Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

På fest i Snyggingstan

Publicerad 2009-09-07 06:03:37 i Boktema 2009,


Ja, det var boktema igen alltså. Jag hade verkligen tänkt ge mig på en sminkning med en ljustatuering, en sådan tatuering runt ögat som Tally har, men det gick inte så bra. Gjorde faktiskt hela tre mindre lyckade försök innan jag gav upp och beslöt att det jag skulle göra var en festsminkning! I Snyggingstan är det ju fest varje kväll och på en sådan fest, en maskerad, blir ju Tally kontaktad av en person som får hela hennes liv att ändras i den andra boken. Jag tänker mig att om jag varit på den festen hade jag kanske sett ut så här...
Och ni sitter och tänker att jag inte är klok som ser ut så här en måndag klockan 6, ni kan ta det lugnt. jag har en svart liten sotning nu och är på väg till jobbet. Kommer hem sent för det  är möte efter ordinarie arbetstid så jag har förberett mig lite. Ni vet, som på TV.

Det jag använt är ögonskuggorna nr 73, 74, 7 och 38 från Barry M, alltså dazzle dusts, och så Black Shimmer från Makeupcosmetics. Basen är Face Eye Fix.
Det jag började med var alltså Eye Fix från frans till bryn. Därefter nummer 74 i lila på hela ögonlocket. Den mixade jag i globlinjen med röda nummer 73 och så rosa nummer 7. det orangeröda åts dessvärre upp rätt rejält av den lila och den rosa så den syns inte längre. Svart kajal runt hela ögat och som inliner och ovanpå den har jag, under ögat, lagt Black Shimmer. Black Shimmer har också fått utgöra ett yttre v. Hypnose från Lancome på fransarna.

Som ni ser nöjde jag mig inte med detta. Fram med strass, glitter och långa lösfrallor alltså! Klart man har det på fest i Snyggingstan! En strassten klistrades i inre ögonvrån och det var länge sen faktiskt. Tror bara jag har strass i bloggen vid två andra tillfällen under de två och ett halvt år som jag hållit på. Förr var strass inte alltför ovanligt som inslag i mina makeuper. Jösses vad jag har klistrat, både strass, pärlor, bindis och annat. Emma har väckt den vilande lusten till strass till liv igen hos mig och här kommer alltså en lila strassten. Nyinköpt dessutom. Glittereyeliner under ögat. Den ska vara rosa men jag tycker allihop är ofärgade med multiglitter. Ja, och så lösögonfransar då. Superlånga och korsade. Det var den tolkningen av det boktemat. Kunde kanske gjort det bättre, varit mer fantasirik och kreativ. Det hoppas jag att jag blir nästa vecka då det är dags igen. ;D

Kommentarer

Postat av: Viktoria
Publicerad 2009-09-07 09:28:30

Skitsnyggt!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-09-07 09:28:31

Ursnyggt som vanligt :) Färgerna är grymma!

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-07 09:34:37

Åh I love it! Precis min stil..Fransarna ger verkligen det lilla extra..Jag brukade också ha mkt stenar o strass i ansiktet, men det var länge sedan nu..

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-09-07 09:38:54

Riktigt snyggt! du passar super i lila!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-07 10:13:06

Hurra vad läckert! Skulle jag på fest i snyggingstan skulle jag gärna se ut som du, detta var ju hur fint som helst! Och den lilla strasstenen, mums!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-07 13:11:00

Jag gillar verkligen att det är färgglatt men bara på ögonlocket, det blir dramatiskt och snyggt så.

Hoppas det blir mer strass i framtiden också!

Postat av: Nny
Publicerad 2009-09-07 15:44:11

Lila <3

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-07 15:57:35

Party, party! Jag tycker nog hade det varit härligt att ha denna makeup en måndag också ;P

Postat av: Ika
Publicerad 2009-09-07 16:10:43

Wow, det här var verkligen underbart snyggt!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-09-07 16:40:44

Oooh, ytterligare en läckerbit! Älskar färgerna och övergångarna, och massa glitter och strass på det, YUM! SÅ snyggt med långa "korsade" lösögonfransar till också. Nu har jag inte läst böckerna, men en fullträff till sminkning är det oavsett. En av favoriterna t o m (hur många jag nu är uppe i ;D)

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-09-07 18:28:59

Sjukt snyggt =)

Postat av: Viveka
Publicerad 2009-09-07 19:47:51

Fantastiskt! du är så vacker!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-07 21:37:49

Viktoria! Tack!



Mayaline! Tusen tack!



CC! Tack! Ja, strass är härligt.



Stephy! Tackar!



Emma! Tack! Du är så otroligt mycket bättre dock. Imponerande.



Marie! Tack. Vad snäll du är!



Nny! Tack!



Sminkjante! Tack! Vad roligt!



Ika! Tack!



Sofia! Tack! Vad kul att höra!



Josephine! Tack!



Viveka! Tack!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-07 22:28:57

Grymt vackert! Både lila, glitter och fransar, full pott av mig! :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-08 00:12:37

Nice! Älskar glitter och glam:D

"Ni vet, som på TV" Klockrent!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-08 05:53:08

Zizzie! Tackar! Full pott! Det var bra!



Sanna! Haha, ja, men det är ju lite "som på TV". glitter och glam är alltid bra!

Postat av: Åsa
Publicerad 2009-09-08 15:07:52

Det var nog den snyggaste sminkningen jag sett på länge.. nä det är nog den allra snyggaste sminkningen jag sett i hela mitt liv... denna diggar jag helt och hållet.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-08 19:40:26

Oj vilken glammig look, supersnyggt!!! Tänker "gala" när jag ser detta!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-08 21:44:35

Shit, shit, shit va snyggt de e!! Det här var nog det snyggaste du gjort på länge! Och jag e ju en sucker för lila, så jag smälter ju som vax! Ahhhhh... Har inte läst böckerna, så jag vet ju inte, men det spelar ingen roll. Supersnygg sminkning!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-08 22:00:52

Jättesnyggt o härligt fantasifullt! Kul att boktema är tillbaka!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-09-09 06:55:50

Åsa! oj, tackar! det var inte illa!



Linda! Perfekt! Det var det som var tanken!



Marina! Tack, tack! Vad kul att du gillar det så pass!



Kerstin! Vet du, det tycker jag med!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-09 06:56:32

Och det är jag som blev anonym...

Postat av: suss
Publicerad 2009-09-14 13:57:22

riktigt härlig å dramatisk! loves it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-14 20:56:51

Suss! Tack!

Postat av: Amanda
Publicerad 2010-05-06 14:52:30

verkligen supersnyggt!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela