Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Royal Gems Tiger’s Eye

Publicerad 2009-11-21 11:26:10 i Emmas NOTD övrigt,


Här kommer ett till av Royal gems-lacken, denna gång på mina naglar och inte på Sminkans. Sminkisen har lite längre naglar än jag just nu, jag klipper mina varje söndag för praktikens skull. Dock är jag ganska belåten med längden just nu, jag kollade på One Tree Hill igår och där har alla korta mörka naglar och det är riktigt snyggt på dem. Alltså är jag idag belåten med längden, något som inte alltid är fallet, särskilt inte om jag spanar i arkivet och ser hur fina de var när de var långa. Idag är jag dock mycket nöjd med dem, särskilt som de pryds av fantastiskt vackra Tiger’s Eye från Nubar. Tiger’s Eye ska ju självklart se ut som halvädelstenen tigeröga och ja, det gör de verkligen, de har lyckats fantastiskt bra med färgen här. Om vi bortser från att de har lyckats med färgen så är dessutom formulan helt suverän och penseln, jag den är ju helt enkelt kalas. Det är ju Nubars penslar alltid i och för sig, och det gäller nog enbart om du inte är så förtjust i OPIs borste modell större, men det är inte jag, inte Sminkan heller, men det vet ni nog redan. Jag kom faktiskt att tänka på Mari Winsor igår när jag målade naglarna, ni vet Winsor Pilates. Power and Control, det pratar hon mycket om, och ungefär de egenskaperna tycker jag att lackmålningen får med Nubars finfina borste. Två lager ger en fullständig täckning och jag tror att det kanske till och med hade gått att få det opakt med ett tjockt lager av lacket. Under Tiger’s Eye ligger två lager av Nubars egna baslack och ovanpå färglacket har jag toppat lacket med ett lager av Diamont, seal & shine top coat. Nubars över och underlack är faktiskt också riktigt bra, ifall jag nu inte har sagt det tidigare.

 


Färgen är en mellanmörk rödbrun nyans och ja, jag vet inte vad jag ska säga mer, den ser precis ut som sin namne i ädelstensfamiljen helt enkelt. När jag var yngre var jag extremt intresserad av ädelstenar i alla färger och former och köpte då på mig halvädelstenar så fort jag fick chansen. Inte alla stenar så klart, bara de finaste och de med de intressantaste egenskaperna eller namnen. Tigeröga platsade definitivt här, jag har alltid gillat namnet och således hade jag ett liten tigeröga i min samling. Ja inte ett riktigt tigeröga, utan en sten då. Tyvärr är min lilla stensamling puts väck. Eller ja, jag är en slarva jag vet inte var den är nånstans. Det är faktiskt lite synd, det hade varit kul att fota lacket ihop med stenen, jag är övertygad om att de hade sett väldigt lika ut rent färgmässigt. Även strukturmässigt så påminner lacket om stenen för övrigt. I alla fall mitt tigeröga lyste liksom lite grann inifrån och såg nästan ut att vara i skikt om ni förstår hur jag menar. Lite samma känsla får jag av mina naglar just nu, alltså att de glöder lite svagt inifrån när ljuset träffar dem. Ett himla vackert lack är det alltså, och jag är inte ens en brun tjej egentligen. På sistone har jag dock börjat fastna mer och mer för brunt, både vad det gäller lack och skuggor, jag har till och med köpt ett par brunrutiga ridbyxor, inte illa va? Det känns som om brunt kommer stort just nu, ja nästan sådär att jag känner att brunt kommer bli det nya gröna, vad det gäller nagellack alltså. Vad tror ni, blir brunt det nya gröna eller har ni en helt annan kandidat för tronen?

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-21 11:36:05

Bra bilder! Vackert lack också. Ser jättefint ut på dina naglar. Sen förstår jag inte vad du menar med att mina skulle vara längre? Mina är ju stumpar... Ingen av oss har kanske glamournaglar just nu, men jag håller med, korta och mörka känns jäkligt rätt just nu!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-11-21 13:26:54

Faktiskt mycket snyggt! Det ser nästan lite självlysande ut!

Postat av: Lackoholic
Publicerad 2009-11-21 15:21:50

Väldigt väldigt snyggt!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-21 18:00:47

Sminkan: Jag tycker att dina ser längre ut, mina är ju nyklippta hela tiden:) Men okej, vi kanske har ungefär samma längd. Kan iofs tycka att det är rätt glammigt med korta naglar, särskilt om de är målade i lite mörkare färger. Och tack. Jag tycker med att bilderna blev bra, solen tittade fram så jag passade på:)



Marie: Ja, jag tycker att det är jättesnyggt. och yes, lite självlysande är det. Eller ja, kanske inte självlysande, men det glöder när solen faller på naglarna. Himla fint hur som helst...



Lackoholic: Oh ja, visst är det:)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-22 12:13:04

:) Jag har fortfarande kvar min samling stenar från min stenperiod. jag köpte tom en del böcker och lärde mig om stenarnas egenskaper och höll på jag med. Kanske skulle man ha en temavecka med sin samling framöver? ja tigeröga är verkligen ett fint namn och en fin sten. Fast egentligen tycker jag att falkögat var finare om än inte lika vanlig.

Lacket är väldigt snyggt och dina naglar liksa så. Du har ju snyggt korta naglar så jag tycker absolut du ska vara nöjd med dom :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-11-22 12:21:52

Riktigt, riktigt snyggt! Kunde absolut tänka mig ett sånt! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-22 12:28:52

Fru Choklad: Åh, vad kul! Jag har nog med kvar den, jag vet bara inte var den är. Hmm, har inget minne av att jag någonsin har stött på någon falköga, var inte så stor på min stensamlartid så det är möjligt att falköga var lite för ovanligt för min samling. Ska googla på det, det låter ju spännande!



Ja visst är det fint! Tack, jag är ganska nöjd med dem, iaf så länge jag håller mig ifrån att kika bakåt i arkivet:)



Zizzie: Ja, det är faktsikt ursnyggt! Funderar på att köpa ett i julklapp till min "svärmor", hon gillar brunt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela