Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gröna ögon med Manly

Publicerad 2009-09-20 12:22:19 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Marie på Fizz Ivy skrev om en av sina favoriter i Manly-paletten och utmanade oss att visa sminkningar med den. Hurra, tänkte jag, det ska jag göra! Dessvärre är jag osäker på om jag prickade rätt med den gröna jag valde. Eller de gröna. det blev plural.

De tre gröna på fjärde raden uppifrån, från vänster till höger, markerade med penseln som ligger med spetsen på den mittersta och så en orange och en gul fick vara med och leka.

Först hade jag en stiftskugga på hela ögonlocket, Color fresco från L'oreal, och sedan lades de gröna med den ljusaste innerst och den mörkaste ytterst på var sin tredjedel av ögonlocket.

När de gröna var på plats så öste jag på lite av en svavelgul på brynbenet och så en mörk orange. Ovanpå den ,örka orangefärgade lade jag faktiskt lite Kois&Lotuses från Brite Bird för att mjuka upp. Det blev ändå himla skarpt för den orangefärgade var så pigmenterad att den inte gick något vidare att blenda. Skulle haft den gula under som blendningsbas. Det orangea i fransarna är Kois&Lotuses för det var det sista jag pysslade med. Slutligen öste jag på med brynskugga och mascara. Ja, glömde ju att jag har kajal under ögat, Bourbon från Urban Decay, och eyeliner i grönt Indelible Gel Eyeliner Endangered. Ja, det var mitt försök att använda Maries favoritskugga. Är inte missnöjd även om det inte blev helt perfekt...


Kommentarer

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-09-20 13:05:59

oooh fan va fint! ser lite ut som en tropisk fågel med dom färgerna! lite fjädrar runt fransarna! :)



super snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-20 13:35:02

Vilken härlig sminkning, den för tankarna tillbaka till sommaren! fast iofs, om man tittar ut så är det ju nästan sommar:) Härlig sminkning iaf!

Postat av: Maria von bagh
Publicerad 2009-09-20 13:43:25

åh,ögongodis! I LOVE IT

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-20 15:37:42

Stephy! Tack! Jag käner mig lite som en fruktcocktail men tropisk fågel låter mycket bättre!



Emma! Ja, solen skiner ser jag nu. Ja, det kan bli så när man försöker sig på en utmaning.



Maria von B! Tack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-20 15:38:00

Jag gillar de här färgerna. Superhärligt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-20 15:41:52

Sminkjante! Tackar! Jag gillade dem också!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-20 18:59:28

Åh jisses vad vackert!!!!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-20 19:01:37

Helt underbart! De där oranga i paletten är tamigfan permanenta :) Det blev så häftigt med det syrliga innerst med den mörkare gröna och varma oranga ytterst. Ett fantastiskt bidrag till utmaningen! :D

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-09-20 20:02:19

Fruktcocktail! I like!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-09-20 22:48:06

Vilken sommardrink du blev!! Fruktig, jag blir alldeles törstig när jag ser dig! Superfint så här på hösten, vi behöver faktiskt dessa färger mer nu än mitt i sommaren, vill jag bestämt hävda!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-20 23:24:49

Woohoo va härligt! Underbara färger... tänker på syrliga karameller (låter som en gammal tant, ha ha)! Riktigt upppiggande!

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-09-20 23:33:24

Mycket fint, själv tänker jag på reggae av någon anledning.. lite av dom färgerna kanske.. Jamaica och så.. :) Du fick till mascaran otroligt bra med, jättefina fransar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-21 05:47:09

Linda! Tackar!



Marie! Jo, de är sjukt pigmenterade! Älskar!



RQ! Vad roligt! Tack!



C-I! Ja, men det var ju i princip sommar igår. SOle och klarblå himmel.



Marina! Tack!



Marybeth! Tack! Det är lite Magic Lash i min Telescopic så man får lite extra stuns i den.

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-21 12:49:57

Jag tänker också på tropiska fåglar, sådana där små parakiter. Jättesnyggt! Har du gröna linser på dig eller blev ögonen sådär?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-21 17:03:04

Så fint! Alldeles underbara färger, både somriga o höstiga på samma gång!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-21 18:16:19

CC! Det är gröna linser. Och tack!



Kerstin! Tack! Ja, lite sommar och höst är det nog, blandat.

Postat av: Klara
Publicerad 2009-09-26 19:07:49

Var kommer paletten ifrån?:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-09-28 11:36:53

Oj vilken snygg sminkning. Jag gillar "krispigheten" - alla färger är så klara och fina och effekten är liksom nätt men kraftfull samtidigt. Mycket snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela