Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kaosdemon

Publicerad 2009-09-14 20:46:44 i Boktema 2009,


Hej! Idag har Emma och jag boktema och dagens författare är Kelley Armstrong. Jag hittade hennes böcker av en slump innan jul och läste först Dime Store Magic, förälskade mig och skaffade raskt flera böcker i serien. Efter ett tag fick jag Emma att läsa serien också och jag är glad att även hon gillar den. Jag är väldigt förtjust i den värld Armstrong skapar och jag har även läst en annan av hennes serier, den om Chloe, och rekomenderar även den.

Så här började min makeup idag. En "klassisk" Sminkan i svart och lila. Den utvecklades sedan, men låt oss börja här. Grunden är Dignity från Face. Därefter en ram av svart kajal som fylldes i med Paula Dorfs Twilight. Twilight blendades med Flamenco och Diva från Make Up Store för att få en rökig, lila ton. Shinkirou från Fyrinnae är highlighter och ligger även i inre ögonvrån. Det hela är alltså en ganska okomplicerad makeup men dramatisk, och jag inte tänkt göra så mycket mer. Jag är trött efter en lång dag och inspirationen var lite seg med att infinna sig. Tanken var dock att se lite demonisk ut eftersom Armstrongs värld befolkas av en mängd olika halvdemoner. det är Volo-demoner som är telekinktiska, elddemoner av olika klasser (jag hade tänkt visa en combustio men det gick åt fanderns...) och många andra sorter. Kaosdemonen Hope är dock en av de återkommande karaktärerna och hon har sin egen bok som heter Personal Demon.

Hur visar man att det är en kaosdemon? Ja... Jag funderade lite på det medan jag sminkade och fotade själva grunden. Sen tänkte jag att om Emma vågar ha pentagram i pannan kan jag ha en kaosstjärna på kinden! Så, det blev en, lite trubbig, kaosstjärna (eller något åt det hållet alla fall) och så en utveckling av kajalen runt ögat. Lite strass fick också vara med. Svart strass så klart. Jag är ganska nöjd med min tolkning. Hoppas ni känner er inspirerade av våra boktips och uppskattat våra ansträngningar att tolka en av våra favoritförfattare i den genre vi är så förtjusta i, fantastiken! ;D

Just ja! Glömde nästan! Min tolkning inkluderade ett par svarta läppar också. Jag fick ett läppstift från Make Up Store i present av Emma, Dawn, och det ville jag ju visa upp så snabbt som möjligt! Läckert svartblankt! Tack Emma!

Kommentarer

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-09-14 21:24:27

Nice! Särskilt eyelinern, den svarta strassen och de svarta läpparna!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-14 21:29:41

Aaaahhh, du är cool som ett as - om man får säga så!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-14 21:30:51

Grym tolkning sminkis! Gillar färgerna, formen, strassen, stjärnan, ja allt! Och ja, jag tycker att vi är rätt lika, men vad gör det:)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-14 23:30:52

Jag gillar utsvävningarna!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-09-15 00:09:12

underbart! Denna hade varit kul att se i helansikte ;) så kreativa ni är!

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-15 00:56:06

Åh wow vad gothic du var idag! Snyggt som fan :) o läppstiftet ser mycket läckert ut

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-15 08:24:06

Wow va snyggt! Den där lila kroken ner på kinden var ju superfint gjord! Har inte läst böckerna, så jag vet ju inte vad jag ska tolka in, men det är en cool makeup överhuvudtaget! Och jag diggar dina svarta läppar...:-)!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-15 11:51:16

kul oh kreaktivt

Postat av: Fia
Publicerad 2009-09-15 13:31:54

Åh, I love it! Vart har du hittat den svarta strassen?

Du är ju så fantastisk duktig när det gäller formen på ögonskuggan! Jag är så impad och jag ser verkligen Kaosdemonens innersta väsen.

Får jag önska en LOTD med Dawn och Russian Red blandad?

Postat av: Kerstn
Publicerad 2009-09-15 13:35:52

Fint!Läpparna är verkligen pricken över i:t!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-15 14:06:19

Fantastiskt läckert!!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-15 14:38:30

Grymt snyggt!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-09-15 16:35:26

Fan-fuckin'-tastic! Jag kan inte sluta titta på de här bilderna.

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2009-09-15 18:00:12

Vad maffigt! Superläckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-15 18:18:38

Karusell! Tackar! Jag gillade med de sakerna!



Miss Pussy! Så får man absolut säga!



Emma! Ja, lite lika är vi, men det gör som sagt inget. Vi är ju fiiiiina!!



Marie! Jag med!



Suss! Ja, jag vet... Men jag vill inte... Helbilderna alltså. ;D



CC! Visst! Jag gillar att var lite gothic ibland. Mer sällan nu än förr, men rötterna finns ju där.



Marina! Tackar! Kul att du gillade! Jag gillade också!



Sanna! Tack!



Fia! Strassen köptes i någon internetbutik. Minns inte vilken. OCh ja, önska får du. Vet inte om det blir någon, men ska försöka hålla det i minnet. :D



Kerstin! Ja, men jag gillade mina kajalsnirklar mer!



Linda! Tack!



Zizzie! Tackar!



Kajsa! Tack! Vad kul att höra!



Helena! Tack! Vad glad jag blir att du tycker det!




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela