Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Isla

Publicerad 2009-09-02 07:54:49 i Naglar i rött,


Ni vet ju vem som är den stora fantasten på den här bloggen när vi skackar röda skimmerlack, Emma alltså, men idag är det jag som ska visa min senaste älskling i den genren! Jag bar Isla ett par dagar men igår bytte jag färg. Inte för att jag tröttnade men för att hon hade blivit sliten. Sally Hansen Age Correct No Chip är alltså inte ett mirakel på mina naglar. Det är alltså ett underlack jag pratar om nu och på Emma håller det läääänge. På mig håller det två dagar. Det spelar i och för sig inte så stor roll. Jag ska ju hinna använda alla mina lack så lite rotation skadar inte!

Zoya Isla är kanske mitt allra vackraste röda skimmerlack. Alla fall topp tre. En av systrarna från förra årets höstkollektion, Blair eller Colbie, är också galet vacker och så förstås min gamla stjärna, Pretty at the premier från OPI. Just nu, när jag inte har dem sida vid sida på naglarna, kan jag inte säga vilken som skulle segra i den rafflande kampen, men Zoya Isla kan mycket väl vara den.

Röd utan bruna skiftningar. Inga lila sådana heller. Härligt, ljuvligt blodröd. Skimmer som bara den men inte så stora skimmerkorn att de blir på gränsen till glitter i storlek. nej, det är ett härligt, finmalt skimmer som verkligen ger djup åt lacket. Fantastiskt fint! Färgen är perfekt. Lacket är perfekt. Dessutom täcker det med ett lager precis som de övriga i kollektionen. Jag har dock två lager här för hållbarhetens skull. Inte för att det hjälpte...

Sa jag att det var perfekt? De flesta bilderna är tagna i mitt norrfönster, men nedan ser ni en sekvens tagna i sol på balkongen.

Kommentarer

Postat av: Bompestjej<3 Gör smycken & pluggar skönhet:)
Publicerad 2009-09-02 08:17:31

Shit hur kan nagellack vara så vackra!? Det var nog ett av de finaste nagellacken jag sett!:D Hoppas att vi har det på salongen, vet att vi har några Zoya så hoppas hoppas;)

Kram<3 Ha det toppen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-02 08:48:00

Åh Isla, avis!!! Jag vill med ha detta lack, jag vill, jag vill! Tror visst att jag behöver det faktiskt:) Kommer dock vänta lite med att köpa det, kanske blir till jul eller så, kan tänka mig att ha detta på julafton. Trist att inte age correct funkar lika bra på dig som på mig. Hur länge brukar dina lack sitta?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-02 10:27:38

väldigt, väldigt vacker färg.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-02 10:38:37

Ljuvligt!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-09-02 12:46:33

Oh, fantastiskt vackert lack! Underbart djup! Tror bestämt att det blir röda naglar idag här också, fast Mavala Satin istället :)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-02 20:36:48

Ååh, så vackert! Så vackert... Rött, skimrande, mörkt men riktigt lysande.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-02 23:27:10

Vilken vacker färg! Blir lite sugen :)

Jag kör på Cowgirl-Up idag. Jäkligt läckert måste jag säga :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-03 06:07:02

Bompestjej! JA, hoppas! Det är verkligen så otroligt fint!



Emma! Jag håller med om att det är vackert nog för att du kanske måste äga det. Vi får swatcha det på ett nagelhjul och sen får du gå hem och swatcha resten av dina röda lack och se om det är tillräckligt unikt.

Jag vet inte hur länge de brukar sitta men längre alla fall. Kanske bara var en tillfällighet. Fick bättra på det efter en dag och sen ta bort det dagen efter det.



Sminkjante! Visst är det!



Linda! Ja! Visst är det!



Sofia! Rött är väldigt snyggt!



Marie! Jag tycker också att det är helt underbart!



Zizzie! Cowgirl Up är ett fantastiskt fint lack! Isla med. Underbara färger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-04 14:32:51

Oj, det var ju snuskigt dåligt. Men det var det här lacket eller? För Zoya kan ju vara lite knepiga...

Postat av: Ida
Publicerad 2009-09-13 23:29:40

oh, vilken skönhet! eftersom röda skimmerlack hör till favoriterna så undrar jag så klart om du inte kan swatcha din topp tre bredvid varandra så att vi får en liten jämförelse? :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela