Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Sunday Afternoon

Publicerad 2010-04-06 16:12:36 i Naglar i vitt, nude, beige,


Ett av de mest svårfotade lacken någonsin är detta, Sunday Afternoon från NYX. Ett semiglitterlack som har en magisk färg någonstans mellan silver, ljuslila och beige.


I vissa ljus blir det silvermetallfolieliknande. I andra glittrande som en discokula och i ytterligare ett annat som en blank film av rosa eller silverlila chromefärg med skimmer i. Jag har fotat och fotat men inte fått det att bli perfekt någonstans eller i något ljus. Skit också... Men, jag lovar, det är vackert!

Tre lager lack på alla naglar utom pekfingret. Det har åtgärdas i efterhand. Man behöver tre lager för att inte se glitterkornen utan få det heltäckande. Helt okej att lacka med. Jag skulle absolut rekomendera det till alla som gillar ljusa glitterlack. Sen är det ju inte "riktigt" glitter heller så det är nog lättare att ta bort.

Jag lackade faktiskt med det en söndageftermiddag. Nu i söndags alltså, och jag bär det fortfarande. Jag ägnade söndagen åt att swatcha lite lack från Nubar men ville avsluta med en färg jag varit sugen på ett tag men inte kommit mig för att testa, detta lilla lack. Jag blev verkligen positivt överraskad! När jag tog upp det ur kartongen när paketet från Cherry Culture kom så var jag inte alls imponerad. Mest för att det var skuggigt och lacket mest liknade ett grålila vanligt skimmerlack i det ljuset. Nu, i solskenet som var i söndags, exploderade det av glitter redan i flaskan.

Det här är den bästa av mina bilder på lacket, men man kan inte gissa hur gnistrigt det är. Fantastiskt fint!
Jag har faktiskt målat min mammas naglar med det också, och så har vi båda vår favorit Head Banging från L.A. Girls på tårna. ;D

För er som anade en katt på bilderna på lacket så kommer hon som liten bonus. Lillan. Hon och jag har varit på ålderdomshemmet idag och hälsat på "mormorsmor" vilket var väldig populärt! Tror alla tanterna på avdelningen har klappat och pussat på min baby och hon gillar uppmärksamheten. Nu ska vi hem till mina föräldrar och leka med deras kattkille och jag ska hjälpa pappa laga älgstek. Ha en trevlig kväll allihop!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-06 16:58:48

Wow, otroligt snyggt! Har sett en hel nya NYX-lack jag vill ha på sistone. Måste snart lägga en beställning hos Cherryculture.

Postat av: Madelene Nattfrost
Publicerad 2010-04-06 17:46:27

Jag tänkte bara slänga ut en fråga, tips på bra baslack? Jag har kört med OPI ett tag nu, men får ändå rejäla missfärgningar av vissa lack.

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-06 17:50:46

Head Banging, vilket fint namn förresten! Och Sunday afternoon ser snyggt ut, ett spännande lack:)



Och Lillan sen, vilken lilla mysing! Ha det gött med älgen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-06 18:31:42

Fint lack, men Siri är ju så mkt finare! Vad roligt att hon har varit och hälsat på din tant och hennes vänner:) Det borde vara fler djur på ålderdomshemmen, tror att det skulle göra många av de äldre gott...

Postat av: CC
Publicerad 2010-04-06 19:37:16

Min typ av lack :) påminner mig om ett jag har från Scratch nails...



åh hej till fina myskissen :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-04-06 19:47:21

Åh jösses vad läckert! Vill ha!

Postat av: bella
Publicerad 2010-04-06 20:17:35

Katten va finast;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-06 21:11:16

Nailtastic! Ja, de har massor av små läckerbitar! Jag vågar ine gå in på Cherry Cultures sida knappt för jag beställer alltid en massa impulslack eller smink.



Madelen Nattfrost! Jag använder Redis baslack och älskar det samt på sista tiden Nubars underlack och det är också bra. Jag har dock alltid nagelstärkare under, så det blir två lager baslack kan man säga. Det kan annars vara en idé, prova med två lager av ditt baslack.



Badis! Ja, L.A Girls Rock Star-lack har rätt kul namn. favoriten är nog ändå Punk om man tänker namn. Men Head Banging är finaste färgen! Siri är galet söt, det tycker jag med! Dessutom är hon snäll!



Emma! Ja, mer djur till våra gamla! De blir så glada varje gång vi kommer! Det är tur att Siri är så lätthanterlig. Skulle inte vilja släpa med mig någon av de andra katterna på det sättet. ;D



CC! Visst är det snyggt! Jag gillar det verkligen! Mina katter hälsar till Camelot. :D



Ninni! Ja, de tär så snyggt! Mycket bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig!



Bella! Så klart! Katter är alltid bäst och finast! :D



Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-06 22:01:59

Jag har ett önskeinlägg: Siri & Putin och visst var det en till lillis som jag nu inte kommer ihåg namnet på? En liten kattparad, pliis? Får ej nog :D



Tror jag ska visa Siri åt Batman så han får se litet feminin fägring ;D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-04-07 08:03:10

Lacket är stiligt och så, men katen, hon är ju magnifik =) Så underbart söt! vill ha en katt mest av allt i hela världen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-07 09:23:38

Badis! Jag kanske kan knåpa hop något sådant. Ska kolla i gömmorna vad jag har för bilder. ;D



Kerstin! Ja, katter är det bästa som finns! Utan tvekan!

Postat av: Ida
Publicerad 2010-04-07 17:37:44

Guud sicken söt kisse! Hon ser exakt ut som min =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-08 10:44:07

Ida! Hälsa din katt från oss!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela