Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Bad Kitty

Publicerad 2010-08-08 22:18:10 i Naglar - glitter för layering,


Jag envisas ju med att ha Purple Confetti på naglarna så här produceras inget nytt. Jag är verkligen tagen av det lacket, det vackraste jag sett på länge! Så, om inget nytt kommer till så stannar väl bloggen? Nej, ni kan få lite gammalt arkivmaterial Vi håler oss till rosa och glitter tycker jag. Det är väl fint!.Förra året kom ju China Glaze ut med 50 "speciallack" med glitter. Jag har några stycken, bland annat detta rosa som köptes endast för namnet. Bad Kitty.

Bad Kitty är alltså ett lack med transparent, rosaaktig bas och flerfärgat glitter. På bilderna är det ett ganska generöst lager över rosa lacket Hyper från L.A.Girls. Det blir roligt och sött och glittrigt till tusen. Flickigt och fint. Kanske lite väl flickaktigt för en medelålders dam som jag själv, men jag låter mig inte stoppas! ;D


Lacket är som de flesta andra glitterlack. Kanske lite bättre än genomsnittet till och med. Det bästa med det är att det kommer rejält med glitter med på penseln och det sprider sig jämnt och fint över nageln. Det torkar normalsnabbt med Seche Vite. Det är inga konstigheter alltså. Jag är glad att jag köpte det.

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-08 23:13:49

Det här är väldigt sött! Jag har lånat det av grannen men inte lackat med det än men nu blev jag sugen!



Rätta takter! Man är inte äldre än man gör sig! ;D

Postat av: MonicaHansen
Publicerad 2010-08-09 07:39:40

Kul!

Postat av: ingegerd
Publicerad 2010-08-09 12:13:33

verkligen jätte snyggt!!!Gillar glitter!!!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-09 12:48:15

Vilket söt lack!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-09 14:12:41

Ja, Purple Confetti är snyggare, det lär bli svårt att överträffa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-09 16:40:37

Zizzie! Ja, det är supersött!



Monica! Ja, lite kul är det ju med glitter!



Ingegerd! Ja, det gör jag med!



Lina! Visst är det!



Aila! Det tycker jag med! Hade jag inte slagit av en bit så hade jag fortfarande inte lackat om.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-09 19:47:10

Väldigt sött!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-09 21:57:16

Nailtastic! Ja, det är det!

Postat av: Laila
Publicerad 2010-08-09 22:39:01

Åh vad trevligt! Satt och tänkte på Bad Kitty när jag såg dina bilder på Purple Confetti och undrade om du hade det också. Måste nog säga att det är ett av mina favoritlack, synd bara att det är så jobbigt att få bort glitter när man vill lacka något annat.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-09 22:54:54

Laila! Ja, fast Purple Confetti var värre att ta bort än detta. Men det är sant, man drar sig bland för att använda glitter just av den anledningen.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-10 09:10:24

Riktigt fint!

Postat av: Kajlpennan
Publicerad 2010-08-10 09:36:04

Medelålders dam haha Jag glömmer så lätt bort att du är "gammal".

Tror grannflickorna skulle gilla det här lacket till tusen. Jag känner mig nog för medelålders för det ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-10 11:14:39

Kerstin! Ja, det är det! Det glittrar fantastiskt!



Kajalen! Ja, jag glömmer också att jag är gammal med jämna mellanrum. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela