Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Foxy

Publicerad 2010-08-19 07:13:00 i Naglar, vampy,


Hej allihop! Ni kanske har märkt att jag varit väldigt frånvarande från bloggen och bloggläsning. Det beror på att min katt skadade sitt öga allvarligt i lördagskväll och vi har tillbringat hela söndagen, fram till klockan fyra på måndagsmorgonen, på djurakuten och självklart började jag jobba på måndag också. Min lilla baby ska ha medicin var tredje-var fjärde timme när jag är hemma, det betyder på nätterna också, så jag är alltså oerhört, oerhört trött. Jag har alltså inte ork att vare sig sminka mig, lacka om naglarna(!) eller läsa bloggar. Jag har knappt suttit vid datorn de här senaste dagarna.

Jag ser att Emma tagit väl hand om er så ni saknar mig knappast så värst mycket, men ett litet livstecken kommer här. Manikyren jag bar från lördag till måndag. Jag såg att underbara Nailtastic visade det alldeles precis nu i dagarna, men det visste jag inte när jag bar och fotade detta så ni får hålla till godo med en repris av Foxy.


China Glaze Foxy är sååååååå snyggt! Jag trodde nog inte jag skulle gilla det så mycket som jag gör när jag bara såg det i flaskan. Brunrött liksom. Man har ju sett det förr. Men det är vackert och varmt och glödande och sensuellt! Det här är ett lack för hösten som jag kommer älska att bära! I solen kommer de varma roströda skiftningarna fram och massor, massor av skimmer. Ser ni? Visst är det vackert! Jag klämde in en skuggbild också så ni kan jämföra, bara klicka upp! Eller vad sjutton, varför sluta visa bilder nu? Vi klämmer in fler så Foxy verkligen får breda ut sig!

Två lager lack är väl täckande, ett kan vara i minsta laget men kan funka om man får det helt jämnt. Det torkar fort och det är vackert, vackert, vackert!

I skugga ser det mer brunt ut, som rostande armeringsjärn. Fortfarande med underbar glans dock.

I solen ute på balkongen

Inne utan direkt ljus.

För ovanlighetens skull kan jag även tala om hållbarhet. Måndag eftermiddag började det chippa och då hade jag burit det sen lördag förmiddag då bilderna togs. Helt okej, tycker jag, men inte jättebra.

Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-19 08:26:13

Stackars lilla kisse, hoppas det blir bättre snart! Gick det bra med ögat eller kan det bli permanenta skador?

Foxy ser faktiskt riktigt läckert, klassisk och vampigt!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-19 08:33:09

Åh nej, stackars din lilla kisse! Hoppas att medicinen hjälper och att den blir frisk snart. Foxy är en riktig goding!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-08-19 08:33:44

Jodå, jag har märkt att du inte varit här, men jag trodde att du hittade på nått skoj.

Hur är det med lillan? (För visst ar du bara honkatter?)

Jag fick hem Foxy i veckan och förväntade mig vad jag ser på de här bilderna, men jag tycker inte alls att flaskfärgen lever upp till det så jag blev lite besviken. Det gick dock över när jag målade nagelhjulet, färgen är verkligen underbar

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-19 09:52:19

Vackert! Verkligen fantastiskt skimmer och glöd i det här lacket.



Gick det bra hos veterinären sen?

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2010-08-19 10:33:34

Åh, hon har skadat ögat? Fy, det var inte roligt, jag hoppas verkligen synen blir helt återställd. Det är ju oerhört jobbigt att medicinera en katt men ditt slit tar ju verkligen priset.

Jobbigt att inte få sova. Jag minns hur det var när vi fick flaskmata vår katt Nemo, hans mamma dog tidigt, och det var välling 24 h om dygnet en tidsperiod.

Postat av: CC
Publicerad 2010-08-19 10:49:50

Usch vad tråkigt med kisse :( Hur gick det till?

Hoppas verkligen att det blir bra i slutändan!! jag och Camelot håller tummar och tassar..

Postat av: Anki
Publicerad 2010-08-19 14:06:08

Aouch med lillkisen! Jag hoppas att hon blir återställd!

Och angående Foxy så gör lacket skäl för namnet.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-19 14:32:33

Uscha! Stackars lillkissen! :( Hoppas hon kryar på sig snart och att det inte blir permanenta skador! Jag håller tummarna. Och jag hoppas du hinner sova ikapp lite nu i helgen också så du slipper vara så trött!



Jag gillar bilderna på Foxy. Jag tror inte jag har något brunrött sådär så det skulle göra sig fint i samlingen :)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-19 14:43:41

Stackars fina kisse, hoppas hon blir bättre snart!



Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-19 14:50:58

Grymt snyggt! Krya på lilla katten! Fy så eländigt, både för dig och för henne =(

Postat av: Andie
Publicerad 2010-08-19 15:16:37

Åh, stackars kisse! Hoppas hon kryar på sig. Jag vet hur det är när katterna är sjuka, man oroar sig något enormt och det tär verkligen på krafterna. :(



Jättefint lack, nu blev t.o.m. jag (som vanligtvis inte är så förtjust i rött) sugen. Den här bloggen kommer göra mig ruinerad! :p

Postat av: Fia
Publicerad 2010-08-19 16:05:47

Jättesnyggt! Fan att jag lät min vän ta det lacket!

Jag är hemskt ledsen för dig och din katts skull, och jag hoppas att hon blir bra. Tänker på dig! Kram

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2010-08-19 17:04:59

Åh nej, stackars lilla katten! Hoppas hon blir bra snart!

Postat av: Emelie
Publicerad 2010-08-19 17:25:35

Nej men stackars lilla sötnosen då. Förstår att det har varit jobbigt och självklart prioriterar man kissarna före bloggen i ett sånt läge. Det skulle jag också göra. Hoppas hon repar sig snart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-19 20:12:42

Lina! Det kan bli permanenta skador, men vi hoppas att det ska gå bra. Och ja, Foxy är ljuvlig.



Nailtastic! Ja, vi hoppas att det ska gå bra. Idag är det lite bakslag så jag är superorolig men det finns inte mer att göra än droppa på och ge henne penicillinet.



Kajalen! Helt rätt, bara tjejer, eller vi har en hane i familjen men han bor hos mina föräldrar och båda mina brudar är lite småkära i honom. :D

Lillan är ledsen idag och lite mer svullen runt ögat, men det beror nog på att hon var på återbesök och de grejade rätt mycket med ögat. Hoppas det är så alla fall... Jag blir ju så orolig.



Foxy är tusen gånger bättre på nageln än i flaskan. Det är verkligen ett härligt lack!



Emma! Ja, nu vet du ju hur det gick eftersom jag haft ännu en rant med dig om Siri och veterinären och ögat och min oro...



Foxy är läcker! Tror till och med du skulle gilla henne fast hon är brun.



Linda! Jag hoppas synen blir återställd men ingen vet än. Veterinären tyckte det såg bra ut med läkningen men det är långt kvar. Helt klart jobbigt med att gå upp på nätterna, så klart, men värt det om lillan blir bra. Man älskar dem ju så det gör ont.



CC! Ingen vet hur det gick till men troligen har hon stuckit eller skurit sig på något vasst, sannolikt på balkongnätet. Jag gissar det alla fall, men som sagt, jag vet inte. Hittar inget uppenbart vasst som hon kunnat skada sig på. Tror dock inte det är gammelkattan för jag var ju hemma och de brukar inte slåss. Tack för att ni tänker på oss!



Anki! Ja, det är himla tråkigt med ögat och allt. Vi hoppas det blir bra.



Foxy är snygg!



Zizzie! Ja, man kan ju hoppas att allt blir bra. Sova ikapp blir nog inte denna helgen heller. Är ju droppar dygent runt då. Men så värt det om hon blir bra.



Foxy är verkligen ett bra alternativ bland lack i den färgskalan. Supersnygg!



Aila! Hoppas jag med. Tack!



Kerstin! Tack! Vi hoppas att hon blir bra. Då är det värt det utan tvekan. Man älskar ju sina katter som vore de barn.



Andie! Ja, man tänker knappt på något annat. Jag är så ledsen att hon är dålig och känner mig som en dålig matte, fast jag vet att jag gjort allt jag kunnat för att skydda henne. Man blir så olycklig och orolig.



Jag hoppas verkligen att du inte blir ruinerad på grund av mig men Foxy är helt klart värd en plats i samlingen! ;D



Fia! Ja, varför gjorde du så? Du skulle provat det först. I flaskan är det inte så imponerande.



Tack för att du tänker på oss. Vi behöver lite kärlek nu, båda två.



Nailspotting! Ja, jag hoppas också. Dessvärre är det en ganska lång process med läkningen av hornhinnan. I bästa fall ska det dock bli i princip helt bra. I värsta fall förlorar hon delar av synen men det kan hon ju leva med som innekatt, vilket hon ju är. Men jag vill ju att hon blir helt återställd.



Emelie! Ja, så är det ju. Man älskar dem så och man blir så olycklig när de inte är friska. Hon är en så fin baby och nu har jag haft så många förluster på så kort tid att jag borde få ha lite tur ett tag med mina djur. Hoppas också hon snart blir bra. Tack för din omtanke. Det värmer.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-19 23:23:26

Puss på kissekatten! Hoppas allt blir bra!

Lacket är såååå snyggt!

För mig blir det inte mycket lack och smink heller. All energi går åt till min nya lya.

Får helt enkelt visa pyssel istället:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-08-20 18:43:55

Morr! Nu ångrar jag att jag inte tog med Foxy, som åkte i och ur kundkorgen flera gånger innan jag slutligen skickade in min beställning... Snyggt var det!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-09-16 15:07:33

Letade som en tok efter det här inlägget. Varför fick jag för mig att det skulle vara kategoriserat som rött? ;)




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela