Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grön med MAC och glitterfrans

Publicerad 2010-04-20 18:34:21 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Jag fortsätter glatt med mina arkivinlägg. Vem vet, jag kanske blir frisk snart och kan göra nya men fram till dess får det bli gamla inlägg som serveras. Som uppvärmda gamla rester, men vad sjutton...

Grön och sval med pigment från MAC är det här och de vackra strassfransarna Emma fixat åt mig. Kan det bli bättre? Ja, det kan det så klart, men jag gillade färgvalet. Pigmenten jag använt är Antique Green, Softwash Grey och Silver Fog. Grunden är Paint Pot Painterly.

Jag började med Antique Green i det yttre v:et. Softwash Grey på mitten av ögat och så Silver Fog i inre ögonvrån och uppåt. Som highlighter använde jag dock Fair Lady från Brite Bird. Som inliner och under nedre fransraden använde jag IsaDoras penna Indigo. Den är helt perfekt till den här typen av färger. Ljuvligt havsblå snarare än indigofärgad i och för sig, men verkligen en ypperlig kajal. Ja, det var väl allt. Lösögonfransarna behöver väl knappast nämna igen. De är alla fall tokfina! Emma är en strasskonstnär!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-20 19:00:20

Supersnyggt! Strassfransarna går inte av för hackor. :-)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-04-20 19:03:42

Gud vad läckert! Krya på dig tjejen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-20 21:42:16

Jag tycker du är fantastiskt fin! Trevliga färger och faktiskt mkt fina fransar, om jag får säga det själv...

Postat av: Suss
Publicerad 2010-04-20 22:07:50

otroligt snyggt! och din blending blir alltid så snygg!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-04-21 00:04:21

Otroligt snyggt! hmm mera grönt... har gjort en par gröna sminkningar, men nu lyckas jag ju inte få upp några bilder på bloggen igen, skit också. Börjar verkligen mögla på detta. Vet du hur man gör för att länga en gammal blogg till en ny, och kan man i så fall döpa den nya bloggen till samma namn??

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-21 08:46:33

Nailtastic! Nej, de är superfina!



Ninni! Jag är bättre idag! yay!!



Emma! Du har gjort ett kanonjobb med fransarna! Jag älskar dem trots att de är stela!



Sus! Tackar!



Marina! Jag tror inte du kan ha samma namn på bloggen om du har samma bloggmotor. Länka gör man väl som till allt annat man länkar till. Vacker och Underbar har ju en länk till sin gamla blogg till exempel. Jag är ingen expert dock. Har ni ingen support på blogspot? Hos blogg.se finns ju möjligheten att maila och få hjälp om saker krånglar, vilket det ju ofta gör. Måste finnas en liknande funktion hos blogspot.

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-04-21 10:57:51

Mycket fint komponerat! Vackert! Antique green väckte lite ha-begär. Hoppas att det finns en billigare dupe ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-21 13:30:48

Isabell! Jag tror säkert du kan hitta en dupe. Annars kan man ju köpa samples. Jag köpte mitt från theBodyNeeds. Vet att man diskuterat äktheten på vissa pigment, men den här borde vara äkta.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-21 15:10:57

Fransarna är superläckra. Softwashed Grey har jag inte kommit på hur jag ska använda. Du tar, som vanligt, fram det allra bästa av skuggorna.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-04-21 17:04:18

Oh va snyyggt!!! Riktigt bra gjort Sminkan!! :D Me like aalot! :D

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-04-21 22:49:09

Oj emma ska verkligen ha cred hon är grym på fransar! pimp my lashes säger jag bara :D jättefin make gillar att du har intensitet som går nerifrån upp i ytterkanten och färgerna i adore :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-22 05:55:49

Sminkjante! Tack! Du är så himla gullig! Kram!



Vanessa! Tack! :D



Nicole! Ja, Emma är strassfransarnas mästarinna! Och stort tack!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-22 09:04:16

Otroligt fint och ursnygga ögonfransar!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-22 21:44:24

Linda! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela