättre än ZZ. Fint är det i alla fall!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-29 10:05:50

Inte min tekopp. Mer kul än fint tycker jag, fast jag har ju lite svårt för den här gröna färgen...

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-29 10:55:38

Wohoo, I´m in love...längtar nu ännu mer efter my own It's Not Rocket Science ☺!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-29 11:35:52

Valde mellan denna och Zombie Zest...det slutade med att jag beställde hela China Glaze's Halloween-kollektion. Bara för att. Just namnen på dessa lack lockade sen vet jag inte hur bra de är i praktiken. Är ZZ väldigt skirt så beställer jag nog It's Not Rocket Science också. Snyggt som attans är de ju, båda två. :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-29 11:40:41

Jag tycker det är underbart! Vilka härliga bilder du fått till på det! Tyvärr tycker jag mig få så röda fingrar av det så jag vill inte ha det när jag ska vara ute och bli kall (och ännu rödare) om fingrarna men jag ska försöka ha på det nån dag när jag inte ska vara ute så mycket för jag tycker det är hur läckert som helst :D



Scrangie jämför (http://www.scrangie.com/2010/08/orly-cosmic-fx-comparisons.html) Zombie Zest, SpaRitual Optical Illusion och It's Not Rocket Science och skriver:

"Pretty close but no exact matches. While Optical Illusion and Zombie Zest are definite dupes, It's Not Rocket Science is different- more opaque, more blue, more duochrome." Så det skiljer lite på ZZ och Rocket Science alltså enligt henne :)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-29 14:41:46

Jag bestäldde hem China Glaze Zombielacken och tänkte eventuellt vänta med It's not rocket science.

Det såg ut som Zombie Zest är något mer gulare i sin ton och It's not rocket science grönare.

Postat av: Maria
Publicerad 2010-08-29 15:08:20

Superfint! :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-29 15:29:50

Vill ha alla lacken!!!!! Inte köpa, inte köpa, inte köpa. Ursnyggt.

Postat av: Lina T
Publicerad 2010-08-29 16:41:05

Jag tycker det ser ut aom att Zombie Zest är lite mer åt det gula hållet och är lite mer fulsnyggt medan It's not rocket science är genuint supersnyggt. Jag ska ha båda!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-29 20:45:19

Nailtastic! Ja, då är INRS definitivt vinnaren!



Emma! Du är så knäpp... Kan fortfarande inte förstå hur du kunde ge bort det gröna hololacket...



Aila! Ja, den är så vacker!



Pamsan! JA, jag har också köpt dem också. Väntar på leverans!



Zizzie! Tur för mig att de är olika! Visst är det underbart men skär sig förskräckligt mot rosa hud. Ser det också, men kan inte låta bli det ändå.



Lina! Ja, så ser det ut. Tur att jag ska ha båda!



Maria! Jaaa!!



Sminkjante! Du tänker fel nu! Köp! köp! KÖP!!



Lina! Ja, genuint supersnyggt är det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-29 21:04:58

ha, det var inte svårt alls:P Jag gav ju nästan bort det dubbelt. Du och ewe kunde ha haft delad vårdnad...

Postat av: feline
Publicerad 2010-08-29 22:09:33

Jag har sett några olika compar tror jag, och jag har Optical Illusion (men har inte anv ännu! O.o), och köpte fan Zombie Zest också baraföratt, men pga priserna tror jag att jag eventuellt hoppar denna. Får se. Finns väl högre prioriteringar tror jag. :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-29 22:16:34

dreggelvarning på dettta också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-30 06:19:56

Emma! Ja, det hade varit bra tycker jag. En månad hos mig, en månad hos Ewe...



Feline! Ja, de är ju rätt lika. Synd att du köpte ZZ då, som verkar vara den exakta dupen. Samtidigt kn man ju inte låta bli den eftersom den har coolaste namnet...



Linda! Så klart!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-30 13:16:32

Fint!

Postat av: Ia
Publicerad 2010-08-30 15:36:00

ooohhååhååhååå....

Jag dregglar.

Grööööönt!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-31 18:27:57

Kerstin! Jag älskar det!



Ia! Jaaaaaa!!! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela