Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Marble Tower

Publicerad 2010-04-25 08:58:41 i Naglar i svart, grått, silver,


Här kommer ännu ett av lacken från Fortress-kolektionen som jag glömt visa er. Marble Tower är det ljusaste av dem, även om skillnaden mot Citadel inte känns stor. En nyans kanske, knappast mer.

Jag älskar att måla med de här lacken. De är så fullständigt helt perfekta. Jag kan inte föreställa mig ett bättre nagellack. Det skulle vara att man tänkte på en färg och knäppte med fingrarna och så var den där. De här lacken är faktiskt så bra att de bara kan trumfas av det magiska!

Ett lager, som med de andra. Ett lager som glider på nageln som en dröm och torkar ilsnabbt. Perfektion i formula alltså. Jag kan inte säga ett enda fel på lacket. Det enda som kan invändas emot det skulle kunna vara färgen om man inte gillar den. Jag tycker den är fin även om jag gärna hade sett mer variation i den grå kollektionen. Det är tre ljusgrå krämlack. Det hade ju varit kul med t.ex ett väldigt ljusgrått skimmerlack eller kanske ett holografiskt lack eller ett duochrome. Lite mer som i Going Green. Kollektionen i sin helhet blir lite tråkig på ett sätt även om lacken är så bra att man bli andlös. Jag är tacksam för vartenda ett av mina lack men hade nog inte uppmuntrat till hela kollektionsköp om man frågar mig om råd. Välj ut favoriterna dock, även om ni har liknande färger hemma, för den här formulan kan inte bli slagen.  

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-25 10:39:55

Härligt med lack som täcker på ett lager! Fram för fler såna :)

Postat av: ENTREVISTA, - lär känna bloggarna!
Publicerad 2010-04-25 10:56:30

Härligt nagellack! Har faktiskt aldrig hört talas om märket förut, tack för tipset! :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-25 12:38:22

Jag har beställt det här genom Nailmail. Min samling behöver ett ljusgrått lack. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-25 19:59:01

Jag tror jag tycker detta är lite för ljust. hade ett från OPI i liknande färg men gav bort det...

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-25 21:25:44

Hmm knepig färg. Gillar nog de mörkare grå bättre, men det var kul att se det. Undrade hur det skulle se ut på naglarna när jag tittade på kollektionen.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-25 21:55:14

Älskar färgen, känns lite poetisk!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-26 05:44:06

Zizzie! JA, det är ju så praktiskt! Jag gillar också det!



Entrevista! Nubar är himla bra, oftast, så prova!



Nailtastic! Ja, det låter bra! JAg är väldigt förtjust i både det här och Citadel, kanske mer i Citadel till och med.



Emma! Tur att du inte fick ett av de ljusaste då. Jag är svag för den här färgen. Tycker den är fin!



Fru Choklad! Glad att stå till tjänst! För min del hade den kunnat få vara ytterligare ett snäpp ljusare för att skilja mer från Citadel.



Linda! Visst! Som dimma!

Postat av: Mirjam
Publicerad 2010-04-28 12:58:06

Jättefina naglar verkligen!

Är det lösnaglar eller dina egna? hur får du dem att växa så bra isf?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-28 21:51:14

Mirjam! Det är mina egna naglar och de växer inte något speciellt. De blir aldrig långa. Jag gör inget särskilt heller, bara stärkande underlack från OPI eller NailTek och så lackar jag om naglarna varje dag. Det senare är knappast något jag rekomenderar om man vill ha starka naglar eftersom remover alltid torkar ut, även den jag använder även om den känns mildare än andra.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela