Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Höst i de övernaturligas skog

Publicerad 2009-09-21 22:01:02 i Boktema 2009,

Här kommer min tolkning av Missne och Robin. Precis som Sminkan var jag inne på skogstemat men jag inspirerades av hösten och dess färger. Guld, orange, rött och rödlila går därför mitt smink i. Längst in i inre ögonvrån ligger Shrouded In Gold, därefter Forgotten, Siren och slutligen Passion, inifrån och ut alltså. Passion ligger även under ögat förresetn. Svart eyeliner längs med övre fransraden, mascara och lösögonfransar. Egentligen hade jag tänkt ha Ardell 111 som jag hade förra boktemat, men jag lade den på mitt sminkbord med lim på, den lilla franrackaren singlade ner och sågs aldrig mer igen. Eller jo, det kanske den gör, men just nu är den i alla fall spårlöst borta. Det grämer mig mycket, det hade blivit finare med de andra fransarna, men nu är det som det är…

 


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft touch Foundation Sunshine

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Dainty

Ögon

Ögonbryn: Clarins brynpalett, brynskuggan Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance + Wet n Wild Eye Shadow Pencil i Graphite

Ögonskuggor: Fyrinnae Shrouded in Gold, MUC Forgotten, Lime Crime Siren och MUC Passion

Highlighter: MUC Magic Copper

Eyeliner: Fluidline Blacktrack runt ögonen

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Lösfransar: Ardell 116

Läppar

Läppstift: MUS Bare

Kommentarer

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-21 22:20:38

En sådan där allmän kommentar: Ni två är så jävla duktiga!!!!!!!!!!!!!!



Så, nu är det sagt. Nu kanske jag inte behöver skriva "Ooohh, supersnyggt", "Oj, oj, oj" eller "Wow!!!" på ett tag. :P



Och för övrigt har jag bytt blogg. Puss på er - duktiga, fina ni!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-21 22:30:01

Miss pussy: Åh tack, tycker du det?! vad glad jag blir, jag behövde det just nu, är inte alls nöjd med denna... fast mest är jag arg för fransarna tror jag. okej, ny blogg låter spännande ska spana in den:)

Kram

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-21 22:32:24

Åhh annorlunda och vackert! Måste bara säga att ditt hår ser alldeles underbart ut!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-21 22:35:09

Linda: Tack! Ja jag tycker med att mitt hår är fint på dessa bilder, håret gillar jag bättre än sminket här;)

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-09-21 22:40:22

Läckert! Jag gillar att det ser ut som färgen "flyter ut" i den där böjen. Coolt! Gillar särskilt den sista bilden där man verkligen ser hur färgen går från ljust till mörkare. Som eld fast lite andra nyanser.



Och ditt hår! Jag har sagt det förut men säger det igen, det är ju "to die for". Jag önskar mig ett inlägg med hur du sköter ditt hår av dig! :)

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-09-21 22:44:39

ÅÅÅh vackra vackra Emma! hur lyckades du få till det så perfekt? sjukt fint! extremt snygg teknik!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-21 22:49:36

Emma: Ja, det är klart att jag tycker! :) Det är ju det problemet jag har, jag kan ju inte skriva "Fantastiskt" varje gång utan att verka tjatig! :)



Fransarna dyker säkert upp, skall du se - på ett eller annat vis!



Kramkram och god natt!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-21 23:02:28

Vilken otroligt snygg vinge, att den smälter ihop med resten av ögonlockets färger... Love it!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-09-21 23:57:10

åh men emma gud vad coolt! så duktig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-22 06:15:23

Emma, min lilla kaksmula, det här är ju jättefint! Vad vackert färgerna stod sig mot ditt hår! Håret är ju, som redan konstaterats, otroligt vackert här! Sminket är också jättefint så var inte missnöjd. Det är dramatiskt och färgerna är så välstämda. Jag tycker du personifierar hösten!

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-09-22 08:37:38

Härliga höstfärger. Det är nästan så att det är en huldra som smyger runt på mitt kontor.



Jättefint, smink och hår!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-22 10:43:29

Så underbart! Färger, vinge och allt.

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2009-09-22 11:05:47

Så vackra färger! Och det matchar bra med ditt snygga hår. Så avundssjuk jag blir när jag ser vackert hår och fina frisyrer; ibland längtar jag efter superkort hår och ibland långt som ditt, men hamnar bara mitt emellan...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-22 13:38:16

Hjälp vad snyggt! Höstigt och vackert med ögonen och läppstiftet ser grymt ut, fast det är säkert mest att du har så snygga läppar :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-22 15:09:16

Åh så fint! Färgerna, vingen - helt fantastiskt!

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-22 23:48:29

Väldigt läckra färger du valt! Verkligen höst...gillar speciellt den som är längst ut, vilken mustig färg

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-22 23:56:09

Å jädrars va läckert! Du är så otrolig på att få till det med dina fantasisminkningar (jaa de andra också förstås)! Jag gillar den allra yttersta färgen supermycket, fiktigt fin färg. Och formen med. Verkligen coolt!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-09-23 16:15:47

Jätte fint :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-24 09:41:10

Marybeth: Tack, jag tycker med att det blev fint, gillar eldfärger:)Oj, vill du ha ett hårinlägg? Ja, det kan du väl få, men det är inte så himla spännande, ganska basic...



Stephy: Åh tack snälla Stephy, du är alt en riktig raring!



Miss Pussy: Haha, ja jag förstå hur du menar, man känner sig lätt tjatig. det var väldigt snällt sagt iaf:) Ja, jag håller tummarna för att den ska dyka upp, men ju längre den stannar borta desto större är ju risken att den dyker upp som en dammråtta:( nåja, jag får köpa nya isf, inte hela världen:)

Kram



Marie: Tack! Ja jag tycker att det blev fina färger och övergångar...



Suss: tack så mkt snälla Suss!



Sminkan: Tack. Ja okej, det kanske inte är så tokig, jag gillar den bättre nu... Mmm, tycker med att håret är fint här, det är jag nöjd med:)



Ardeth: Haha. Tack så mkt. det låter ju bra:)



Sminkjante: Tack:)



Linda Johansson: Tack så mkt. Jag förtår precis hur du menar, jag blir jättesugen på att klippa page när jag ser alla tjusiga nyklippta tjejer. Dock är det här det längsta jag har lyckats spara till på riktigt länge, så nu ska jag banne mig inte klippa av det:)



Zizzie: Tack så mkt snälla du! Ja jag tycker med att färgerna är härliga... Ha ha, dte kanske är en kombination bare är ganska trevlig, men tack:)



Kerstin: Tack snälla! Vad kul att du tycker det:)



CC: Ja jag tycker jättemycket om färgerna, de känns så otroligt höstiga... Passion är kanonfin, det är en ganska ny skugga för mig, fick en fullsize för typ en vecka sen, två kanske. Jag har använt den tidigare men då utan svart bas, den kom fram rätt fint här tycker jag.



Marina: tusen tack, gud vad glad jag blir när du säger så! Jag gillar med Passion, fast i ärlighetens namn så gillar jag alla, det är underbara skuggor hela gänget.



Vanessa: tack så mkt!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-09-30 19:21:06

Så otroligt vackert! Färgkombinationen är verkligen som glödande höstlöv och jag älskar hur färgerna går in i varandra.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela