Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Rosso

Publicerad 2010-08-27 19:27:51 i Naglar i rött,


Eftersom jag är så glad idag så får ni njuta av fler lack än ett. Hm, det händer i och för sig rätt ofta, oavsett mitt humör, men idag säger vi att det är glädje som gör det! Ni ville se Rosso från Venetian Glass-kollektionen och jag fixade det för några dagar sedan men det har blivit liggande. Nu kommer det dock! Glödande, glödande Nubar Rosso. Kan det bli rödare? Kan det bli mer skimmer? Visst är det vacker?


Från Nubar Venetian Glass kommer Rosso. Det är ett klarrött lack med glassfleck skimmer. Mycket lätt att lacka med och ljuvligt på alla sätt och vis. Två flödiga eller tre tunna lager täcker väl och det lätt att kontrollera lacket på penseln. Jag är väldigt nöjd med upplevelsen både av att lacka med det och att bära det på naglarna.


Färgen är verkligen intensiv och glödande. Man ser naglarna. Man vill dessutom se på dem! Helt ljuvligt lack!

Och om ni undrar vad jag bär för lack exakt just nu på mina naglar så är det Space Cadet från Orly Cosmic Fx men jag såg att Nailtastic swatchar den idag så jag skjuter på mina bilder. Vore synd om ni fick en överdos. :D

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-08-27 19:56:30

Först vill jag bara säga att jag är glad över att du har Siri hemma igen! Hoppas hon mår fint!



Det där är ju en riktigt vacker röd! Skulle du säga att det är kallt eller varmt i tonen?

Hur är det i tonen i jämförelse med Zoya-Carrie Ann t ex.?

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-27 20:08:01

Vilken vacker röd färg! En riktig klassiker!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-27 21:08:18

Gah, det ser helt fantastiskt ut! Dina naglar ser ut som godisar. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-27 21:25:20

Andrea! Ja, det är härligt att ha henne hemma!

Jag skulle säga mer varm än kall och jag tror Carrie Ann är kallare i tonen. Kan göra en jämförelse om jag orkar och hinner. Vill inte lova då jag inte vet hur det blir i morgon med mig och katten och medicinen...



Kerstin! Ja, en är kalasfin!



Nailtastic! Haha, ja, faktiskt! Som geléhjärtan!

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-08-28 01:52:00

Tack för svar, men du behöver nog inte jämföra dem. Jag hittade nyss en sida med jämförelse ^^

Och ja, Rosso verkar aaaningens varmare.



http://beautyjudy.com/2010/07/compare-and-save-nubar-venetian-glass-vs-zoya-wicked/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-28 08:39:11

Andrea! Vilken tur! Jag tycker det är trist att göra jämförelser så jag är glad om andra fixar det! :D

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-08-28 09:21:06

Riktigt snyggt :)



/Shoppaholly

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-28 14:43:37

Nicole! Japp!!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-28 17:28:16

Supersnyggt! Det påminner mig dock väldigt mycket om ett rött lack från depend som jag har.. nummer 91 tror jag det är :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-28 17:51:12

Honi! Ja, kanske inte unikt i tonen, men det här är supergnistrigt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-29 21:06:16

Så satans galet läckert! Detta vill jag ha. och det kanske jag till och med köper:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela