Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Darkside

Publicerad 2009-10-19 05:49:49 i Boktema 2009,


Jag, som alltid varit lite förälskad i både Dracula och Darth Vader har ju inte svårt att förstå varför Jonathan Starling har svårt att hålla sig borta från Darkside. Eller, jag vet inte förresten. Jag är alldeles för skraj av mig för att våga gå på gator där man kan få halsen avskuren när man rundar ett hörn. Men böckerna har jag svårt att hålla mig ifrån! De är underhållande och spännande och passar förmodligen alla unga fantasyälskare. Jag hade alla fall älskat dem när jag var tio-tolv. Ja, nu med, förstås. När man blir gammal, som jag, kan man återigen njuta av böcker för barn och ungdomar utan problem!

Darkside är ju ett London från Jack the Rippers tid som är dolt i vår tids London. Det finns vägar in och ut ur Darkside, men för de flesta är det en värld vi inte kan komma åt. Ett parallellt universum där olika monster och mördare flockas under gaslyktorna på de trånga gatorna. mycket suggestivt! Jag föreställer mig faktiskt att Darkside ser ut ungefär som det London Tim Burton visar oss i filmen Sweeney Todd så jag hämtade min inspiration från den filmen. Nej, jag gjorde inte likadant, jag hämtade inspiration. Jag ville se ut som om jag vore en av de fattiga, lungsjuka, gindrickande kvinnor som knappt kunde äta sig mätt och aldrig såg solens ljus. En av dem som bor i Darkside.

Dignity är min bas. Ovanpå den har jag blandat Twilight från Paula Dorf och Silk från MUS på ögonlocket upp mot inre vinkeln av brynet och längs brynbenets kam samt under ögat. Allt har sedan svepts över med Cream Cat från Brite Bird för att få en pudrig, dammig och lite blekt blånad känsla. Black Out, en indelible gel eyeliner, har lagts runt hela ögat och så klistade jag på ett par superlånga lösögonfransar från ebay för en liten glamourfaktor. Boktema är ju ändå lite festliga, eller hur? Det var det, min tolkning av Darkside. Hålögd!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-19 09:02:49

Jag älskar dina beskrivningar, de är så målande och fantastiska. Ja, alltså jag gillar dina sminkningar också men det tror jag har framgått genom åren;)

Postat av: Åsa
Publicerad 2009-10-19 11:14:13

Så otrolig vacker sminkning. mystisk på något sätt.

Snyggt som sjutton :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-19 16:45:28

Åhå, en sån mörk läckerbit, i sanning en av darksides skatter... Tycker inte att du ser så vansinnigt hålögd ut, men förstår din tanke helt och fullt... Mitt boktema dröjer lite, jag är ynklig och förkyld. Kom dessutom på att jag inte har lagt in bilderna i bloggen, så vi får hålla tummarna för att det funkar...

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-10-19 17:40:08

Oh, jag får precis fram bilden du beskriver, jag ser det framför mig liksom och jag tycker sminkningen funkar perfekt till det. Superfint som vanligt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-19 17:55:36

sminkjante! Tack! Det värmer otroligt att du hänger kvar efter dessa två och ett halvt år som bloggen funnits. Applåd till dig!



Åsa! Tack! Mystisk låter precis som det jag vill få fram!



Emma! Tack! Och nej... Hoppas du får ut din tolkning...



Marybeth! Tack! Vad kul om det funkar med ord och bild och gärna bok också! ;D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-19 18:46:58

Det är du som ska ha applåder för en kanonblogg.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-10-19 19:15:39

Jag diggar! Färgerna, fransarna o dina jättesnygga ögon =)

Postat av: suss
Publicerad 2009-10-20 11:41:53

vilka underbara fransar! Och man får verkligen en mörk känsla, i love it

Postat av: Linda
Publicerad 2009-10-20 15:24:13

Förtrollande vackert....man fastnar liksom :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-20 18:02:28

Sminkjante! Du är verkligen en raring!



Kerstin! Tack! Du är ocksp en fantastiskt trogen och fin kommentatör!



Suss! Tack! Perfekt om jag lyckades få fram lite mörker!



Linda! Åh! Vad bra! Jag blir så glad om det är så!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-10-20 20:51:51

Oh så vacker blå sminkning! Fransarna är fantastiska och passar så bra ihop med det drömska blå. Dösnyggt helt enkelt. (Idag har jag gjort en Sminkan och Emma P och sminkat Historikern av Elizabeth Kostova. Hoppas att ni inte misstycker att jag lånat er idé. Den är så kul!)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-20 22:34:39

Ohh vad tjusigt! Du har verkligen fått till den dammiga känslan i det blå, superfint! Och fransarna är ju to die for, skitsnygga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-21 05:50:55

Fru Choklad! Klart du får sminka bokteman! Och en bra roman har du valt också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-21 05:51:48

Marina! Tack! Vad bra om jag lyckades! Det var något av en chansning.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela