Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Paketparadiset!

Publicerad 2009-09-02 12:25:10 i Emmas sminkväska,

Just nu är jag rusig av paketlycka. Jag kan inte erinra mig att jag någonsin har blivit så här glad av att få paket, i alla fall inte sen jag som sisådär 6-åring fick diamatprinsessan i julklapp. Jag hoppade och studsade när jag insåg vad paketet innehöll! Idag alltså, när jag var 6 år hade jag mer värdighet och satt snällt i soffan och väntade med att öppna det bästa paketet till sist. Ja men kom till sak då kvinna tänker ni nu, vad fan yrar hon om? Mitt borstkit ifrån Sigma! Suss recenserade för ett tag sen och jag kände direkt att dessa måste jag ha. I torsdags beställde jag och idag är det onsdag, det tog alltså mindre än en vecka för dem att komma! Det jag köpte var Sigma Makeup Professional Brushes Complete Kit inklusive fodral till borstarna och för det kalaset betalade jag 750 kronor ganska så precis, frakten inkluderad. Som upplagt för tull tänker ni, men nej, jag slapp det! Och de skickade med en extraborste dessutom, en kortskaftsversion av SS 217. Borstarna ser kalasfina ut och är himla mjuka och ligger så fin i sitt fodral. 750 kronor kan ju låta mycket, men om dessa borstar håller samma kvalitet som MACs så tror jag att det är årets fynd. Och det är användbara borstar hela bunten, såna borstar som jag verkligen vill ha, inte fyra skumapplikatorer och 3 mascarakammar, utan ett alldeles perfekt sammansatt borstpaket meed 12 kalasborstar. Åh shoppinglycka, jag visste inte att jag fortfarande kunde bli så glad över att få paket. Nu ska jag gå och tvätta mina nya lovelys och svära över att jag inte kan använda dem direkt, vad säger ni, ser de inte fantastiskt fina ut?!



Kommentarer

Postat av: Lotten
Publicerad 2009-09-02 13:32:45

Oj! Vad fina de är tillsammans! Enjoy! Jag harit väldigt nöjd med mina Sigma borstar, dock har bara tre (150, 187 och 182). 150 är så mjuk och tät och 187 är faktiskt bättre än MAC varianten!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-02 13:49:08

Lotten: Åh ja, det ska jag:D Låter ju kanonbra att du gillar dina, det är jag säker på att jag med kommer att göra! De känns himla trevliga de jag har pillat på dem hittills. Nu ligger de dock på tilltorkning så nu får de vara ifred ett tag:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-09-02 14:12:56

Oh my vad jag blir nyfiken! Det ska bli väldigt kul att höra vad du tycker om dem!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-02 15:58:27

Jag har skunkborsten och tycker den är bra.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-02 16:42:46

Jo. De ser underbara ut...

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-09-02 16:51:44

du får utvärdera och säga vad du tycker! låter sjukt bra! :D

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-02 18:15:27

De ser finfina ut! Lyxigt med ett helt set sådär :o)

Postat av: Elina
Publicerad 2009-09-02 18:36:27

wow, guud va ja beundrar dej, ja är en 17 årig tjej som just nu går stylist utbildning och ja måste bara säga vilken inspration du är för mig. Kommer använda många av dina tips:D tack!



Kram Elina

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-02 18:59:20

makeupoholic: Ja, det ska bli så himla spännande att testa dem, de ser så fina ut!



Sminkjante: se där, det låter ju lovande helt klart...



Sminkan: Jag vet är så nöjd:D



Stephy: Ja, det ska jag absolut göra! De känns himla trevliga, men jag har ju bara känt på dem, inte sminkat mig eller så...



Linda: Ja, det känns verkligen superlyxig, är så himla belåten:)



Elina: Nej men tack, vad gulligt sagt! Är ju inte riktigt säker på om du menar mig eller Sminkan, men tar åt mig och säger till henne att göra det med för säkerhets skull:) Vad roligt om du känner att du får inspiration och bra tips här, det är nog en av de absolut bästa komplimangerna!

Kram Emma

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-02 20:47:01

Vad fint! De är ju onekligen nästa på tur när jag behöver fler penslar... Älskar EM:s borstar, men de har ju inte så stort sortiment. Coastal Scents-penslarna har jag blivit lite för kräsen för nu.. ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-02 20:53:41

Marie: Då tycker jag absolut att du ska testa dessa! Ja, EMs borstar är okej, men dessa känns otroligt mkt lyxigare. Coastal Scents borstar har jag några stycken, tycker inte att det är ngt fel på dem, även om kvaliteten är lite blandad. jag har några som jag tycker riktigt bra om dock.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-02 21:31:36

Oj oj oj, vad fina de ser ut! Jag väntar med spänning på omdömet!

Postat av: Goddess
Publicerad 2009-09-02 22:35:43

Ser fina ut..fick själv borstar från Coastal sents som ser fina ut med..hoppas skunkborsten är bra som du fick..jag har MAC´s 207 o 208 och de är jätte bra:)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-09-03 01:26:04

oooh Emma jag blir ju nästan pirrig själv när jag läser din lycka.. känner igen den där shoppinglyckan haha! Och du hade tur som slapp vänta! Hehe! Tror jag satte mig i kö i maj någongång, men iof, fårn när jag väl fick mailet om att borstarna återigen fanns i lager tills att dom kom hem var inte lång tid, och jag slapp tullen jag med! hoppas du kommer älska dom lika mycket som jag!! :)

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-09-03 10:43:25

Oh, ser underbara ut! =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-03 11:31:24

Kerstin: De är otroligt fina! jag väntar med spänning med att testa men har en hemtenta jag håller på med så det får nog vänta tills imorgon tyvärr.



Goddess: De är kanonfina! Aha, vad kul. Jag har några borstar från dem själv, vissa är riktigt bra, andra är lite sämre, men med tanke på priset så kan man kanske ta det...



Suss: Haha, ja du smittade ju av dig på mig så kul att jag smittar tillbaka:D Ja du, jag blev otroligt glad att dte gick så fort. De skickade dem redan dagen efter att jag hade beställt så det var snabba ryck. Det var verkligen kanon att jag slapp tull, men de skrev gift och att värdet var 9 dollar så risken var nog knappast så stor. Hoppas jag med, har stora förhoppningar:)



Josephine: Ja, jag är riktigt glad för dem, de är kanonfina, är de lika bra som de ser ut så kommer det bli hur bra som helst.

Postat av: L!na
Publicerad 2009-09-03 19:07:15

Åh, vad lockad jag blir av ett köp! Men jag tänker såklart vänta på ditt omdöme först;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-04 00:57:17

L!na: ja du det förstår jag, de är ju så fina. Okej, det låter bra, då får jag försöka vara lite snabb då;)

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-09-04 18:22:58

De ser verkligen kalasfina ut! Jag är också i behov av lite nya borstar (eller iaf inbillar jag mig det efter att ha sett de här).

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-09-04 23:34:35

flämt

Postat av: Sofie
Publicerad 2010-08-18 17:39:37

Hej! =)

Jag vill också köpa sigmaborstar! Tänkte kolla vad du fick betala i moms och tull på dig beställning?

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-19 13:07:26

Kajsa Kavat: Man kan aldrig få för många fina borstar:)



glamquen: :D



Sofie: Hej!

Klart att du vill, de är ju fantastiskt bra! Minns inte hur mkt frakt jag betalade, men 750 kronor var med frakten inräknad. Dock kan ju dollarna ligga på ett lite annat värde nu så kan tänka mig att det skiljer lite. Du kan själv räkna ut frakten på deras hemsida om du lägger varan i korgen och anger vart det ska skickas på check out. Det roar jag mig med farligt ofta, jag är nämligen sugen på att beställa deras nya kit. Det är ju inte egentligen fråga om tull när man handlar smink o dyl, dock kan man åka på natt betala moms. Jag slapp dock det när jag beställde från Sigma, de skrev ner värdet ordentligt så det var aldrig något problem. vill du läsa mer om mina upplevelser av Sigmabostarna kan du läsa här http://sminkan.blogg.se/2010/february/sigma-complete-professional-brush-set-del-1.html och här http://sminkan.blogg.se/2010/february/sigma-professional-brushes-complete-kit-2.html . Och såklart får du fråga igen om du undrar något:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-19 13:08:03

Kajsa Kavat: Man kan aldrig få för många fina borstar:)



glamquen: :D



Sofie: Hej!

Klart att du vill, de är ju fantastiskt bra! Minns inte hur mkt frakt jag betalade, men 750 kronor var med frakten inräknad. Dock kan ju dollarna ligga på ett lite annat värde nu så kan tänka mig att det skiljer lite. Du kan själv räkna ut frakten på deras hemsida om du lägger varan i korgen och anger vart det ska skickas på check out. Det roar jag mig med farligt ofta, jag är nämligen sugen på att beställa deras nya kit. Det är ju inte egentligen fråga om tull när man handlar smink o dyl, dock kan man åka på natt betala moms. Jag slapp dock det när jag beställde från Sigma, de skrev ner värdet ordentligt så det var aldrig något problem. vill du läsa mer om mina upplevelser av Sigmabostarna kan du läsa här http://sminkan.blogg.se/2010/february/sigma-complete-professional-brush-set-del-1.html och här http://sminkan.blogg.se/2010/february/sigma-professional-brushes-complete-kit-2.html . Och såklart får du fråga igen om du undrar något:)

Postat av: Daniella
Publicerad 2010-09-21 22:33:24

hur betala du?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela