Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Stelmaria

Publicerad 2009-03-13 17:57:19 i Boktema 2009,

Från början hade jag tänkt att jag skulle tolka Mrs Coulter, eller möjligtvis Serafina Pekkala för boktemat den mörka materian. Sminkan var dock betydligt påhittigare än vad jag var och föreslog att jag skulle tolka Stelmaria istället, alltså Lyras farbror, Lord Asriels daimon, som har formen av en snöleopard. Betydligt mer spännande än Mrs Coulter, eller vad säger ni? Jag har dock låtit min Stelmaria-tolkning vara mer inspirerad av en vanlig leopard, då jag var mer sugen på de färgerna, men som jag sa i förra veckan, här snackar vi fria tolkningar.



Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: MUC desert

Highlighter: MUC Magic Copper

Eyeliner: Clinique Brush On cream Eyeliner

Kajal: MAC Feline

Mascara: Define-A-Lash Volume Black

Leopardfläckarna: Clinique Brush On Cream Eylinher Black och MUC ögonskugga Cashmere

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare


Den här looken tyckte jag faktiskt blev riktigt kul, och de var inte alls svår att göra, även om det tog lite tid att måla fläckarna. På en grund av Shadow Insurance applicerade jag Desert nästan hela vägen upp till ögonbrynet. Någon centimeter lämnade jag dock vid brynet och där applicerade jag lite Magic Copper. Jag vet jag tjatade om Magic Copper förra veckan med, men den är så fantastiskt fin, verkligen ett underbart skimmer! När själva skuggningen var klar målade jag först eyeliner, som jag försökte få i lite "kattig" form, och därefter gav jag mig på fläckarna. Fläckmålandet gick till så att jag målade två stycken små c:n, det ena spegelvänt, med svart eyeliner som jag därefter fyllde i med den bruna skuggan Cashmere. Att det var svårt att få det jämt på ögonlocket gjorde verkligen inget, snarare var det en fördel då fläckarna såg mer autentiska ut på så sätt. När jag hade målat fläckar nästan hela vägen upp till brynet målade jag kajal under ögat, mascara på fransarna, svepte lite Dainty på kinderna och målade läpparna med Bare från MAC.



Som sagt, jag tycker att detta blev riktigt bra faktiskt, det var kul att göra och det blev effektfullt. Dock hade Sminkan även en idé om att jag skulle göra leopardfläckar i stil med Kat von Dees stjärnor. Ytterligare en spännande idé från Sminkis alltså, och när jag hade tagit bilder som jag blev nöjd med på den första varianten skred jag glad i hågen till verket med att måla leopardfläckar ute på tinningarna. Jag tycker att det blev ganska fint faktiskt, även om den första varianten kanske blev snyggare. Det var nästan för lätt att måla på tinningarna, det blev lite för jämna fläckar helt enkelt. Nåja, idén var kul. Och som sagt, den första varianten blev jag riktigt nöjd med, den skulle jag nog kunna bära en utekväll, iaf med nära vänner. Här är det dock bara en testsminkning, eller som jag föredrar att tänka på det, en leksminkning.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-13 17:59:47

Galet snyggt! Du ÄR Stelmaria! Jag visste du skulle passa perfekt som leopard med dina ögon! Prickarna lev superbra, eller fläckarna menar jag, och jag är djuptg imponerad! Wow! Fem snöleoparder av fem möjliga!

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-03-13 18:11:08

Ser ut som att inte gjort annat än att måla leopardfläckar i ditt liv! :D Ruskigt bra!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-13 18:39:55

Mjau, vad fint! Jag vill också vara så fin! Endera dagen ska jag testa, men jag tror inte att det kommer att bli så proffsigt...

Postat av: Din vän Linda:)
Publicerad 2009-03-13 18:44:56

Tjusigt Emma! Verkligen super snyggt..du får gärna sminka mig så nån dag så kan jag matcha med snygga leopard kläder:)hehe Puss å kram

Postat av: Fröken Rar
Publicerad 2009-03-13 18:49:43

Åhh vad häftigt! Fläckarna är ju helt underbara, vilken talang! Verkligen WOW!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-13 19:11:19

Haha, vad roligt! Grymt modigt att våga dig på leopardfläckar. Good work!

Postat av: Sandra Sellin
Publicerad 2009-03-13 20:11:55

Så duktig du är, och sminkan...

Har också provat på leopard sminkningen en gång.. Det var himla kul ju!

http://sandrasellin23.blogg.se/category/smink-och-skonhet.html

Kolla in lite längre ner och säg vad du tyckte om den..;)

Postat av: stephy
Publicerad 2009-03-13 21:19:07

ååååh nu vill jag med testa måla fläckar! är så sjukt fint! :) du är så duktig

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-13 21:44:59

Sminkan: Aw, vad glad jag blir! tack sötis... Haha, ja fast det blev ju inte snöleoparder, men i alla fall...



Karusellen: Ja men det låter ju superbra, tack så mkt!



Kerstin: Tack så mkt! Ja men testa vet jag, det var inte svårt alls. ju ojämnare desto bättre:)





Min vän Linda: Tack så mkt gumman! Jag kan absolut testa att göra såna på dig nån dag, det var som sagt mkt enklare än vad jag trodde att det skulle vara... kram



Fröken Rar: Åh, tack så mkt, vad glad jag blir!



Marie: tack så jättemkt! Ja jag blev nöjd med mina fläckar...



Sandra Sellin: Tack så mkt! Och vad kul! Jag tyckte att det var riktigt roligt att måla fläckar faktsikt. Ska kika in på din blogg och spana...



Stephy: Ja gör det! det är inte alls svårt, men väldigt effektfullt... Och tack:)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-13 22:49:18

Guuu så coolt! Jag har alltid fascinerats av dem som kan göra leopard mönster på locken. Helt otroligt häftigt!

Postat av: Evelina
Publicerad 2009-03-13 23:21:20

oj, vad läckert! så ska nog jag testa göra nån gång, gillar din blogg, är ofta inne och läser och kollar på dina fina sminkningar! Ha en bra kväll!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-03-14 01:12:06

Åh, vad fint! Du är mycket vacker, Emma! Älskar dina läppar...! Så fylliga och fina är inte mina!!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-03-14 01:29:09

du passar ju skitbra i leopard! å snygg äru som vanligt! :)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-03-14 08:45:40

Du och sminkan ni är verkligen otroligt duktiga! Gillar att du ändå har fått fläckarna bara punktvis på ögonlocket, ögat formas på ett fint sätt av det.

Postat av: MissPurple
Publicerad 2009-03-14 10:18:35

Coolt! Ni har så roliga idéer, önskar jag själv var lika kreativ.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-14 12:42:57

Alexlyndra: Åh, vilken raring du är. Tack så mkt!



Evelina: Tack så mkt!Ja testa vet jag! Och tack igen, vad kul!



creme-idiot: tack! Nu blev jag riktigt glad! Jag gillar mina läppar idag, men när jag var yngre tyckte jag att de var för fylliga...



Suss: Åh, tack raring!



CrazyNails: Åh tack, vad snällt, nu blev jag riktigt glad! Ja jag tyckte att det blev rätt bra, det var bra att det inte blev helt jämt också... Ja jag tänkte att jag skulle forma fläckarna efter ögonbrynet typ, det blev nog bra tror jag:)



MissPurple: tack! Ja det var ju inte min idé, men jag suger åt mig av berömmet ändå;)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-14 12:43:25

Men ååå va häftigt! Du är superduktig! Hur gjorde du fläckarna, det ser verkligen proffsigt ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-14 12:55:02

Åh, tycker du?! Tack! Jag målade ytterkonturen på fläckarna med svart eyeliner först. Typ två halvcirklar som inte riktigt satt ihop, och inte var helt jämna. Därefter så fyllde jag i det med brun skugga. Det var faktiskt inte alls svårt. Och kul!

Postat av: Johanna
Publicerad 2009-03-14 14:50:30

Sjukt coolt med leopardfläckarna! Verkligen supersnyggt! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-14 15:06:47

Johanna: Tack! Ja jag tyckte det var kul faktiskt! Både att ha och att göra...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-03-14 16:08:42

Fan vad snygg du är!!!!!! (ursäkta att jag svor) Läckert till tusen och supersnyggt gjort. Jag slutar nu för annars svär jag ännu en gång!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-15 00:04:21

Sminkjante: Åh, vad snäll du är! Tack så mkt! Och klart att jag inte tar illa upp när du svär i ett sånt sammanhang:) inte annars heller iofs...

Postat av: CC
Publicerad 2009-03-15 12:56:31

Wow!!! Fläckarna var ju helläckra o så snyggt gjorda!

Du är riktigt duktig :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-15 15:21:28

CC: Tack så mkt, vad glad jag blir:D

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-03-16 10:43:41

TOKSNYGGT!! herrregud va rolig idé...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-16 18:02:05

Inthemake: Haha, tack så mkt:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela