Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Caribbean Coral

Publicerad 2010-04-27 20:57:54 i Naglar i lila,


Nu är jag på gång, som ni märker. Nagellacksinlägg från tiden då snön täckte marken och ljuset var så där kallt och isigt kommer nu i parti och minut. Det finns så många nya lack som vill bli testade och visade så jag måste göra utrensningar nu bland det opublicerade. Annars slutar det som för ett lackinlägg som vilat i arkivet sedan augusti 2008...

Ännu ett av lacken i Nubars sommarkollektion från förra året. Coral-kollektionen. Här är det dock mer rosalila än orange och passar mig riktigt, riktigt bra! Ja, jag älskar hela kollektionen, men det här är faktiskt det som klär mig bäst. Supersnyggt!

Lättlackat. Hade räckt med ett lager men jag tog två. helt underbart att måla med och en fantastiskt fin glans i det. Det är dessutom ett lack jag tycker man kan bära året om. En fin färg som är tillräckligt lila för att inte kännas brudig. Jag är riktigt överraskad över hur mycket jag faktiskt gillade det här. Har ändå några i samma färgskala, men denna är i topp av dem, mycket på grund av de fantastiska lackegenskaperna.

Kommentarer

Postat av: SaintBella
Publicerad 2010-04-27 21:33:52

Vilken underbar färg! Btw, jag har äntligen lyckats lägga till dig i min blogglista. Skumt vilka PMS-svängningar Blogger kan ha ibland...men nu är du där! :)

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-04-27 21:35:04

Jättefint! Påminner lite om Lina ifrån MUS som jag bär idag! =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-27 21:51:49

Det är ett fint lack, men allvarligt, korall?

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-27 22:17:18

håller med Emma, korall?! :D Men det kvittar egentligen då nyansen är så här tjusig. Riktigt så jag blir litet småupphetsad här!



p.s. Jag har också satt er på min linklista flera gånger men jag får er aldrig att synas, vad beror det månne på. Sensur? ;D

Postat av: badis
Publicerad 2010-04-27 22:18:03

censur skrivs det ju, jag är dönicke ikväll XD

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-27 23:13:31

Läcker färg! Nubar kan det där med bra lackegenskaper också :)



Sv: Hehe, ja alla har inte samma favoriter och smaken är ju som tur är olika. Mitt Extravagance skulle de få bända loss ur mina kalla döda fingrar. Nästan iaf ;)

Postat av: adk
Publicerad 2010-04-27 23:15:35

jag ylar. så snyggt, sminkan. sen måste jag erkänna att jag inte vet vad "fri tipp" betyder :) upplys mig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-28 05:57:32

Saint Bella! jag visste inte att du läste oss. Vad kul! Välkommen!



Josephine! Ja, det är en vacker färg. Gillar sådana här "klassiska" sommarnyanser.



Emma! Ja, de ska ju ha namn och utseende efter specifika korallkolonier men jag tvivlar också...



badis! Jag trodde det bara var att du hatade mig... ;D

Nej, jag förstår. Det är ingen fara. Blogger har säkert censur eller något smakråd som dissar oss. :D



Zizzie! Det värsta är ju att jag nästan ångrar mitt tilltag att ge bort Extravagance när jag ser dina bilder... Och ja, Nubar är bra!



adk! Fri tipp är den del av nageln som är utanför själva fingertoppen, alltså syns om man vänder på handen. Jag har kanske en milimeter fri tipp så det är verkligen inte långa naglar.



Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-04-28 08:36:59

Väldigt fin färg! Ovanlig, och ursnygg!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2010-04-28 11:17:26

Underbar färg!

Postat av: CC
Publicerad 2010-04-28 12:29:17

Vilken underbar färg :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-28 19:53:13

Fin färg, men kanske inte så unik. Men alla lack behöver ju inte vara unika heller. :-)

Postat av: adk
Publicerad 2010-04-28 21:28:46

jag ber om ursäkt om jag är tjatig…men nog ser det ut att vara mer än 1 mm du har över fingertoppen. du får ta en bild så man ser nästa gång. och tack för språklektionen… :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-28 21:48:29

Kerstin! En färg som dessutom känns väldigt bärbar och trevlig! Ett bra lack!



Monica! Ja, verkligen!



CC! Ja, den är härlig!



Nailtastic! Jag är väldigt förtjust trots att den kankse inte är unik i världen. Im in samling finns rätt få rosa så den är alla fall lite speciell.



adk! Nja, vill nog inte fota baksidan av mina fingertoppar. Känns rätt ointressant när man vill visa nagellacksfärgen. Du får tro mig på mitt ord istället. :D

Postat av: adk
Publicerad 2010-04-28 21:56:00

jag försökte i varje fall…en dag kanske… :)

Postat av: Marina
Publicerad 2010-04-29 00:08:55

Men jädrars vilken überläcker färg! Vill ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-29 05:37:39

Marina! Finns hos Nail Mail den här månaden. Om du beställer före valborg. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela