Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Enchanted Forest

Publicerad 2010-04-27 20:55:00 i Naglar i grönt,


Jag kan inte låta bli att kasta ut lite arkivnaglar så här på kvällskvisten. Mörkgrönt krämlack är väl alltid fint! Här ser ni läckra Enchanted Forest som kom förra hösten. Det var en besynnerlig höst för från att ha varit superexklusivt och knappt existerat så blev gröna krämlack plötsligt var mans egendom och det kom ut en uppsjö. OPI Here Today... Ara-gone Tomorrow, Zoya Envy, Illamaqua Rampage, Nubar Forest och Orly Enchanted Forest är några av dem jag själv skaffade eller minns bäst.

Vem minns inte Orlys gigantiska glitterringar på Gems-kollektionen? Här får man också nipper, denna gång i form av en liten glittrig fjäril. Den är väl söt men jag vet inte vad den ska vara till? Nå, den stör inte och måste inte plockas av som ringarna, eller OPI:s "hårsnoddar" på Retro Fun-flaskorna, när man lackar.

Mörk och kall, lite blåtonad, grön har vi alla fall i flaskan. Den är grönare än Envy och Here Today...Ara-gone Tomorrow men den kan fortfarande tas för svart i dunkel belysning. Det är dock tillräckligt med dagsljus för att se färgen, det behöver inte vara strålande sol. Jag tycker färgen är riktigt fin faktiskt, vilket överraskar mig som provat alla de andra före denna just för att den såg trist ut. Jag tar tillbaka. Den är jättefin!

Enkel att lacka med, ingen besvärlig pensel vilket jag ofta tycker Orly har. Var jag på ovanligt gott humör när jag provade detta eller har penseln blivit bättre? Eller jag bättre på att pensla kanske? Alla fall så gick det smidigt och jag började med två lager vilket höll i två dagar innan jag penslade på ett tredje som fick dölja lite slitage. Det är det ni ser på bilderna.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-27 20:58:19

Snyggt! En förtrollad skog är ju aldrig fel =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-27 21:55:43

jag tycker det är för blått... Är inget fan av denna, Aragon är finare, fast detta har snyggare namn.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-04-27 22:25:05

Jag gillar Enchanted Forest, det är jättefint. Tycker om att det inte är nästan svart, utan att man ser den djupa fina gröna färgen :-)

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-04-27 23:08:46

Älskar detta lack! British racing green på flaska :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-28 05:58:52

Kerstin! Visst är det så!



Emma! Nja, det här är nog snyggare enligt mig. :D



Makeupoholic! Ja, det håller jag med om.



Viola! JA, absolut! Det är superfint!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-04-28 11:49:00

Jag trodde inte heller att jag skulle gilla det så mycket innan jag lackade med det. Det är ju dessutpm toppen att det är så lättlackat. Gillar Orly mer och mer faktiskt.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-28 19:54:50

Jag tycker väldigt mycket om Enchanted Forest, den är så fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-28 21:49:12

Pamsan! Jag är ju inget fan av Orly men just det här lacket är bra!



Nailtastic! Ja, den är vacker!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela