Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mischevious Marissa och Makeout Mary

Publicerad 2010-08-19 12:46:58 i Emmas FOTD 2010,

Jag fortsätter att testa skuggorna i min Shady Lady-palett från the Balm. Här är en lite ljusare sminkning som jag gjorde igår. Isabell var sugen på att se den gröna skuggan och det passade bra för jag var också himla nyfiken på den. Från början hade jag tänkt mig en sminkning med den gröna och den blå skuggan men sen satt jag och Sminkan och pratade och helt plötsligt hade jag bara 25 minuter till att sminka mig, föna håret och fota sminket. Jag fick således förenkla lite och generellt sett så tycker jag att det är lättare att jobba med ljusa skuggor när man har knappt med tiden, misstag och slarv syns inte lika tydligt.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Light

Concealer: MAC Select Cover Up i NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MUS Wonderblush Cairo

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer 03
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: The Balm Shady Lady Mischevious Marissa och Makeout Mary

Highlighter: The Balm Shady Lady Devlish Danielle

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor 2000 Calorie

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare

Istället för Bossy Bobbi valde jag alltså att kombinera Makeout Mary med aprikoskoppriga Mischevious Marissa som fick ligga i den inre ögonvrån. I den yttre ögonvrån applicerade jag Makeout Mary, Devlish Danielle fick tjäna som highlighter och så målade jag kajal, eyeliner och mascara. Fort gick det och jag tycker att helheten blev väldigt fin, men Makeout Mary kändes lite mesig faktiskt. Den är klart mörkare i paletten än vad den blev på ögonlocket och det tycker jag är lite synd. Fast jag tycker fortfarande att Shady Lady är en alldeles ljuvlig palett. Vill ni ha ett eget exemplar så köpte jag min på Eleven där den kostar 390 kronor. På Inezzas hemsida finns den för betydligt billigare 309 kronor, men där har den varit slutsåld ett bra tag och med tanke på att paletten är slutsåld på the Balms hemsida så har jag inga större illusioner om att Inezza kommer att få in den i lager igen tyvärr.

Kommentarer

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-08-19 13:19:26

Yay, det blev jättefint! Den gröna var finfin men jag gillar den koppriga skuggan också. Det ser ut att vara en en riktigt användbar skugga!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-19 13:21:51

Superfint, den koppriga skuggan ser supersnygg ut :) Och du får alltid till eyelinern så bra!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-19 13:39:36

Isabell: Tack snälla:) Ja den är fin och som du säger, användbar. Den gröna är med fin, men den kunde gott ha varit lite mer pigmenterad...



Honi: åh tack, vad snäll du är! ja den är fin, båda är fina, men den koppriga är nog bättre egentligen om man ska se till pigmentering.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-19 14:23:42

Vackert!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-19 14:49:32

Åh så fint! Paletten verkar vara en riktig goding =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-19 18:53:57

Zizzie: tack:)



Kerstin: Tack! ja den är himla trevlig, ngt för dig kanske?:)

Postat av: liloo
Publicerad 2010-08-19 19:49:49

Hi bellas,



I was not on the blogosphear those last days, and missed so much your makeups and nails.

Gorgeous as usual :)

xoxo

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-19 19:56:14

Supertjusigt, som alltid! Vackra varma färger. Har alltså inte dåligt samvete att jag krympte din sminktid. ;D

Du är en fin vän, Emmisen, som lyssnar på mina veterinärrants... :-*

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-08-19 20:07:17

Vilken snygg kombination. Jag gillar grönt men använder det alldeles för sällan

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-08-19 21:20:56

Riktigt fint babe! Develish Danielle är verkligen den perfekta higlightern, jag använder den jätte ofta :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-19 21:53:31

liloo: oh thanks a lot sweetie! I've been checking in on your blog and missing you to...



Sminkan: tack så mkt sötis. Haha, nej det gick ju bra ändå:) ja men såklart hjärtat, vad har man vänner för. Du får ju lyssna på mig när jag nojjar också dessutom...



SkönaShamrock: Tack! ja det borde du ändra på, grönt som är så vackert:)



Stehpy: tack raring! Ja den är himla bra faktiskt, jag gillar den massor. Har använt den i nästan alla sminkningar sen jag fick paletten. Tempting Tara en gång, men den var inte lika bra...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-19 23:24:03

så fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-20 08:01:12

Sanna: tack så mkt:)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-08-21 23:23:23

Superfint! Vilken härlig palett! :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-22 22:17:35

ninni: Tack! ja det är den verkligen:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela