Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A. Girls Head Banging

Publicerad 2010-04-02 16:37:42 i Naglar i grönt,


Jag satt nyligen och slöläste lite bloggar medan jag väntade på att det skulle bli dags att dekorera mig och sedan laxen. Mina gula naglar ropade ut sitt budskap om påsk och jag var rätt nöjd med det. Så gick jag, som jag alltid gör, in på nya favoritnagelbloggen Alizarine Claws och insåg att jag måste byta nagellack. Nu. Sagt och gjort. Bytt är det. Varför jag fick denna plötsliga ingivelse? Jo, det bjöds på lite lack i just den här tealfärgade färgskalan och Alizarine-Féline hade uteslutit sitt Head Banging för det är en dupe till ChG Watermelon Rind. Det har jag inte ens reflekterat över själv även om jag äger båda lacken. Det här är ju en av mina favoritnyanser, som trogna läsare vet, och det förekommer rätt många rätt snarlika lack. Med mig till landet, där jag befinner mig nu, är inte Watermelon Rind men väl Head Banging. Min plan var att under veckan jag är ledig swatcha igenom mina L.A. Girls och kanske några NYX också, vi får se. Nå, det blev en snabbare start på projektet än jag från början tänkt. Varsågoda alltså, L.A. girls Head Banging!


Tealfärgad och tokskimrande! Det här är verkligen ett enormt vackert lack, vare sig det nu är en exakt dupe till Watermelon Rind eller inte. Jag har två lager lack här, det är ganska lättlackat och det har en enormt snabb torktid vilket gör det till en av favoriterna i den här färgfamiljen. Den är ganska tjock i konsistensen, lite geléaktig, så jag trodde först den skulle vara svår att få ut jämnt och tunt på nageln, men det är inga problem trots den enorma penseln i samma stil som OPI:s Pro Wide...


Färgen är alltså tokskimrande. Det är en havsblå eller tealgrön bas, vad ni nu vill kalla det, med mängder av turkosa och gräsgröna skimmerkorn, nästan glitter men inte riktigt. Det är inte jobbigt att ta bort lacket alltså, även om det nästan liknar ett glitterlack.

För mig är färgen magisk och formulan fantastiskt bra med tanke på priset. Jag köper mina L.A. girls från www.cherryculture.com och det är en suverän webshop. Rekomenderas!
Vad som mer rekomenderas är Alizarine Claws. Läser ni nagelbloggar får ni inte missa den! Smart och roligt skriven och fina bilder på vackra och lite ovanliga lack. Kolla in den bloggen alltså. Jag har lurkat där i en evighet och det är ett sant nöje!

Avslutningsvis en galen massa bilder på lacket i lite olika "miljö" och ljus.

Några mer bilder, fast på katterna och krokusarna bjuder jag på. Vi har påskpromenerat lite nämligen idag för solen sken så fint. Fast det blev kallt om fötterna ibland, därav lite purken min på lillan. Så är det ju orättvist att bara hon måste ha sele också när de andra två får gå som de vill...
 

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-04-02 18:07:11

Jag håller med! Det är jättesnyggt! De flesta från L.A. Girls Rock star är snygg och värda att köpas tycker jag. Punk är helt otroligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-02 18:11:15

Riktigt vackert lack! har aldrig testat L.A. Girls lack och försöker ju dra ner på lackinköpen, men frestande är det...



Toppenfina bilder på katterna och de underbara påskblommorna för övrigt. Och fullt förståeligt att Siri blev purken, väldigt orättvis såklart. Fast det är nog bäst, och hon verkar ändå vara en stadskatt..

Postat av: Ia
Publicerad 2010-04-02 18:39:53

Naw - kiisarna!!

Postat av: Mimmi Sofia
Publicerad 2010-04-02 18:51:54

Snyggt! :-D



Hund vs baby? Kolla in bloggen.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-02 19:24:16

Snygg färg, like a lot☻!

Postat av: A
Publicerad 2010-04-02 19:27:13

snygg färg!

Postat av: Robin Hood.
Publicerad 2010-04-02 19:42:56

Hejsan, skickar detta meddelande till lite olika folk just för att jag vill veta vad bloggvärlden använder för skor, så, vad använder du för skor? ( märke, tx all star converse )



Jätte tacksam för svar! Svara gärna vad dom kostar ungefär också!

kram på dig!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-02 20:35:51

<3 in love!!!!

Postat av: Emma
Publicerad 2010-04-02 22:56:05

Åh, vilka fina kissar! <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-03 14:13:28

Veronica! Ja, jag håller med! Punk är ett av de lack jag tänkte visa framöver för det är så läckert. Nackdelen är att jag hittills inte fångat det duochroma i det på bild. Hoppas det går bättre den här gången.



Emma! Ja, det är frestande lack.

Sirisen är fortsatt purken men mest på att selen är så usel så det tar lång tid att pilla på den och ta av den. Jag måste få tag på en av samma modell som den vi glömde hemma...



Ia! Ja, visst är de söta!



Mimmi Sofia! Enkelt val. Hund.



Aila! Visst är det! Jag gillar det verkligen!



A! Tycker jag med!



Robin Hood! Jag använder huvudsakligen stövlar med snörning eller kängor med snörning. Även stövletter, gärna med snörning. Du förstår att snörning är själva grejen va? Och alltid i svart och inte i läder längre. Märken? Ingen aning. Happy Cow minns jag men sen är det allt möjligt billigt i konstmaterial alltså. Aldrig sneakers eller liknande. På sommaren går jag helst barfota om jag kan och jag hatar lågskor/sandaler etc och vill helst ha stövlar så länge det går.



Linda! Ja! Jag med!



Emma! Visst är de fina mina små skruttisar!



Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-03 17:19:46

Kisskisskiss <3 Vilka rara gullungar! och lacket är fint också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-03 22:29:12

Badbomben! Ja, jag håller helt med! :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-04 11:55:26

Ja, detta är en av underbart fin färg! Endast katterna är finare =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-04 14:30:04

Kerstin! De kan ju inte riktigt jämföras men ja, jag håller med. Fast katterna vinner ju varje gång mot allt så klart. :D

Postat av: danielle
Publicerad 2010-04-06 19:03:37

Den där färgen var helt i min smak! riktigt läcker


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela