Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Doesn’t Make Any Sense, Latin

Publicerad 2009-11-26 19:20:45 i Emmas FOTD 2009,

Här kommer en liten sminkning jag gjorde förra helgen, närmare bestämt I fredags. Jag var himla uppåt och kände därför för att sminka mig, trots att jag bara skulle åka till stallet.  Jag fortfarande inte hunnit testa alla mina Brite Bird-skuggor, vilket såklart är helt sjukt segt av mig. Men nu har jag bara en vecka kvar på praktiken, då kommer det att bli mer smink och dessutom ska jag och Sminkan försöka sparka liv i boktemat igen, fast det kanske måste vänta tills efter nyår.

Här passade jag i alla fall på att testa Doesn’t Make Any Sense och en grön flytande eyeliner från Nouba. Rosa och lila passade verkligen min sinnesstämninmg perfekt, det är fina färger som man blir glad av, och jag var verkligen glad när jag gjorde den här sminkningen! Ifall ni tycker att min produktinfo är taskig så är det för att jag sitter på bussen på väg hem till Motala, har alltså inte tillgång till produkterna utan skriver bara ur minnet. Dessutom kommer nog datorns batteri att dö snart, så hinner inte fundera så mycket på det heller.


 Hyn

Foundation: Nvey Eco Organic Moisturising Fluid Foundation i 510

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up NW20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair   

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Pleasantry

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: En rosa krämskugga från Ms Chic
Ögonskuggor: Brite Bird Doesn’y Make Any Sense och MUS e/d Latin

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: En grön flytande från Nouba

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L’oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: Rosa glitterglans från Golden Rose

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-26 19:22:58

Tjusigt! Jag älskar den gröna eyelinern! Fin färgkombo!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-11-26 21:11:20

Riktigt fint Emma! älskar combon!

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2009-11-26 21:24:55

Jättefina färger, älskar eyelinern!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-27 00:07:45

Sminkan: Tack! Jag är personligen lite besviken på den, den såg så himla snygg ut i förpackningen, tycker den blev lite platt på. Formen blev fin dock:)



Stephy: tack raring, du är snäll. Jag gillar med färgkombinationen...



Makeuponista: Tack. Ja, den är fin, men ännu finare i förpackningen, den blev lite för matt tycker jag, i flaskan såg den alldeles skimrig ut...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-11-27 13:19:12

Fint. Ibland är det roligare att sminka sig när man inte behöver. Stallet är ett utmärkt ställe att vara fin på:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-11-27 16:12:56

Så fint och glatt! Både skuggorna, linern och brynen är ursnygga!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-11-27 18:20:02

Sååå fint!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-11-27 20:43:27

Najs, najs! :)



Vad gäller färgen tror jag dock att den är för brun för mig .. Nej, en dag snart (eller ganska snart i alla fall) skall jag stega fram till MAC-disken utan färg i ögonbrynen och säga: "Ge mig rätt ögonbrynsfärg till min svarta eye liner och mina röda läppar". Då jävlar. :D



Och då kanske jag till och med kommer att ha "Dreaming of red" på mig. Ooh! ;)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-27 21:19:00

Rosa och lila var kul ihop och du har rätt, man blir glad av din sminkning så jag förstår nästan hur du kände dig bara av att se din sminkning :) Den gröna linern var också kalasfin. Happy and shiny makeup!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-11-28 00:49:43

cool :D och eyelinern var så himla härlig! och tummen upp för boktema! :D

Postat av: Linda
Publicerad 2009-11-28 20:50:35

Superfint med de lilarosa skuggorna till den gröna eyelinern :o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-29 11:33:23

Sminkjante:Tack. Ja, så tycker jag ofta att det är faktiskt, skönt att kunna fixa i lugn och ro... Haha, ja så är det kanske, tjejerna i stallet brukar dessutom uppmärksamma om man är lite extra fin:)



Kerstin: Tack så mkt, vad glad jag blir:)



Sanna: tack snälla du.



Miss Pussy: Haha, det låter som en plan tycker jag:) Ska bli kul att höra vad de hittar på åt dig! Och ja, dreaming of red låter ju inte helt fel...



Fru Choklad: Nej men, tycker du det? Det var ett riktigt bra betyg till sminket, tack snälla!



Suss: Tack! Ja, den är fin. Åh ja, det tycker jag med! Fast tror inte det blir förrän nästa år, Sminkan åker till landet över jul så vi avvaktar nog lite, trist att behöva pausa innan man har hunnit igång ordentligt liksom...



Linda: Tack Linda. Ja, jag tycker att det blev rätt bra.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela